Gå til innhold

Er ikke en muntlig avtale like bindene som skriftlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pga jeg hadde lang vei til jobb så bestemte vi oss for å finne nytt plass å bo. I nærheten av jobben min. Noe vi gjorde, vi har ikke flyttet ut enda men skal være ut av leiligheten vi bor i nå 1 sep. Vi har en muntlig avtale med kommende utleier. Ikke skrevet kontrakt enda da de er på ferie. Vi har sagt opp bhg plassene til våre barn og fått ny bhg plass. Nåværende utleier har også funnet andre leietagere her vi bor nå. 

Planen var at jeg skulle også kjøpe en bil da kollektiv er dårlig i området vi skal bo. Mannen bruker sin egen bil til jobb.

 Barnehagen barna skal begynne på tar 6 min å kjøre men å gå tar 30 min. Barna mine nekter å sitte i vogn også. Å gå kommer til å ta hundre år, barnehagen de går på nå gikk vi på 2 min. Rett over gata. 

Bomben er at jeg ikke forlenget kontrakt på jobben, da jeg var bare vikar. Føler verden bare raser ned. Mannen har heldigvis ikke lang vei til jobb der vi skal bo, og han har fast. Men nå har jeg ikke jobb, å nå sier mannen at jeg ikke trenger å kjøpe bil heller. (Vi skulle kjøpe en bil til rundt 40.000 kr) jeg kommer til å være avhengig av bil uansett jobb eller ikke.

jeg angrer på at jeg ikke ventet til jeg fikk avklart om jeg fikk forsette eller ikke. I følge en av sjefene var ikke dette et problem da de har behov for folk etter sommer også. Jeg er så frustrert og lei meg. Vi bytter kommune fra Oslo, stedet vi skal bo på er landlige omgivelser å neppe at jeg finner en annen jobb. Kan vi ta tilbake leiligheten vi bor på nå? Si opp den vi ikke har flyttet på en gang? Samme med bhg plassene?

 

Anonymkode: f27b1...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får øve ungene på å sitte i vogn før 1.september. Eller mannen din får stå tidligere opp og kjøre dem.

Anonymkode: 67c07...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får øve ungene på å sitte i vogn før 1.september. Eller mannen din får stå tidligere opp og kjøre dem.

Anonymkode: 67c07...07a

Eldste er i en alder at vogn egentlig blir for dumt. Han er for stor, minste kan sitte noen ganger. Mannen begynner på jobb 7, bhg åpner 7

Anonymkode: f27b1...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig avtale, ja. Problemet med en muntlig avtale er at den kan være vanskelig å bevise, hvis noen ombestemmer seg. Sånn sett kunne dere klart å vri dere unna den nye leieavtalen. Men jeg forstår ikke helt hvordan det svaret hjelper deg, for selv om du skulle kunne vri deg unna leieavtalen på den nye leiligheten har du et tonn av andre problemer:

Du kan selvsagt si opp plassene i den nye barnehagen. Da risikerer du at dere likevel må betale for en oppsigelsestid. Dere har sagt opp barnehageplassene der dere bor nå, og er slett ikke garantert å få nye plasser. Den gamle barnehagen deres kommer garantert ikke til å kaste ut noen av de nye barna selv om dere kommer og sier at nei, forresten, dere har ombestemt dere.

Dere har sagt opp leiligheten dere leier, og dere har slett ingen garantier for at denne utleieren er villig til å annulere avtalen med de nye leietakerne. Det kan jo også hende at de har inngått skriftlig avtale. Dere risikerer dermed å stå uten en plass å bo.

Så beklager, men det beste er antakelig å flytte og heller gjøre alt du kan for å få deg ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Juridisk er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig avtale, ja. Problemet med en muntlig avtale er at den kan være vanskelig å bevise, hvis noen ombestemmer seg. Sånn sett kunne dere klart å vri dere unna den nye leieavtalen. Men jeg forstår ikke helt hvordan det svaret hjelper deg, for selv om du skulle kunne vri deg unna leieavtalen på den nye leiligheten har du et tonn av andre problemer:

Du kan selvsagt si opp plassene i den nye barnehagen. Da risikerer du at dere likevel må betale for en oppsigelsestid. Dere har sagt opp barnehageplassene der dere bor nå, og er slett ikke garantert å få nye plasser. Den gamle barnehagen deres kommer garantert ikke til å kaste ut noen av de nye barna selv om dere kommer og sier at nei, forresten, dere har ombestemt dere.

Dere har sagt opp leiligheten dere leier, og dere har slett ingen garantier for at denne utleieren er villig til å annulere avtalen med de nye leietakerne. Det kan jo også hende at de har inngått skriftlig avtale. Dere risikerer dermed å stå uten en plass å bo.

Så beklager, men det beste er antakelig å flytte og heller gjøre alt du kan for å få deg ny jobb.

Jeg vet😔 er klar for å brette opp armene å gjøre alt for å finne ny jobb. Men mulighetene rundt der vi skal bo er små

Anonymkode: f27b1...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Juridisk er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig avtale, ja. Problemet med en muntlig avtale er at den kan være vanskelig å bevise, hvis noen ombestemmer seg. Sånn sett kunne dere klart å vri dere unna den nye leieavtalen. Men jeg forstår ikke helt hvordan det svaret hjelper deg, for selv om du skulle kunne vri deg unna leieavtalen på den nye leiligheten har du et tonn av andre problemer:

Du kan selvsagt si opp plassene i den nye barnehagen. Da risikerer du at dere likevel må betale for en oppsigelsestid. Dere har sagt opp barnehageplassene der dere bor nå, og er slett ikke garantert å få nye plasser. Den gamle barnehagen deres kommer garantert ikke til å kaste ut noen av de nye barna selv om dere kommer og sier at nei, forresten, dere har ombestemt dere.

Dere har sagt opp leiligheten dere leier, og dere har slett ingen garantier for at denne utleieren er villig til å annulere avtalen med de nye leietakerne. Det kan jo også hende at de har inngått skriftlig avtale. Dere risikerer dermed å stå uten en plass å bo.

Så beklager, men det beste er antakelig å flytte og heller gjøre alt du kan for å få deg ny jobb.

Jeg vet😔 er klar for å brette opp armene å gjøre alt for å finne ny jobb. Men mulighetene rundt der vi skal bo er små

Anonymkode: f27b1...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du flytter familien din, bytter barnehage på barna, og har ikke engang fått bekreftet at du får forlenget vikariatet ditt??????

Jeg sitter med en følelse av at det er mye rot og uforutsigbarhet i dine barns liv. Håper du klarer å gi barna dine stabilitet og trygghet fremover. Hvis ikke kan det få alvorlige følger for deres utvikling. 

Svaret er selvsagt nei, du kan ikke trekke deg fra inngåtte avtaler. Du må flytte, og sørge for å skaffe deg inntekt, slik at du ikke påfører barna dine ennå en belastning med å flytte igjen. 

Anonymkode: cfcaa...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...