Gå til innhold

Servering i familiebursdag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ha familieselskap for den kommende 2 åringen neste helg.. Skal servere pølse med lompe/brød, sprø/rå løk og rekesalat. Tenker å ha en enkel rett til, som kan lages til mange. Det blir ca 15 voksne og 9 barn. 

Tar gjerne i mot tips (og oppskrifter 😅)

Anonymkode: 91e57...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager noen ganger tomatsuppe med tilbehør på slike fester. Så kan barna ha oppi makaroni og hva de ellers liker, vi andre kan velge i stekt Chorizo, bønner, erter, revet ost, mais, krutonger, vårløk og hva annet du synes er godt. 

Anonymkode: aac40...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å servere pølse til barn og så lager jeg noe annet til voksne. Jeg har laget ulike supper, bacalao, jambalaya, viltgryte, curry, får-i-kål, hønsefrikassé osv.

Jeg selv orker nesten ikke spise pølser selv med variert tilbehør. Vi har venner som alltid serverer pølse i bursdag. Da passer jeg på å spise godt før vi drar og presser i meg en pølse for syns skyld. 

Anonymkode: 0cd98...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kyllinggryte når ungene var mindre. Gryte, ris, salat og baguetter. Nå har de blitt større og har ikke småbarn i familien lengre, så nå har vi ofte rundstykker og godt pålegg. Har ofte famileselskapet tidligere på dagen nå siden ungene gjerne har venner på besøk på kvelden så da passer det litt dårlig med middag tidlig. 

Anonymkode: b4d80...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i familien inviteres det på kaffe og kaker, så da har vi fortsatt den tradisjonen vi også. Da er selskapet rundt lunsjtider.

Anonymkode: abdf8...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburgere? Stek opp kjøtt og skjær opp tomater, agurk, rødløk, salat ol. Jeg klarer ikke pølser, så jeg hadde i hvert fall blitt glad for et alternativ. Vi pleier å lage chili con carne (og sin carne) eller taco i familiebesøk. Vi er også mange, slik som dere. 

Anonymkode: 7ea0d...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig stor familie. Pleier lage en suppe, thaisuppe med kylling (Trines matblogg), gulrotsuppe eller kyllingsuppe. Kan lages dagen før også. Focaccia i tillegg.

Så kaker og is, evt gelé

 

Liker ikke pølser, synes det er simpel mat, særlig til voksne

Anonymkode: 66d32...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kunne jo smurt på rundstykker.. Men, med hva? 

Anonymkode: 91e57...4af

Det er jo enkelt. 

Ost, et par forskjellige typer kjøttpålegg og egg, for eksempel? 

Anonymkode: 76d6b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig stor familie. Pleier lage en suppe, thaisuppe med kylling (Trines matblogg), gulrotsuppe eller kyllingsuppe. Kan lages dagen før også. Focaccia i tillegg.

Så kaker og is, evt gelé

 

Liker ikke pølser, synes det er simpel mat, særlig til voksne

Anonymkode: 66d32...562

Herlighet... De aller fleste jeg kjenner av barn og voksne liker pølser. Men, jeg vil jo også lage et annet alternativ. Trenger ikke høre hvor simpelt det er med pølser (i en 2 åring sin feiring??) Hun elsker forøvrig pølser! 

 

HI

Anonymkode: 91e57...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...