Gå til innhold

Gjorde en tabbe med en jeg dater!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den følelsen når du har beklaget og redd for at han aldri vil se deg igjen. Den vonde klumpen i magen som er der og at du skulle ønske du kunne skru tiden tilbake 😔

Har dere hatt det sånn? Noen tips/råd? 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror hva som vil skje videre er helt avhengig av hva du ev. har gjort og hvem han er og hvilke erfaringer han har fra før?

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det bare skikkelig vondt å håper det kommer til å ordne seg, men vet jo ikke. 

Hadde ikke lyst å fortelle hva. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det bare skikkelig vondt å håper det kommer til å ordne seg, men vet jo ikke. 

Hadde ikke lyst å fortelle hva. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Jeg vil tro du selv vet hvordan sjansene er.

Ville du tilgitt et slikt overtramp fra hans side så tidlig i dateprosessen?

Min erfaring er at når tillit brytes tidlig i dateprosessen så er det et tegn på at det uansett ikke vil fungere.

Men jeg vet ikke - forsøk å prate med ham?

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro du selv vet hvordan sjansene er.

Ville du tilgitt et slikt overtramp fra hans side så tidlig i dateprosessen?

Min erfaring er at når tillit brytes tidlig i dateprosessen så er det et tegn på at det uansett ikke vil fungere.

Men jeg vet ikke - forsøk å prate med ham?

Anonymkode: 61bbd...565

Har en følelse ja og vet selv jeg hadde vært skuffet. 

Han har ikke avvist meg helt, men svarer bare dersom jeg skriver. 

Så da spørs det hvor myrklegg må gi for å rette opp og om det evt i det hele tatt hjelper. 

Men hadde han vært helt uinteressert hadde han vel sagt det og blitt ferdig med meg vel? 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en følelse ja og vet selv jeg hadde vært skuffet. 

Han har ikke avvist meg helt, men svarer bare dersom jeg skriver. 

Så da spørs det hvor myrklegg må gi for å rette opp og om det evt i det hele tatt hjelper. 

Men hadde han vært helt uinteressert hadde han vel sagt det og blitt ferdig med meg vel? 

Anonymkode: a5bff...fc2

Jeg tror det er veldig vanskelig å finne tilbake til tilliten når den er brutt så tidlig, fordi man har for lite felles historikk som ballast i forholdet. I dateperioden er alt skjørt.

Er ikke sikkert du får noe klart svar fra ham. Det at han svarer deg er forsåvidt positivt, men det at han aldri tar kontakt med deg først er ikke et godt tegn.

Om du virkelig angrer og mener at dette er noe du ikke normalt gjør, da ville jeg spurt om dere kan møtes og snakke sammen. Da kan dere se hverandres blikk og kroppsspråk og høre toner i stemmen. Da er det lettere å rydde opp i ev. misforståelser.

Men hvis han ikke vil/tør, da får du gå videre, ikke gnage på deg selv for tabben, men heller fokusere på det du har lært av dette slik at du ikke sårer en annen på samme måte i fremtiden. I så fall var han sikkert ikke rett for deg uansett.

Men forsøk å møte ham, alene, dere to og snakk sammen. Mye bedre enn usikre meldinger som lett kan misforstås.

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er veldig vanskelig å finne tilbake til tilliten når den er brutt så tidlig, fordi man har for lite felles historikk som ballast i forholdet. I dateperioden er alt skjørt.

Er ikke sikkert du får noe klart svar fra ham. Det at han svarer deg er forsåvidt positivt, men det at han aldri tar kontakt med deg først er ikke et godt tegn.

Om du virkelig angrer og mener at dette er noe du ikke normalt gjør, da ville jeg spurt om dere kan møtes og snakke sammen. Da kan dere se hverandres blikk og kroppsspråk og høre toner i stemmen. Da er det lettere å rydde opp i ev. misforståelser.

Men hvis han ikke vil/tør, da får du gå videre, ikke gnage på deg selv for tabben, men heller fokusere på det du har lært av dette slik at du ikke sårer en annen på samme måte i fremtiden. I så fall var han sikkert ikke rett for deg uansett.

Men forsøk å møte ham, alene, dere to og snakk sammen. Mye bedre enn usikre meldinger som lett kan misforstås.

Anonymkode: 61bbd...565

Takker for svaret ditt. 

Enig med deg. Ting er sårbart i starten av dating og forstår godt at toleranse er lavere da. 

Vi burde vel egentlig gjerne møtes for å prate. Er lett å misforstå med skriving. 

Har tenkt det samme. Ikke positivt at jeg ikke hører fra han. Snart må jeg bare kaste ballen til han og dersom han ikke kontakter meg så må jeg slippe taket. 

 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svaret ditt. 

Enig med deg. Ting er sårbart i starten av dating og forstår godt at toleranse er lavere da. 

Vi burde vel egentlig gjerne møtes for å prate. Er lett å misforstå med skriving. 

Har tenkt det samme. Ikke positivt at jeg ikke hører fra han. Snart må jeg bare kaste ballen til han og dersom han ikke kontakter meg så må jeg slippe taket. 

 

Anonymkode: a5bff...fc2

Jeg ville spurt ham om dere kan møtes for å snakke sammen. Vil han ikke, eller utsetter det flere ganger, da er jo det også et svar. Vil han ser du hvordan samtalen går og så tar dere det derfra.

 

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville spurt ham om dere kan møtes for å snakke sammen. Vil han ikke, eller utsetter det flere ganger, da er jo det også et svar. Vil han ser du hvordan samtalen går og så tar dere det derfra.

 

Anonymkode: 61bbd...565

Ja, burde prøvd å få det til og sett hvordan det gikk. 

Hadde håpt å hørt fra han. De siste 3-4 gangene er det meg. 

Vil ga svar og klarhet. Ikke kjekt å gå som dette. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, burde prøvd å få det til og sett hvordan det gikk. 

Hadde håpt å hørt fra han. De siste 3-4 gangene er det meg. 

Vil ga svar og klarhet. Ikke kjekt å gå som dette. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Du har jo ikke sagt noe om hva dette dreier seg om, men om det er du som har skuffet eller såret ham eller brutt tilliten, da er det du som har noe å bevise, ergo er det i mitt hode i hvert fall du som bør vise at du virkelig vil ha ham.

Om dere ikke greier å kommunisere om dette så har dere jo uansett ikke noen fremtid - så hopp i det. Ring ham i morgen og hør om dere kan møtes og snakke litt sammen.

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo ikke sagt noe om hva dette dreier seg om, men om det er du som har skuffet eller såret ham eller brutt tilliten, da er det du som har noe å bevise, ergo er det i mitt hode i hvert fall du som bør vise at du virkelig vil ha ham.

Om dere ikke greier å kommunisere om dette så har dere jo uansett ikke noen fremtid - så hopp i det. Ring ham i morgen og hør om dere kan møtes og snakke litt sammen.

Anonymkode: 61bbd...565

Enig med deg. Det er jeg som har skuffet han så et jeg som bør ta kontakt for å se om det er mulig å ordne opp i det, men når det er bare er jeg som tar kontakt lurer jeg jo på om han helst ønsker jeg ikke skal det. Blir usikker og synes det er vanskelig. 

Pga barn så hat vi ikke muligheter til å møtes på en stund. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. Det er jeg som har skuffet han så et jeg som bør ta kontakt for å se om det er mulig å ordne opp i det, men når det er bare er jeg som tar kontakt lurer jeg jo på om han helst ønsker jeg ikke skal det. Blir usikker og synes det er vanskelig. 

Pga barn så hat vi ikke muligheter til å møtes på en stund. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Jeg vil tro han venter på et ev. utspill fra deg hvis han i det hele tatt er interessert fremdeles.

Glem den usikkerheten din. Den er veldig forståelig, men nå bare ødelegger den. Tenkt at det er best for dere begge to å få avklart situasjonen og enten gå videre sammen eller hver for dere. Eneste måten å få det til er å begynne å snakke sammen - og da er det nok du som må ta initiativet, tror jeg.

Det er vanskelig, men bedre å hoppe i det enn å gå uvirksom, for om dere nå bare fortsetter slike litt upersonlige meldinger, nesten ikke kommuniserer, da gir det bare mulighet til å gruble dere inn i alt mulig hver for dere.

Forstår at du er redd for å miste ham, men selv om det skulle være det som ble resultatet så er det også bedre å vite først som sist, fremfor å gå og håpe og sette livet sitt på vent.

Så ta initiativ, be om at dere møtes, kom med konkrete forslag til når for ham.

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro han venter på et ev. utspill fra deg hvis han i det hele tatt er interessert fremdeles.

Glem den usikkerheten din. Den er veldig forståelig, men nå bare ødelegger den. Tenkt at det er best for dere begge to å få avklart situasjonen og enten gå videre sammen eller hver for dere. Eneste måten å få det til er å begynne å snakke sammen - og da er det nok du som må ta initiativet, tror jeg.

Det er vanskelig, men bedre å hoppe i det enn å gå uvirksom, for om dere nå bare fortsetter slike litt upersonlige meldinger, nesten ikke kommuniserer, da gir det bare mulighet til å gruble dere inn i alt mulig hver for dere.

Forstår at du er redd for å miste ham, men selv om det skulle være det som ble resultatet så er det også bedre å vite først som sist, fremfor å gå og håpe og sette livet sitt på vent.

Så ta initiativ, be om at dere møtes, kom med konkrete forslag til når for ham.

Anonymkode: 61bbd...565

Du har vel rett ja. Jeg som må ta den ja. 

Orker ikke å gå å lure. Ikke noe god situasjon det. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en følelse ja og vet selv jeg hadde vært skuffet. 

Han har ikke avvist meg helt, men svarer bare dersom jeg skriver. 

Så da spørs det hvor myrklegg må gi for å rette opp og om det evt i det hele tatt hjelper. 

Men hadde han vært helt uinteressert hadde han vel sagt det og blitt ferdig med meg vel? 

Anonymkode: a5bff...fc2

For meg så virker det nesten som du er forelsket i han allerede... Fortell oss hva tabben din var da, hva kan gå galt. 

Anonymkode: 40233...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du postet på kvinneguiden om dette og? 

Du gjorde en tabbe. Hvis han ikke tar noe initiativ og kun svarer ville jeg sluttet og mase. Eventuelt kun en siste sms hvor du spør om dere kan møtes, og hvis du ikke får noen respons ville jeg latt det gå. Hvis du fortsetter med kontakt uten noen klare planer som han responderer positivt påvil du sannsynligvis bare skyve han enda lenger bort. 

Anonymkode: 08e90...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadd ikke lyst å si hva. 

Takker masse for tilbakemeld. 

Vet hva jeg bør gjøre. 

Pga barn kan vi tidligst møtes om en uke om han vil da. 

Så lurer da på om jeg bør ta initativ underveis eller la det være opp til han! 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du postet på kvinneguiden om dette og? 

Du gjorde en tabbe. Hvis han ikke tar noe initiativ og kun svarer ville jeg sluttet og mase. Eventuelt kun en siste sms hvor du spør om dere kan møtes, og hvis du ikke får noen respons ville jeg latt det gå. Hvis du fortsetter med kontakt uten noen klare planer som han responderer positivt påvil du sannsynligvis bare skyve han enda lenger bort. 

Anonymkode: 08e90...301

Har ikke det. Kjenner ikke til den siden. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadd ikke lyst å si hva. 

Takker masse for tilbakemeld. 

Vet hva jeg bør gjøre. 

Pga barn kan vi tidligst møtes om en uke om han vil da. 

Så lurer da på om jeg bør ta initativ underveis eller la det være opp til han! 

Anonymkode: a5bff...fc2

En uke går fort - selv om det ikke føles slik nå ;)

Jeg ville ringt og spurt ham om dere kan møtes da. Vil han det så ville jeg takket ham for muligheten til å snakke med ham igjen, at du setter pris på det og ønsket ham en god uke. Ev. også forsøkt å prøve å snakke litt om vanlige ting, spørre om han har noen planer for uken som kommer, om han har barna sine da osv., vise at du er interessert i hans liv. Så ville jeg latt ham få noen dager med ro, før jeg ville ha sendt ham en melding noen dager før møtet, sagt at du selv om du vet dere har en del å snakke om og du ikke tar ham for gitt, så gleder du deg til å se ham igjen uansett hva som skjer videre eller ikke. Da tenker jeg at du viser interesse, men også ydmykhet og at du forstår om han ikke vil mer.

Men, du må gjøre det som føler riktigst for deg. Du kjenner deg selv, og du kjenner ham litt. Det viktigste tror jeg er kommunikasjon og oppriktighet. Lykke til! :)

Anonymkode: 61bbd...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En uke går fort - selv om det ikke føles slik nå ;)

Jeg ville ringt og spurt ham om dere kan møtes da. Vil han det så ville jeg takket ham for muligheten til å snakke med ham igjen, at du setter pris på det og ønsket ham en god uke. Ev. også forsøkt å prøve å snakke litt om vanlige ting, spørre om han har noen planer for uken som kommer, om han har barna sine da osv., vise at du er interessert i hans liv. Så ville jeg latt ham få noen dager med ro, før jeg ville ha sendt ham en melding noen dager før møtet, sagt at du selv om du vet dere har en del å snakke om og du ikke tar ham for gitt, så gleder du deg til å se ham igjen uansett hva som skjer videre eller ikke. Da tenker jeg at du viser interesse, men også ydmykhet og at du forstår om han ikke vil mer.

Men, du må gjøre det som føler riktigst for deg. Du kjenner deg selv, og du kjenner ham litt. Det viktigste tror jeg er kommunikasjon og oppriktighet. Lykke til! :)

Anonymkode: 61bbd...565

Tusen takk 😊

Ja, har tenkt å sende en meld sånn av og til og se hva som skjer og så se om vi hadde kunne møtes uken etter dersom han vil da. 

Du har rett. Får bare se hva ut fallet blir.

Blir vel det beste om det blir sånn eller sånn. Bedre enn å gå sånn som dette. 

Anonymkode: a5bff...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av om du faktisk har gjort en feil, eller om han gir deg dårlig samvittighet for noe du ikke skal ha dårlig samvittighet for?

Anonymkode: 808ba...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...