Gå til innhold

Hjelp-tvillinger og alene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De går på hver sin avdeling i barnehagen og skal feire bursdag i september. Jeg er alene med dem. Hva gjør jeg? Jeg har ingen slekt eller familie som kan hjelpe til. Tenker at jeg må slå sammen bursdagene men da blir det over 30 barn for min del, dersom jeg skal følge boka. Tips til hvordan løse dette? Kan jeg spørre andre foreldre om de vil hjelpe til?

Anonymkode: bae4f...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du fint gjøre, men i barnehagen er min erfaring at det alltid blir en del foreldre i selskapet uansett, og de fleste hjelper da til automatisk. :) De som evt. ikke gjør det kan også fint settes i arbeid, det har jeg opplevd flere ganger selv, da jeg dessverre ikke tør å ta initiativ pga sosial angst. Synes det er veldig greit å bli tildelt konkrete oppgaver å fokusere på. ;)

Vår bhg hadde en facebookgruppe som ofte ble brukt til å invitere til bursdager, hvis deres har det kan du jo også spørre der om noen kunne tenke seg å være med og hjelpe til, hvis du vil være helt sikker på at du får hjelp. Det er nesten garantert noen som stiller opp. :)

Anonymkode: 77bac...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta kun de som er født i samme år på begge avdelingene? 

Her tok vi samme år pluss de over om det var første år på stor avdeling. Andre året tok vi samme år og de under. (Kommer an på hvem de er mest med) så tok vi førskole barna pluss de 1 år under. Ikke alle har plass til 18 barn og hvert fall ikke 30.

De fleste har forståelse for dine valg. Og som en over her skrev. Ofte så er det med 3-4 foreldre som kan hjelpe til. 

Anonymkode: 389b3...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stor avdeling der hvor mine barn gikk, så vi inviterte de som var født samme år. 

Anonymkode: 32687...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta de en helg hver da vel? Da blir det ikke så mange barn. 

Jeg har to med tette bursdager og de har hatt hver sin og jeg har vært alene med 20-40 barn

Anonymkode: 3b62f...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det vanlig å låne bagnehagens lokaler til bursdagsfeiring. Det kan gjøre deg mye enklere for deg. Og spør andre foreldre om hjelp. 

Anonymkode: 9ae60...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dele opp i både kjønn og evnt alder fra hver avd. Da blir det vel ikke så mange. Jeg er alene og ba kun førskolebarna da min var det. Årene før feiret vi ikke barnebursdag. Det er også mange som ikke begynner med det før de går på skolen så du MÅ ikke ha barnebursdag heller.

Anonymkode: 9d3b3...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter bare de av samme kjønn og samme årskull som tvillingene på den avdelingen hver tilhører. 

Anonymkode: 573f5...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...