Gå til innhold

Hvor stor sjans er det for at en 16-åring holder kjeft om sånt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på 16 har hatt en greie med en gutt på samme alder i noen måneder nå. Jeg skjønner jo ikke helt ungdommen i dag, for hun sier hun ikke vil ha kjæreste men at de "holder på". Det vil visst si at de er mer enn venner, men heller ikke et par. De er visst enige om å ha det sånn. Hun har fortalt at de har hatt sex flere ganger. Jeg har formant om kondombruk og sikkerhet, noe hun bekrefter at de bruker. 

Gutten er veldig ok, og det er en grei gutt. Men hun sier at hun har bedt ham holde kjeft om at de har sex sammen. Venninnene hans har visst spurt henne om de har hatt sex, og hun har sagt nei. Nå er hun blitt litt engstelig om han forteller det som det er til vennene sine. Jeg tenker jo i mitt stille sinn at han har sagt det til sine kamerater i alle fall, noe som ikke er så unaturlig i den alderen. Men det er jo ikke sikkert. Jeg har spurt henne om ikke hun tenkte litt nøyere gjennom dette før, og det har hun ikke. 

Men hva tenker dere? Er det mest sannsynlig at han forteller en ting mens hun sier noe annet?

Anonymkode: b817f...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller vel ingen rolle, og det kan ingen av oss vite.

Jeg tenker bare som så, at om du vet hun beskytter seg mot graviditet og sykdommer så er det helt supert at hun får de første erfaringene med en fin gutt som hun er glad i og som setter pris på henne for den hun er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Det spiller vel ingen rolle, og det kan ingen av oss vite.

Jeg tenker bare som så, at om du vet hun beskytter seg mot graviditet og sykdommer så er det helt supert at hun får de første erfaringene med en fin gutt som hun er glad i og som setter pris på henne for den hun er.

 

Nei det er helt sant. Hun er bare så redd for å få dårlig rykte.....

Anonymkode: b817f...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan stå inne for at man er seksuelt aktiv, er man jo ikke moden nok til å ha sex i utgangspunktet. 

Jeg skjønner bekymringen, men nå er det jo ikke uvanlig at 16-åringer har sex. 

Helt umulig å mene noe om han kan sagt det videre. 

Anonymkode: 233b2...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger helt av gutten. 

Eventuelt kan det godt være at han har fortalt om sex’en, men ikke hvem. 

Anonymkode: cdb6c...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å vite lm han har sagt noe. Noen 16-åringer forteller slikt videre. Andre gjør ikke.

Anonymkode: 1f628...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok an på han som person og ikke minst hva slags vennskap han har.

Min sønn hadde nok fortalt det til minst en av sine kompiser, de prater om alt og har ingen hemmeligheter for hverandre tror jeg. De kan sitte å skravle i timevis, om alt mellom himmel og jord.

Anonymkode: 799ce...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din klarer jo ikke å holde munn selv. Da er det ikke så nøye om gutten klarer det.

Anonymkode: 90be7...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...