Gå til innhold

Tar middel mot barnemark knekken på annet og?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ga ungen en pille i går, fra apoteket. Kun pga kløe, og at det har vært barnemark i bhg. 

Men tar den pilla kun knekken på barnemark, eller annen mark og?

Anonymkode: 5a7a5...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare lime inn hva jeg fant om Vermox:

Hva Vermox brukes mot

Vermox brukes hovedsakelig ved behandling av småmarkinfeksjoner hos mennesker. Vermox brukes også ved behandling av en eller flere andre typer innvollsormer: spolorm, piskeorm, hakeorm og trådorm, og forsøksvis ved bendelorm. Slik behandling bør bare gjøres i samråd med lege.
 
 
 
DET JEG LURER PÅ ER: Jeg var stressa pga mye mas og hjalp barnet på do. Det foregår slik:
Tørker, kaster i do. Tørker, kaster i do, ikke sant? Det er jo sånn man gjør det. 
Og det går fort, og automatisk, men da jeg skulle kaste det ene papiret oppdaget jeg (dvs. hjernen min registrerte det for sent) at det hang noe 5cm langt, hvitt fra papiret. Det kan ha vært slim, eller hvem vet hva - men OM det var orm, var det dødt. 
 
Må jeg til legen med ungen? Skal ta ny pille om 14 dager ca.

Anonymkode: 5a7a5...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare lime inn hva jeg fant om Vermox:

Hva Vermox brukes mot

Vermox brukes hovedsakelig ved behandling av småmarkinfeksjoner hos mennesker. Vermox brukes også ved behandling av en eller flere andre typer innvollsormer: spolorm, piskeorm, hakeorm og trådorm, og forsøksvis ved bendelorm. Slik behandling bør bare gjøres i samråd med lege.
 
 
 
DET JEG LURER PÅ ER: Jeg var stressa pga mye mas og hjalp barnet på do. Det foregår slik:
Tørker, kaster i do. Tørker, kaster i do, ikke sant? Det er jo sånn man gjør det. 
Og det går fort, og automatisk, men da jeg skulle kaste det ene papiret oppdaget jeg (dvs. hjernen min registrerte det for sent) at det hang noe 5cm langt, hvitt fra papiret. Det kan ha vært slim, eller hvem vet hva - men OM det var orm, var det dødt. 
 
Må jeg til legen med ungen? Skal ta ny pille om 14 dager ca.

Anonymkode: 5a7a5...d3b

Fem cm var langt til å være barnemark? Kikk litt nøye etter neste gang, og se hvordan avføringen ser ut, er det hvite små streker i den? Sjekk gjerne også rundt anus med en lykt om kvelden når barnet sover om du klarer det. De er tynne og hvite og noen cm lange. Fysjom.

Anonymkode: 8f246...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fem cm var langt til å være barnemark? Kikk litt nøye etter neste gang, og se hvordan avføringen ser ut, er det hvite små streker i den? Sjekk gjerne også rundt anus med en lykt om kvelden når barnet sover om du klarer det. De er tynne og hvite og noen cm lange. Fysjom.

Anonymkode: 8f246...c31

Ja. Så det var IKKE barnemark. Det jeg lurte på var om det kunne være spolorm eller annet.

(Vi har ikke dyr, har ikke noe med dyr å gjøre, men går jo katter rundt i bhg sikkert).

 

Pillen er tatt, så det som er der vil dø. Eller, er mest sannsynlig dødt. Tar ny kur. 

Anonymkode: 5a7a5...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...