Gå til innhold

Hvordan lære engelsk som voksen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Neste sommer skal jeg i bryllup i USA. Det vil være mange spennende folk som jeg har lyst å prate med. Jeg er elendig i engelsk. Sier minst mulig og finner ikke ord eller rett uttale. Jeg er såpass gammel at man hadde lite bruk for engelsk da jeg vokste opp.

 

hvordan lærer jeg engelsk, særlig muntlig? Jeg har ingen jeg kan prate å øve meg med, så må kunne gjøres alene.

 

har bestilt tur til London i høst for å shoppe og øve meg.

Anonymkode: 697d2...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter Duolingo! En app du laster ned til telefonen din gratis. Kjempebra opplegg. Jeg holder på å lærer spansk via den😊

Anonymkode: 05223...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fan av Duolingo. Har prøvd meg på spansk, og lært noe, men så strakk ikke tiden til lenger. Skal ha permisjon til våren, kanskje jeg må ta det opp igjen da👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres litt rart ut, men jeg anbefaler deg å lese en engelsk/norsk - norsk/engelsk ordbok. Ta en bokstav om gangen. Da får du fort utvidet ditt ordforråd, I tillegg står det beskrevet en god del faste uttrykk som brukes på engelsk :-)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duolingo er bra. Dessuten: Begynn å snakke høyt med deg selv på engelsk. Lat som du blir intervjuet om jobben din, hjemtraktene, hva som helst, og når du kommer til et ord eller uttrykk du mangler, så slår du det opp. Hør på engelske lydbøker, fjern tekstingen på engelske programmer på tv. I tillegg legger du en engelsk-norsk ordbok på do.

Det handler mye om å kaste seg ut i det og begynne når det gjelder språk. Så opplever du forhåpentligvis at du gjør deg forstått og forstår, og så går det etterhvert av seg selv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn en app eller kjøp språkkurs du kan ha på mobilen. Begge ungene lærte seg litt spansk via apper. De prøvde noen gratis apper, så de kjøpte ikke noe skikkelig. Men de lærte litt og det var det de ville før de dro på ferie noen uker etter. De har begge spansk på skolen nå og der har de også noe lignende program som de prøvde. 

Anonymkode: cbeea...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å melde seg på et konversasjonskur på Friundervisningen elle rnoe liknende. 

Anonymkode: 89895...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er 80 år eller?

Anonymkode: 29f87...f89

Hva er det for et frekt svar?

Se engelske filmer, uten teksting, les engelske bøker, gjerne høyt for deg selv. Prøv å finne et miljø der du kan prate litt engelsk. Et større ordforråd (film og bøker) og litt trening i å snakke (høytlesning og andre mennesker) gir gode resultater fort. 
Jeg har ikke prøvd duolingo eller lignende, men det kan jo være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å se masse filmer og serier uten teksting og prøve å gjenta det de sier! 

Min niåring har lært seg masse engelsk bare av å se på YouTube. 

Anonymkode: 502c3...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se filmer og les bøker på engelsk, samt Duolingo. Så blir det nok bra til sommeren 😊

Anonymkode: 2210f...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...