Gå til innhold

Hverdagen er kaos... hjelp meg med middagstips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen jobber plutselig laaaaangt vekke, så middag, lekser og trening står på meg. To småskolebarn, treninger kl 17, hjemme kl 15.45. 

Enkle og gjerne litt rimelige tips, siden her ofte er med venner hjem😅 kan ikke avvise når de er på plass før jeg kommer hjem.

Anonymkode: 13963...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise middag etter trening?

Anonymkode: 72348...9c1

Skrevet

Lag middag dagen før og spis den etter trening, så bare noe lett før trening. Da blir det middag til kvelds, men det er greit etter trening. Lag f.eks. en stor bolle med salat kvelden før, så kan dere spise salat til brødskive før trening, og middag + salat til kvelds etter trening. Da får dere sikkert i dere mer grønnsaker også.

Eller, sats på lette retter. Supper (like raske å lage fra bunn - ofte enda bedre om de lages dagen før), lapskaus, wok.

Bruk en kveld eller litt tid i helgen og lag opp middager som kan tas opp av fryseren (husk å ta opp dagen før) og bare varmes. Gryteretter, supper, wok, fiskegrateng, lasagne, moussaka...

Anonymkode: c4149...830

Skrevet

Alle middager trenger ikke være forseggjort. Omelett og salat fungerer fint. Pasta med en enkel saus, litt grønnsaker og litt kjøtt/fisk. Jeg bruker å lage doppel porsjon av middager lørdag/søndag når jeg har god tid. Da har vi to middager klar i kjøl/frys som bare skal varmes. 

Jeg støtter det med å bare spise litt før trening, og så spise middag etterpå. Slik gjør vi det ofte. Særlig når vi har dårlig tid før vi skal dra og det samtidig er venner på besøk! Da koker jeg egg og så spiser vi brødskiver eller noe slikt. Eller jeg finner frem youghurt og müsli. 

Anonymkode: ff4a1...2e8

Skrevet

Når det er treninger tidlig her så bytter vi om tiden på kveldsmat og middag. Altså noen brødskiver før trening, og middagen til kvelds. Slipper masse stress og ungene slipper å være middagsmette på trening. Får også bedre tid til å bli ferdige med leksene hvis de bare spiser noen skiver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...