Gå til innhold

Jeg vekket datteren min i natt med vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 14 år og de to siste nettene har hun klart å vekke lillebroren på 4 fordi hun driver å øver på noe turn isteden for å sove. Han er nettopp begynt i barnehage igjen etter ferien og trenger virkelig søvnen sin. Jeg måtte legge meg tidlig i går pga hodepine og ga da beskjed til datteren min at hun fikk legge seg i skapelig tid og ikke holde på med å turne på rommet sitt på kvelden. Og joda.. kl 01:30 våker 4 åringen fordi hun driver å dunker i veggen (de har rom side om side ) da hun øver på håndstående eller noe slikt. Han nektet å legge seg igjen og var lys våken. Endte med at jeg tok han med på stua og til slutt sovnet på sofaen kl 04. Jeg ble så forbanna , dette er 3 gangen dette skjer, at jeg marsjerte opp og vekte henne og sa at hun fikk legge seg på sofaen og passe på broren (han har skadet en arm så han må passes litt på). Hun slapp jo dette , men jeg ville gi henne en liten støkk. Dårlig samvittighet selvsagt i dag. Men hun hører jo ikke etter! 

Anonymkode: af4aa...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jente på 14 burde skjønne såpass? Bytte rom med deg? 

Anonymkode: 47bee...a8c

Skrevet

I alle dager? Jeg hadde klikket, virkelig kjeftet og satt henne hardt på plass. Hvis hun fortsetter med å øve midt på natten, så får hun ikke fortsette med turn. Da ringer jeg treneren og sier at hun er ferdig på laget, på dagen! 

Og ikke skift rom. Ikke føy dere!

Anonymkode: 0a9d5...b53

Skrevet

Ville gjennomført at hun må passe på broren hvis hun vekker ham. 

Anonymkode: e180b...e55

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager? Jeg hadde klikket, virkelig kjeftet og satt henne hardt på plass. Hvis hun fortsetter med å øve midt på natten, så får hun ikke fortsette med turn. Da ringer jeg treneren og sier at hun er ferdig på laget, på dagen! 

Og ikke skift rom. Ikke føy dere!

Anonymkode: 0a9d5...b53

Ja det skal jeg faktisk si. Å bytte rom er ikke aktuelt.

Skrevet

Helt uaktuelt å trene midt på natta! Jeg hadde blitt fly forbanna, og antageligvis spurt om det feilet henne noe. 

Har hun en diagnose eller noe?

Anonymkode: 6b378...667

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt uaktuelt å trene midt på natta! Jeg hadde blitt fly forbanna, og antageligvis spurt om det feilet henne noe. 

Har hun en diagnose eller noe?

Anonymkode: 6b378...667

Nei. Men hun har snudd døgnet virker det som. Hun er stort sett både grei og hjelpsom, er fantastisk med broren sin. Så det her var ulikt henne. Og ja, jeg ble fly forbanna

Skrevet

Først og fremst bør du jo vekke henne om morgenen. Om hun må opp hver dag klokka 7 kommer hun antagelig til å sove om natta.

Anonymkode: d94f2...c01

Skrevet

Nå er det jo bare noen dager til skolen starter, jeg har avtale med min 14 åring at hun denne uka skal stå opp tidligere enn hun har gjort i sommer. Nå har ikke det helt fungert, da hun har overnattet borte mesteparten av uka, men kommer hjem i dag.

Men du som har henne hjemme bør jo vekke henne om morgenen, kanskje kl 08.00, da er hun kanskje ikke så kvikk om natten mer.

Gi uansett beskjed til henne om at turnaktiviteter får hun øve på på dagtid, og om natten får hun gjøre ting som ikke lager lyd.

Anonymkode: 1e996...c93

Skrevet

Vekker hun han, får hun passe på han også. 

Helt uakseptabel oppførsel av en så stor jente. 

Skrevet

Velkommen til en 14-årings hjerne. Alt det hun kunne og skjønte for ett år siden har midlertidig forduftet. Det kommer tilbake, men dette er dessverre en naturlig prosess i hjernens utvikling...

Anonymkode: 452f4...583

Skrevet

Takk alle sammen. Fikk nesten dårlig samvittighet, men slo det fort fra meg. Skjer dette igjen så blir det månelyst! Vekket henne ganske tidlig i dag slik at hun kommer noenlunde i rute igjen. Sjeldent jeg blir så rasende på henne.

Skrevet

Du vekker henne selvfølgelig og leser henne teksten, og så håper jeg du vekket henne skikkelig tidlig i dag. Sett henne i gang med oppgaver hjemme, oppgaver du ikke orker selv fordi du ikke har sovet. Det var jo ikke første gang, heller? Da er det av med silkehansker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...