Gå til innhold

Sambo spiser helt forferdelig, og kjefter på ungene for det samme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har de ekleste bordmanerene. Han bruker ikke kniv og gaffel, men gaffel og skje. Han kutter så opp maten sin i så små biter han får dem før han skufler i seg så store munnfuller han klarer med skjeen. Han holder bestikket sitt som en 3 åring, typ griper rundt skjeen med hele neven. Hver munnfull tygger han på bestikket så jeg kjenner det gjør vomdt i mine egne tenner, å drar det ut av munnen i en feiende bevegelse. Akkurat som han prøver å gjøre et poeng av at han akkurat stappa i seg en svæŕ porsjon. Når han rygger maten slamrer han kjevene så hardt sammen at jeg igjen kjenner nakkehårene reiser seg, hele hodet hans rister. Han puster så høyt at jeg kan høre han i rommet ved siden av mens han spiser, og han åpner munnen ved jevne mellomrom så alle ser hva han tygger. Ikke vet jeg hvordan han klarer det, men han tygger HØYT. Det slafser og romsteres og jeg vet ikke hva inni der, men det er helt forferdelig å høre på. Når han svelger er det med alt for mye luft så det kommer en ekkel svelgelyd hver gang. Denne lufta rapes opp med jevne mellomrom mens han spiser, en sånn typ belching som det kalles der du hører lufttrykket når det kommer opp. På toppen av dette ser han helt vill ut når han spiser. Øyebrynene hever seg når maten er varm og hodet hans dirrer fram og tilbake før skjeen når munnen, som en baby som leter etter flasketuten. 

Så har han altså the nerve til å si til mine unger at de har dårlige manerer, han slutter å spise noen ganger å sitter å ser intenst på dem for å passe på at de ikke spiser med fingrene, skyver mat på gaffelen med en finger, spiser med munnen åpen osv. Påpeker jeg at han eter som en forbanna gris selv, så skykder han på at jeg bare sier det for å ta igjen. Han tror ikke på meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg unngår så ofte jeg kan å spise med han, jeg blir kvalm rett og slett!

Anonymkode: 91813...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden er du samboer med en slik bordgris som har så total mangel på selvinnsikt?

Dine barn har ikke godt av å leve med den kritikken.

Og er dette hans absolutt eneste minus, så film ham når han spiser, uten at han vet om det - og vis ham det etterpå og spør om han synes det han selv bedriver er bordmanerer...

En slik hadde jeg aldri villet blitt sett sammen med i sosiale lag der det ble servert mat.

Hele innlegget ditt oser avsky for ham - derav første spørsmålet mitt også.

Anonymkode: 25ed9...2b1

Skrevet

For en idiot. 

Sett deg ned å snakk ordentlig med ham. Påpek at barn alltid er et kart av sine foreldre. At de spiser som barn, er nå så. De er tross alt barn. Men, å bli irettesatt når han selv spiser som en gris, er jo ekstremt forvirrende for et barn. 

Han kan bli så sint han bare vil. Men han får ikke lov å påpeke barnas spisevaner så lenge han ikke endrer sine egne. Og han skal slutte å lage dårlig stemning ved bordet! 

Anonymkode: 99d9d...3c6

Skrevet

😂😂🙈🙈🙈

Hvordan klarte du å få denne drømmeprinsen på kroken?🙄 Jeg hadde løpt i motsatt retning etter første date!

Du må snakke med ham utenom måltid, og ikke rett etter at han har kritisert andre. 

Jeg ville vurdert skjult kamera. For så å vise ham, med både lyd og bilde, hvirdan det ser og høres ut når han spiser. 

Hadde det vært meg hadde jeg stilt ultimatum. Lær deg bordskikk eller flytt ut. 

Anonymkode: aae28...9ed

Skrevet

Enig, film han. Og vis. Jeg ble kvalm av beskrivelsen og kan bare forestille meg hva du blir i hans nærvær. Blæh!!!! 

Anonymkode: a32bd...a91

Skrevet

Han spiste ikke slik da jeg møtte han, dette er noe som har utviklet seg. Særlig etter han la på seg og nå veier 125 kg. Ja jeg hater at han har så lite selvinnsikt, og jeg kjenner mama bear instinktet flamme opp når han er så frekk å si at vi andre har dårlige manerer. Jeg har prøvd å snakke med han om dette utenom også, men det siger ikke inn. Han ble drittsur da jeg nekta å spise kvelds foran tven med han for noen uker siden, jeg sa jeg klarer ikke sitte å høre på deg. Null selvinnsikt, men vi andre er visst noen griser. Han hater når jeg bare tar et bilde av han, så vet ikke hvordan jeg skal greie å filme han, men det var et bra tips.

Hi

Skrevet

Anonymkode: ebd47...c15

Skrevet

My life 😂

HI

Skrevet

Trollet som Askeladden kappåt med høres ut som en skikkelig sjarmør sammenlignet med han du bor sammen med. 

Regner med dere ikke er så mye på besøk eller ute for å spise. 

Jeg tror også det er lurt å filme han. Selv hadde jeg neppe klart å spise en smule i nærheten av et sånt matmonster. 

Anonymkode: 03c1e...90d

Skrevet

😂😂😂😂😂 Beklager, men takk for dagens latter!

For en kronidiot... Minner om min x. Helt håpløst. Har ingen gode råd. Sånne har ofte særdeles liten selvinnsikt. 

Men lykke til! Oppdater oss gjerne. Frykter du kommer til kort her dessverre. Føler med deg - veldig.

Anonymkode: 7b86f...c35

Skrevet

Godt det førte til at noen fikk seg en god lattet om ikke annet 😁 dette er dessverre ikke den eneste tingen han nekter å innse han gjør eller ikke gjør, han takler ikke kritikk uansett hvordan man prøver å.ta det opp med han. Rett i defensiven for så å bli offansiv å slamre tilbake med alt han har. Filma han når han snorket, hører klart og tydelig at det buldrer på telefonen. Men han påsto hardnakket at det der var bare pusting, og blir sur hver gang jeg går ut av soverommet for å legge leg på sofaen grunnet manglende søvn. Min feil som ikke klarer sove. Tror dette forholdet begynner å komme til veis ende. Klarer ikke mye lengre å bo med et sånt menneske.

Skrevet

Film han. Han hadde jeg ikke greid å spise sammen med. Ikke et sekund. 

Anonymkode: a3e2e...7ef

Skrevet

Du må filme ham uten at han merker det. Og vise ham. 

Helt ærlig, så hadde jeg gått fra ham. Høres ut som om du vil få det bedre uten ham

Anonymkode: 99d9d...3c6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt det førte til at noen fikk seg en god lattet om ikke annet 😁 dette er dessverre ikke den eneste tingen han nekter å innse han gjør eller ikke gjør, han takler ikke kritikk uansett hvordan man prøver å.ta det opp med han. Rett i defensiven for så å bli offansiv å slamre tilbake med alt han har. Filma han når han snorket, hører klart og tydelig at det buldrer på telefonen. Men han påsto hardnakket at det der var bare pusting, og blir sur hver gang jeg går ut av soverommet for å legge leg på sofaen grunnet manglende søvn. Min feil som ikke klarer sove. Tror dette forholdet begynner å komme til veis ende. Klarer ikke mye lengre å bo med et sånt menneske.

Høres ut som om denne mannen ikke har noe i et forhold å gjøre pr. i dag. Han må rydde opp i eget liv og holdninger først.

Om jeg forstod deg rett i Hi så har du ikke barn med ham, men har barn fra før. Da tenker jeg at det også er til dine barns beste å ikke bo med en slik mann.

Jeg vil anta at mye av hans problemer kommer av all vektoppgangen og det som følger med det, men så lite innsikt som han viser så hadde jeg ikke orket å bruke energi på å hjelpe ham. Han må innse selv at han har de problemene han har, du kan ikke endre ham.

Slik han oppfører seg har han ingenting i nærheten av barn - eller en partner - å gjøre.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sambo har de ekleste bordmanerene. Han bruker ikke kniv og gaffel, men gaffel og skje. Han kutter så opp maten sin i så små biter han får dem før han skufler i seg så store munnfuller han klarer med skjeen. Han holder bestikket sitt som en 3 åring, typ griper rundt skjeen med hele neven. Hver munnfull tygger han på bestikket så jeg kjenner det gjør vomdt i mine egne tenner, å drar det ut av munnen i en feiende bevegelse. Akkurat som han prøver å gjøre et poeng av at han akkurat stappa i seg en svæŕ porsjon. Når han rygger maten slamrer han kjevene så hardt sammen at jeg igjen kjenner nakkehårene reiser seg, hele hodet hans rister. Han puster så høyt at jeg kan høre han i rommet ved siden av mens han spiser, og han åpner munnen ved jevne mellomrom så alle ser hva han tygger. Ikke vet jeg hvordan han klarer det, men han tygger HØYT. Det slafser og romsteres og jeg vet ikke hva inni der, men det er helt forferdelig å høre på. Når han svelger er det med alt for mye luft så det kommer en ekkel svelgelyd hver gang. Denne lufta rapes opp med jevne mellomrom mens han spiser, en sånn typ belching som det kalles der du hører lufttrykket når det kommer opp. På toppen av dette ser han helt vill ut når han spiser. Øyebrynene hever seg når maten er varm og hodet hans dirrer fram og tilbake før skjeen når munnen, som en baby som leter etter flasketuten. 

Så har han altså the nerve til å si til mine unger at de har dårlige manerer, han slutter å spise noen ganger å sitter å ser intenst på dem for å passe på at de ikke spiser med fingrene, skyver mat på gaffelen med en finger, spiser med munnen åpen osv. Påpeker jeg at han eter som en forbanna gris selv, så skykder han på at jeg bare sier det for å ta igjen. Han tror ikke på meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg unngår så ofte jeg kan å spise med han, jeg blir kvalm rett og slett!

Film han og vis ham.

Anonymkode: d9ff7...532

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

.....

La ungene dine slippe å måtte oppleve dette. Jeg er over 40 nå, men både jeg og min venninne husker med gru hvordan faren til en annen venninne kunne se hardt på oss ved middagsbordet om vi var gjester der. Vi satt som på nåler i frykt for å gjøre noe galt eller spise stygt. 

En annen ting er hvordan de dårlige vanene hans påvirker barna dine. Er ikke sunt å se på sånt, fort gjort å tro det er normalen. 

Anonymkode: 2190c...1d4

Skrevet

Det virker som at dette kun er dine barn, ikke hans, så svarer ut fra det. Jeg synes det er mye fokus på hvordan han spiser og at det er ekkelt, som jeg skjønner er et problem (og det er veldig levende beskrevet på en morsom måte). Men det at han hakker på barna dine og nistirrer på dem for å finne feil han kan kjefte for, er det værste. Det at han er dobbeltmoralsk, ikke ser sine egne feil og er enda værre selv ved bordet er bare det lille ekstra.

Barn skal ikke bo sammen med noen som konstant hakker på dem for småting. Om du vil være sammen med han på tross av disse andre tingene som er irriterende/ekkelt, er ditt valg. Men skån barna dine, flytt fra hverandre.

Anonymkode: 63188...130

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂🙈🙈🙈

Hvordan klarte du å få denne drømmeprinsen på kroken?🙄 Jeg hadde løpt i motsatt retning etter første date!

Du må snakke med ham utenom måltid, og ikke rett etter at han har kritisert andre. 

Jeg ville vurdert skjult kamera. For så å vise ham, med både lyd og bilde, hvirdan det ser og høres ut når han spiser. 

Hadde det vært meg hadde jeg stilt ultimatum. Lær deg bordskikk eller flytt ut. 

Anonymkode: aae28...9ed

Dette.

Anonymkode: 01b91...f19

Skrevet

😂😂😂 Wtf, er det en gorilla du har i hus eller?

Anonymkode: 82248...b43

Skrevet

Ja det er mangelen på selvinnsikt som plager meg. Og det faktum at han hakker på ungene mine, de er mine ja og ikke hans. Det er ufattelig frustrerende å prøve å snakke med han, fordi han vrir alt jeg sier om til at jeg bare sier det fordi jeg vil krangle, eller fordi jeg er sur for noe osv. Det kan umulig være fordi jeg faktisk mener det jeg sier, og slettes ikke fordi det kan være noe i det. Prøvde i går igjen å prate med han om akkurat dette, men det går ikke inn. "Du bare sier dette fordi du vil være jævlig og liker å krangle". Prøvde si at nei, jeg setter faktisk ikke pris på at du spiser som du gjør foran ungene for så å kjefte pø dem for den minste ting. Han ble dritsur og mener han ikke har dårlige manerer. Han innrømte han tygger på skjeen, men det var det. Fra nå av skal jeg begynne å hakke på han når vi spiser alene mens ungene er hos faren. Ikke på en sytete måte, men spørre om han kan være snill å ikke tyghe så høyt. Sitte å stirre på han så han merker det. Kanskje han da tar poenget. Og filme han. Klarer han ikke da å ta det til seg, da er det ikke håp. 

HI

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er mangelen på selvinnsikt som plager meg. Og det faktum at han hakker på ungene mine, de er mine ja og ikke hans. Det er ufattelig frustrerende å prøve å snakke med han, fordi han vrir alt jeg sier om til at jeg bare sier det fordi jeg vil krangle, eller fordi jeg er sur for noe osv. Det kan umulig være fordi jeg faktisk mener det jeg sier, og slettes ikke fordi det kan være noe i det. Prøvde i går igjen å prate med han om akkurat dette, men det går ikke inn. "Du bare sier dette fordi du vil være jævlig og liker å krangle". Prøvde si at nei, jeg setter faktisk ikke pris på at du spiser som du gjør foran ungene for så å kjefte pø dem for den minste ting. Han ble dritsur og mener han ikke har dårlige manerer. Han innrømte han tygger på skjeen, men det var det. Fra nå av skal jeg begynne å hakke på han når vi spiser alene mens ungene er hos faren. Ikke på en sytete måte, men spørre om han kan være snill å ikke tyghe så høyt. Sitte å stirre på han så han merker det. Kanskje han da tar poenget. Og filme han. Klarer han ikke da å ta det til seg, da er det ikke håp. 

HI

Du, når du faktisk har tenkt å gjøre det kan jeg garantere deg at det ikke er håp for forholdet deres. 

Det er ikke sånn et forhold fungerer. 

Anonymkode: e40d0...3c8

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ingenting tilsier at han vil endre seg likevel. Tonen dere imellom er allerede for negativ til det.

Du sier han har endret seg etter han la på seg og ble så overvektig. I tillegg sier du at han snorker mye om natten. I tillegg spiser han som han gjør. Det gjør at jeg vil anta at han har søvnapné, noe som gjør at han får for lite surstoff i seg på natten, noe som også påvirker hans oppmerksomhet og psyke på dagen. Det er i tillegg helsefarlig. Mye trolig har han også en begynnende diabetes eller i det minste insulinresistens, som påvirker kroppen og psyken hans også, pga. betennelsestilstander i kroppen hans som løper løpsk. Dette påvirker tydelig også hans selvtillit, han trives ikke lenger.

Han fraskriver seg ethvert ansvar for egen adferd. Da har det ingen hensikt å begynne å behandle ham som en unge. At du begynner å hakke systematisk på ham (uansett hvor "fortjent" det er), vil bare øke avstanden mellom dere.

Om du virkelig ønsker å gjøre noe for å redde dette "forholdet", så må du i det minste gjøre noe konstruktivt. Still krav til ham. Krev at han tar ansvar for egen helse. Krev at han blir med i parterapi. Og vil han ikke - da har du jo svaret ditt... da er det ingen vits i å begynne å hakke på ham, for det vil bare gjøre problemene i forholdet større, og det blir verre for dere alle, inkl. dine barn.

Skrevet

«Noen» har levd for lenge meg en mann hun ikke er superforelsket i.....

Anonymkode: 029ef...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...