Gå til innhold

Hjelp! Jeg blir så vanvittig trøtt under møter/foredrag!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg blir så ufattelig trøtt når jeg må sitte i et auditorium eller møterom og høre andre snakke. Ikke bare litt sigen, det føles som om jeg har tatt en sovetablett. De gangene det har vært verst har jeg faktisk sovnet flere ganger etter hverandre. Det er helt grusomt! Jeg har god døgnrytme, bra kosthold og er relativt aktiv. Dette skjer selv om foredraget/møtet er interessant og jeg ønsker å få det med meg. Jeg har nok alltid hatt litt tendens til å bli trøtt når jeg må sitte inaktiv, men de siste årene har det blitt helt ekstremt!

Anonymkode: 5964d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk å ha papir og blyant. Ta notater, tegn skjemaer, noter ideer osv. Forsøk å holde hjernen aktiv. Det hjelper litt hos meg.

Anonymkode: f372b...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forsøk å ha papir og blyant. Ta notater, tegn skjemaer, noter ideer osv. Forsøk å holde hjernen aktiv. Det hjelper litt hos meg.

Anonymkode: f372b...d63

Jeg gjør det. Det hjelper ikke. Det føles virkelig som om jeg har tatt en tablett som overvelder meg fullstendig.

Anonymkode: 5964d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det. Det hjelper ikke. Det føles virkelig som om jeg har tatt en tablett som overvelder meg fullstendig.

Anonymkode: 5964d...ffb

En form.av narkolepsi? Min farmor hadde det og kunne sovne av ved bordet eller under en samtale - men aldrig når hun var i bevegelse. Jeg vet ikke så mye om det, men du kan jo evn forsøke å sjekke det. Høres jo ut som et reelt problem.

Anonymkode: f372b...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En form.av narkolepsi? Min farmor hadde det og kunne sovne av ved bordet eller under en samtale - men aldrig når hun var i bevegelse. Jeg vet ikke så mye om det, men du kan jo evn forsøke å sjekke det. Høres jo ut som et reelt problem.

Anonymkode: f372b...d63

Det er et høyst reelt problem! Men det skjer aldri på fritida eller hvis jeg selv er deltakende. Dessverre har en jobb der jeg må følge ganske mange foredrag. Egentlig synes jeg det er veldig interessant, men så er det jo som å få en sekk over hodet. Det er råflaut overfor kolleger, og jeg er veldig redd for at sjefen min skal oppdage det. Har prøvd å ha med kaffe og å ha sjokolade tilgjengelig for å få blodsukkeret opp, men jeg synes ikke noe hjelper. 

Anonymkode: 5964d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andre symptomer ?

Allergi ? Vitamin mangel ? 

Energi drikke? 

 

Anonymkode: 323c4...de9

Jeg er ellers frisk. Har flere ganger fått sjekket om jeg mangler vitaminer, men det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: 5964d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha med strikketøy, hekling, stressball, eller hva som helst annet som holder fingrene aktive og kanskje krever litt konsentrasjon? 

Jeg synes det er lettest å følge med på foredrag når jeg strikker eller hekler noe ukomplisert, hvor fingrene nærmest går av seg selv. 

En dobbel espresso hjelper også😉

Anonymkode: fa519...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det og. Gjesper og blir helt ute! Det er grusomt! Selv på de mest interresante møtene og foredragene blir jeg så ulidelige sigen, så jeg følger tråden din!

Anonymkode: e201b...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sånn, helt ute selv når det er interessant. Dersom det er i stort auditorium setter jeg meg alltid bak og ytterst og reiser meg stille opp og strekker litt på bena når jeg blir veldig trøtt. Er det mindre "går jeg på do". Jeg vet det er plagsomt med forstyrrelser, men jeg setter meg alltid bak og ytterst og er så stille jeg bare kan. Det hjelper å røre på seg. På møter er det lettere fordi jeg kan delta aktivt selv. Hvis ikke er jeg veldig på tilbudsiden om å hente kaffe ol.

Anonymkode: 9ef0d...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Det som hjelper meg er å ta to koffein tabletter som jeg har kjøpt på apotek i Sverige.

Anonymkode: eddeb...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn. Jævlig flaut og slitsomt. Skal snart starte i ny jobb som innebærer mye undervisning i starten. Og i tillegg må jeg opp tidlig hver dag (er turnusarbeider, ikke vant til å ha døgnrytme) Det kommer til å bli et mareritt. 

Jeg har fysisk sovnet mange ganger. Og der er jo bare grusomt flaut. 

Anonymkode: 94ee1...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ha med strikketøy, hekling, stressball, eller hva som helst annet som holder fingrene aktive og kanskje krever litt konsentrasjon? 

Jeg synes det er lettest å følge med på foredrag når jeg strikker eller hekler noe ukomplisert, hvor fingrene nærmest går av seg selv. 

En dobbel espresso hjelper også😉

Anonymkode: fa519...b43

Man tar ikke med strikketøy eller hekletøy på ett møte på jobben! For da være måte på. Noe så uhøffelig.

Anonymkode: b2d52...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nok søvn? Selv om du har god døgnrytme, kan det jo være at du burde sove 1 time til? Det sliter i hvert fall jeg med hvis jeg sover for lite, så er inaktiv på møter og lignende. Jeg trenger minimum 8 timer søvn pr natt, og merker det ved stillesitting hvis jeg ikke får det. Er ekstra nøye med søvnene hvis jeg skal på forelesninger eller møter.

Anonymkode: 73e17...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Jeg sover nok også. Men på foredrag blir jeg helt Zombie, helt desperat trøtt. Spiller ingen rolle hvor interessant det er. Har prøvd med koffein, men det ble jeg bare skjelven av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...