Gå til innhold

Tar dere av smykker om natta? Eller sover dere med de?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et smykke av mannen som jeg tar av om kvelden, men glemmer ofte å ta det på om morran. Derfor bruker jeg det ikke så ofte. Jobbet i gullsmed som ung, og der ble jeg innprenta med at alle smykker skal av om natta ellers slites de, så jeg har alltid tatt av alt når jeg legger meg. Hva gjør dere?

Anonymkode: b1346...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar av alt utenom halslenke, om natten. Øredobber synes jeg det er ubehagelig å sove med, og fotlenke og armbånd har jeg slitt, og det er kjedelig.

Anonymkode: b0271...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ringer i ørene, gifteringen og en lenke rundt halsen, alt er på døgnet rundt, i senga, i dusjen, overalt.

Anonymkode: fe011...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg ingenting, men tidligere så tok jeg av alt. Unntaket var ett par øredobber som jeg ikke merket noe av. Men tok de av regelmessig og renset dem.

En kompis av meg er gullsmedmester, han sier at folk skulle visst hvordan smykker stinker når de leverer dem inn til rensing - masse fett, hudrester og bakterier, som løsner i renseprosessen og lukter høgg, selv hos dem som kun leverer inn fordi de ikke orker å rense jevnlig selv, men at det ikke ser skittent ut.

Og så er det det med ringer - man tar med seg bakterier og viderefører dem overalt. Ikke uten grunn at ringer.

Anonymkode: 7f2a2...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar alt av. Liker ikke tanken på å sove med noe om halsen uansett.

Eneste unntak var gifteringen da jeg var gift, og øredobbene (små) da jeg brukte dem.

Anonymkode: 4f75f...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover med ringer og øredobber, av og til kjede. Alt taes av på jobben og på igjen etterpå. Om natten er det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri av gifteringen eller øredobbene (små sølvringer), men pleier å ta av smykker og eventuell annen pynt. Jeg har et nydelig smykke med et lite hjerte i sølvlenke, det går jeg ofte med og glemmer av og til å ta av om kvelden. 

Anonymkode: 840c5...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover med 10 ringer i ørene, piercing i navlen, 2 halskjeder, 2 ringer og Fitbit klokke. 

Om sommeren 2 fotlenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar av halskjede. Jeg har alltid gjordt det. Antagelig på grunn av at mi mor fryktet at jeg ville bli kvalt av det i løpet av natten. Jeg vet ikke om det går ann eller om mi mor kun var hysterisk. 

Anonymkode: 8898c...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover mes klokke, ringer og smykke. Aldri vært inne på tanken å tatt det av meg heller. 

Anonymkode: 1d378...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover med alt, øredobber, 2 armbånd, ringer og klokke. Dusjer også med alt unntatt klokka.

Anonymkode: 2b432...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. Kjeder, armbånd som jeg ikke får vondt å sove med har jeg på meg. Små øredobber har jeg på meg, hengende eller slike som fort fester seg i ting tar jeg av. 

Jeg vet det egentlig bør av, men jeg kan heller pusse de en gang mer enn å ta de av meg så ofte. 

Anonymkode: db8d2...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover med alt, bortsett fra treningsklokka. Det er en stor og klumpete treningsklokke. Det jeg sover med er 3 ringer, to halssmykker og nå øredobber. Øredobbene jeg nå bruker er så små, så går bra å sove med de 😊

Anonymkode: 883d5...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...