Gå til innhold

Hjelp, hva passer sammen med...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ola?! 

Det er lang tradisjon med dobbeltnavn i familien, og vi ønsker å holde den i hevd. Nå kommer det en liten gutt, og jeg er veldig glad i Ola, det er også oppkalling, men jeg finner INGEN navn som passer sammen med Ola. De fleste passer sammen med Ole, men det er uaktuelt. Ola må også være det første navnet. Håper noen har gode forslag til meg. :) 

Anonymkode: 9001b...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på dialekten din. Feks Ola Johan kan fungere avhengig av hvor trykket legges (og hvis man er fra Sunnmøre er alt lov, hilsen sunnmøring 🤭) Avhenger også av om du vil ha to navn som er ment å brukes daglig som dobbeltnavn. 

Ola Elias

Ola André

 

Anonymkode: ad66f...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte umiddelbart på Ola André, før jeg så første svaret :)

 

Anonymkode: a1202...f14

Ola Johan går også fint, synes jeg.

Anonymkode: a1202...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ola?! 

Det er lang tradisjon med dobbeltnavn i familien, og vi ønsker å holde den i hevd. Nå kommer det en liten gutt, og jeg er veldig glad i Ola, det er også oppkalling, men jeg finner INGEN navn som passer sammen med Ola. De fleste passer sammen med Ole, men det er uaktuelt. Ola må også være det første navnet. Håper noen har gode forslag til meg. :) 

Anonymkode: 9001b...707

Jeg er enig i at ingen navn passer sammen meg Ola fordi det blir tungt å si, men min erfaring er at når du har sagt et navn mange nok ganger, så virker det ikke lenger tungt og går av seg selv. 

Av forslagene de over har kommet med sinna jeg Ola André var det eneste som virkelig ikke fungerer. Da blir han hetende Olandré fordi det er umulig å få med begge a- ene hvis man skal si navnet raskt.

Anonymkode: 71bed...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Ola André. André som navn nr 2, er så overbrukt, og det blir egentlig bare slengt bakpå for å ha noe der. 

Ola er vanskelig å sette et navn bak, uten at det krasjer helt muntlig. 🤔

Hadde det vært Ole, hadde det vært lettere.  Da kan man bruke Ole-Martin, Ole-Mathias, Ole-Kristian, Ole-Thomas, Ole-HvaDuVilNesten. 

Men kanskje: 

Ola Martinus

Ola Emil (Med lang iii, ellers funker det ikke)

Ola Andreas kan gå

Ola Kristoffer

Ola Tobias

Anonymkode: a3468...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Sebastian er mitt forslag 

Eller også 

Ola Nikolai

Ola Bendik 

Ola Martinius

Hva syns du? 

Anonymkode: 31404...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at ingen navn passer sammen meg Ola fordi det blir tungt å si, men min erfaring er at når du har sagt et navn mange nok ganger, så virker det ikke lenger tungt og går av seg selv. 

Av forslagene de over har kommet med sinna jeg Ola André var det eneste som virkelig ikke fungerer. Da blir han hetende Olandré fordi det er umulig å få med begge a- ene hvis man skal si navnet raskt.

Anonymkode: 71bed...d6e

Det er jeg enig med deg i.

Anonymkode: 6723b...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Mathias

Ola Leander

Ola Emilian

Ola Sebastian

Ola Syver

Ola Vegard

Ola Ivar

Ola Thomas

Ola Daniel

Ola Severin

Ola Mikkel

Anonymkode: 3a8df...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ola-Conny. :)

Anonymkode: 99491...663

Snakk om å gi ungen sin ballast i livet 😂

Anonymkode: 6723b...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal han bruke begge navnene i hverdagen da?

Det spiller ikke så stor rolle hva du velger som navn nr to når det bare skal stå på papiret...

Jeg har to navn, og det andre har aldri blitt brukt, de færreste vet at jeg heter det, men det står nå der.

 

Anonymkode: 21a13...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Ola best alene, men liker også

Ola Gunnar

Ola Erik

Ola Inge

Ola Kristian

Ola Jostein

Alle de jeg kjenner med disse navnene er veldig hyggelige karer, så kanskje det er derfor jeg liker navnene også 😊

Anonymkode: 8eccb...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...