Gå til innhold

Baby 7 mnd med hyppig avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 7 mnd som for 2,5 uke siden endret avføringsmønster. Han har tidligere hatt avføring ca 1 gang per dag. Etter endringen er det mellom 5-10 bleier med avføring hver dag. Som oftest veldig løs. Har vært hos lege, men allmentilstand er god så må bare se det an sier legen. 

Noen som har vært borti lignende? Hva kan det være? 

Anonymkode: 41389...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min reagerte med diare når vi forsøkte grøt, helt fra hun var 5-6 mnd til hun var nærmere 8 mnd. Hver gang hun fikk grøt ble hun skikkelig løs i magen.

Var nok umoden tarm hos henne, for plutselig begynte hun tåle det. Vi prøvde med et par ukers mellomrom helt til det plutselig gikk.

Anonymkode: dba88...735

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min reagerte med diare når vi forsøkte grøt, helt fra hun var 5-6 mnd til hun var nærmere 8 mnd. Hver gang hun fikk grøt ble hun skikkelig løs i magen.

Var nok umoden tarm hos henne, for plutselig begynte hun tåle det. Vi prøvde med et par ukers mellomrom helt til det plutselig gikk.

Takk for svar. Hva ga dere i stedet for grøt da? 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hva ga dere i stedet for grøt da? 

Mest morsmelk egentlig, herregud som jeg ammet den tiden der, for hun trengte jo mye energi ;)

Men hun fikk fruksmos, og litt enkel most middag (f.eks most potet og gulrot med morsmelk eller smeltet smør på). Hun fikk lett vondt i magen av det meste, så det ble ikke så mye mat hun fikk annet enn morsmelk. Prøvde sinlac og slike allergigrøter også, men hun reagerte på det også...

Fra 7,5 - 8 mnd gikk det plutselig fint, da kunne hun få en liten porsjon grøt også kunne vi gradvis øke.

Skrevet
På 13.8.2019 den 20.14, Anonym bruker skrev:

Mest morsmelk egentlig, herregud som jeg ammet den tiden der, for hun trengte jo mye energi ;)

Men hun fikk fruksmos, og litt enkel most middag (f.eks most potet og gulrot med morsmelk eller smeltet smør på). Hun fikk lett vondt i magen av det meste, så det ble ikke så mye mat hun fikk annet enn morsmelk. Prøvde sinlac og slike allergigrøter også, men hun reagerte på det også...

Fra 7,5 - 8 mnd gikk det plutselig fint, da kunne hun få en liten porsjon grøt også kunne vi gradvis øke.

Ok, får håpe det blir bedring snart her også 🙏🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...