Gå til innhold

Bør Sian og Alliansen få taletid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk burde stille seg rundt med ryggen til. Ikke bare ignorere, men faktisk stille opp med ryggen til.

Anonymkode: e6faf...ff7

Skrevet

Ytringsfriheten bør stå sterkt i Norge. 

Anonymkode: c4302...33a

Skrevet

Selvsagt bør de få tale.

De som tier andre ihjel er de som skaper farlige mennesker. 

Når du ser en ekstremist, er h*n et resultat av sosialismens knebling av ytringsfriheten. Dessverre. Det beste man gjør er å være åpne, uansett mening, og behandle andre med respekt uansett hvor uenig man er, for da føler de seg hørt og vil ikke ty til vold. Det gjelder både venstre- og høyresiden. 

Anonymkode: b7112...86b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du ser en ekstremist, er h*n et resultat av sosialismens knebling av ytringsfriheten.

Du rettferdiggjør de norske terroristene ved å si at det er "sosialismens knebling" som er skylden. Det henger ikke på greip.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du rettferdiggjør de norske terroristene ved å si at det er "sosialismens knebling" som er skylden. Det henger ikke på greip.

Nei. Jeg rettferdiggjør ingenting, jeg sier at man skal være obs på å be folk tie stille. Og det skal man ikke gjøre, for da skaper man ekstremister. Jeg sier ikke at SIAN nødvendigvis er det - jeg har ikke satt meg inn i hva de står for eller er opptatte av annet enn at jeg vet at de er imot Islam. Jeg vet lite om dem.

Men se på andre, som har gjort grusomme ting og hatt et visst politisk ståsted. Det er jo fordi det ikke er lov å prate om det, de blir desperate og til slutt gærne! Og det vil vi vel ikke? Alle handlinger får konsekvenser, å be noen tie får store konsekvenser.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg rettferdiggjør ingenting, jeg sier at man skal være obs på å be folk tie stille. Og det skal man ikke gjøre, for da skaper man ekstremister. Jeg sier ikke at SIAN nødvendigvis er det - jeg har ikke satt meg inn i hva de står for eller er opptatte av annet enn at jeg vet at de er imot Islam. Jeg vet lite om dem.

Men se på andre, som har gjort grusomme ting og hatt et visst politisk ståsted. Det er jo fordi det ikke er lov å prate om det, de blir desperate og til slutt gærne! Og det vil vi vel ikke? Alle handlinger får konsekvenser, å be noen tie får store konsekvenser.

Har du en psykolog du prater med om de tingene her? Hvis ikke så trenger du det. Veldig.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du en psykolog du prater med om de tingene her? Hvis ikke så trenger du det. Veldig.

Det er jo sant. Å tvinge noen til taushet vil få konsekvenser.

Skrevet

Vi lever i en tid der kunnskapsløse mennesker sprer om seg med løgner, og når de blir korrigert påberoper de seg ytringsfrihet. Nei, ytringsfrihet betyr ikke at du har rett til å trakassere andre og benekte historiske hendelser. Du har rett til å ytre dine meninger, ikke rett til egne «fakta».

Anonymkode: 854de...ed0

Skrevet

Det er jo sant. Å tvinge noen til taushet vil få konsekvenser.

Ja, det gjør det. Jens Stoltenberg sa også det, at åpenhet er viktig. 

Skrevet

Vi lever i en tid der kunnskapsløse mennesker sprer om seg med løgner, og når de blir korrigert påberoper de seg ytringsfrihet. Nei, ytringsfrihet betyr ikke at du har rett til å trakassere andre og benekte historiske hendelser. Du har rett til å ytre dine meninger, ikke rett til egne «fakta».

Ja, enig i det. Men det går jo begge veier, det er mye vi lærer om som ikke er sant også. Da må det være lov å diskutere uten at den ene eller den andre kaller noen for løgnere, dumme, teite, kørka også videre? 

Det gjør folk på begge sider.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke noe annet å fare med enn å komme med frekkheter, og påstå at folk som mener man bør ha et åpent samfunn skal gå til psykolog? Er det din form for forsøk på makt? Jeg bare spør, siden du kommer med personangrep. Det er jo fullstendig åpenbart at du er 100% for å kneble alle meninger som ikke stemmer fullstendig overens med dine egne. Sånne som deg er farlige!

Nei, vi må la alle snakke. Vi må la alle diskutere. Vi må også la alle få lov å si at de er uenige. 

Det som ikke er lov er å komme med personangrep, eller forsøke seg på hersketeknikk! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre at de får snakke offentlig der mange kan argumentere mot de enn at de holder lukkede møter der de kan påvirke alle fordi de som kommer dit tror litt på det de har å si

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ytringsfriheten bør stå sterkt i Norge. 

Ytringsfrihet er ikke deg samme som at hvem som helst bør få si hva som helst i hvilke som helst omstendigheter. De kan- og bør kunne mene og si det de vil, men de kan ikke forlange at alle talerør holdes åpne. Det er misforstått ytringsfrihet. 

Anonymkode: 11c0b...32f

Skrevet

Har du ikke noe annet å fare med enn å komme med frekkheter, og påstå at folk som mener man bør ha et åpent samfunn skal gå til psykolog? Er det din form for forsøk på makt? Jeg bare spør, siden du kommer med personangrep. Det er jo fullstendig åpenbart at du er 100% for å kneble alle meninger som ikke stemmer fullstendig overens med dine egne. Sånne som deg er farlige!

Nei, vi må la alle snakke. Vi må la alle diskutere. Vi må også la alle få lov å si at de er uenige. 

Det som ikke er lov er å komme med personangrep, eller forsøke seg på hersketeknikk! 

Må vi la alle snakke om alt? Må vi bruke tid og krefter på å tilbakevise at jorden er flat, at holocaust fant sted og at klimakrisen er reell? Ja, jeg forstår at vi dessverre blir nærmest tvunget til det for å lokke disse ut av ekkokamrene sine, men det føles så håpløst unødvendig. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Sosialismens knebling av ytringsfriheten». Det er drøyt å knytte den påstanden til ABB og høyreekstreme, eller islamister for den saks skyld. Hvilken forskning bygger du dette på? 

Det å ha et åpent samfunn, er ikke det samme som å rigge til et podium på Stortorget der man oppfordrer folk til å komme med angivelige fakta som ikke kan dokumenteres. De har rett til å demonstrere og si sin mening, men de har ikke rett til å velge fritt av hvilke plattformer dd skal spre sine «fakta». 

Anonymkode: 11c0b...32f

Skrevet

I så fall burde helle ikke Bhatti, Mohyeelden eller Ubaydullah Hussain f¨å lov til å tale i mosker eller på offentlige plasser. 

Anonymkode: db2fd...a2f

Skrevet

Så lenge de holder seg innenfor det som er lovlig bør de få lov til å si det de vil, men ingen bør tvinges til å lytte. Så vidt jeg vet har de ikke noe politisk parti som skulle tilsi at de bør få taletid på tv eller liknende. De blr få snakke, men de bør ikke få mer taletid enn du eller jeg eller hvilken som helst annen privatperson.

Anonymkode: 3b74d...7a4

Skrevet

Selvfølgelig skal de få snakke. Men de kunne snakket et annet sted enn på Arendalsuka. De er jo ikke interessert i dialog. 

Skrevet

Det å ikke tilby dem en platform er ikke det samme som å kneble dem. De står fritt til å ytre seg, men man plikter ikke å slippe dem til overalt for det. 

Vi skal også huske på at virksomheten til Sian og deres meningsfeller (trusler og sjikane) gjør at mange andre ikke tør å ytre seg. 

Man kan godt påstå at det er lurt å få holdningene deres opp i lyset, men gjentatte erfaringer viser jo at de ikke ønsker dialog. Man kan pepre dem med fakta, men det preller bare av. 

Skrevet

Jeg er på Arendalsuka denne uka og mener helt klart at de bør få delta i debatt. Jeg er forsåvidt for at de ikke har en stand spesielt mtp våre barn som også går der nede. Men at de kan får taletid rundt på noen av de over 1000 arrangementene som er syns jeg er helt innafor. Ønsker ikke at barneskolebarn skal bli eksponert for disse stemmene for de vet ikke helt hvordan de skal stille de kritiske spørsmålene. 

Anonymkode: 443a6...9ce

Skrevet
5 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det å ikke tilby dem en platform er ikke det samme som å kneble dem. De står fritt til å ytre seg, men man plikter ikke å slippe dem til overalt for det. 

Vi skal også huske på at virksomheten til Sian og deres meningsfeller (trusler og sjikane) gjør at mange andre ikke tør å ytre seg. 

Man kan godt påstå at det er lurt å få holdningene deres opp i lyset, men gjentatte erfaringer viser jo at de ikke ønsker dialog. Man kan pepre dem med fakta, men det preller bare av. 

Det er alltid en sjanse for at tvilerene kan «omvendes» ved å argumentere mot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...