Gå til innhold

Leggetid for ei som begynner i 9 trinn. Må opp 06.30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opp 06.30.

Ho må gå hjemme fra 07.50.  Da tar det 20 minutt å gå til skolen som begynner 08.20.

Ho vil i seng 22 og ligths out kl 22.30....

9 trinn

Straks 14 år......

Anonymkode: 1e3c7...ed3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må hun opp så tidlig? Å stå opp kl 07 er vel tidlig nok? Og da synes jeg leggetid er helt innafor når det kommer til en som er 14 år.

Anonymkode: dedab...141

Skrevet

Det er ho selv som vil opp så tidlig, Førde ho vil ha tid til å smøre mat, lage seg frokost, sminkr seg......

Skrevet

Mi jente på samme alder må/vil opp 7.00-7.15. Sender henne på badet 21.15. Hun må i seng 21.30. Lyset skal av og mobiltelefon legges bort senest 22.00.

Hun drar hjemmefra 08.20. Har kort vei å sykle til skolen som begynner 08.30.

Fortalte mi jente at dersom hun vil stå opp så tidlig (i min verden holder det å stå opp 07.30) så må hun også i seng tidligere. Ser at venninner har senere innetid enn henne, blir ofte mye konflikter av det, da hun bruker lang tid både på å spise og å ordne seg før hun legger seg, noe som igjen fører til at hun kommer for sent i seng.
Sier ikke at vi alltid har det slik som skissert her, men at det er det optimale. Hun trenger de timene med søvn, ellers blir hun trøtt og grinete på dagtid.

Anonymkode: f7d32...bc5

Skrevet

Jeg er glad for at dere mammaer passer på at barna får nok søvn. 

Som ungdom satt jeg oppe hele natten og gjordr lekser om igjen og om igjen. Sov bare maks 3 t hver natt.

Jeg vill sagt at lyset skal av kl 22.45 senest. Da får hun 7,5 timers søvn. 

Anonymkode: c88e3...b85

Skrevet

Min sønn begynner i 10.klasse nå, men i hele fjor la han seg 22.30. Han er gutt da, så han står opp 15 minutter før han skal gå, akkurat tid til å kle seg, drikke et glass juice og pusse tenner, frokost spiser han ikke før senere. Han står opp klokken 8, går hjemmefra 8.15 og starter på skolen 8.30.

Han mener han i år skal være oppe til 23...

Han er glad i å sove da, så han er flink til å passe på å få nok søvn egentlig, er ikke så bekymret for det. Jeg legger meg 22.30, så vi får prøve litt, skolen begynner på torsdag.

Anonymkode: f8e44...f35

Skrevet

Har en som skal opp i 9., og en som starter i 10. Mine må opp 0630 for å nå skolebussen. Her serveres aftensmat kl 21. Da prater vi sammen og avrunder dagen (de har småsøsken, så godt å ha litt rolig kosetid med tenåringene). Tenner lys, trakter te og skravler, eller ser urix eller nyheter. Deretter går de ned og ordner seg. Lys av til 22. 

Anonymkode: ce3ab...f74

Skrevet

22 er passe - 21.30 hvis dere klarer

Anonymkode: d0340...64c

Skrevet

Synes lyset skal av kl 22 jeg..... mem ho er ikke enig.

Veldig ok å se hvordan andre gjør det. 

Skrevet

Min er 13 år og i hele fjor var hun i seng til 22.15, lys av 22,30- tenker vi fortsetter med den samme regelen nå i 8 trinn

Skrevet

Min skal opp i 8. Han må gå hjemme fra 07:15.

Går på badet 21:30 og mobil inndras kl 22:00.

kan lese litt da hvis han vil.

Anonymkode: da4e4...7f0

Skrevet
On 8/12/2019 at 11:53 PM, Anonym bruker said:

Opp 06.30.

Ho må gå hjemme fra 07.50.  Da tar det 20 minutt å gå til skolen som begynner 08.20.

Ho vil i seng 22 og ligths out kl 22.30....

9 trinn

Straks 14 år......

min er 15 i januar,men går i 9 også, han må opp kl 6.00 så han legger seg 21.30 og må sove kl 22. så synes jo ikke datteren din er lenge oppe

Anonymkode: 94816...b8e

Skrevet
På 13.8.2019 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad for at dere mammaer passer på at barna får nok søvn. 

Som ungdom satt jeg oppe hele natten og gjordr lekser om igjen og om igjen. Sov bare maks 3 t hver natt.

Jeg vill sagt at lyset skal av kl 22.45 senest. Da får hun 7,5 timers søvn. 

Anonymkode: c88e3...b85

Men kjære deg! Hvis du var så evnesvak skulle du jo ha fått hjelp og tilrettelegging. Trist at lærevansker blir oversett.

Anonymkode: 45e92...b30

Skrevet

Synes mange her la seg veldig tidlig🙈

Min er 13 år og skal begynne i 8.klasse. Han legger seg kl 23, Legger seg da stort sett rett til å sove.  Han har på vekking 7.30, men våkner alltid av seg selv seinest kl 7. Går hjemmefra ca kl 8.15 og skolen begynner 8.30.

Legger han seg tidligere våkner han bare tilsvarende tidligere på morgenen.

Anonymkode: 20e87...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...