Gå til innhold

Nekte overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt som ble 3 år gammel tidligere i sommer. Var i retten om overnatting, det skulle begynt nå men jeg synes han er for liten. 

Hva kan skje hvis far tar der til retten igjen? 

Anonymkode: b9031...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hva er det du gjør. Hvis pappaen er en normal oppegående far, så skal selvfølgelig gutten overnatte hos pappa.

Anonymkode: 898a7...5bb

Skrevet

Hvis far har gutten på dagsamvær ofte nok så tåler han vel også en natt hos far hvis far er en stabil og trygg person for gutten?

Har du aldri latt gutten overnatte hos foreldrene dine?

Anonymkode: ea1ee...329

Skrevet

Hvorfor synes du han er for liten da? Hva er begrunnelsen din for at han ikke kan overnatte hos pappa?

Det fleste barn på den alderen overnatter f.eks hos besteforeldre, hvorfor er far verre? Har han det ikke bra hos far, tar ikke far vare på han som han skal?

Om det er en normalt oppegående far vil det ikke være postitivt for deg i en ny rettsak at du har motsatt deg samvær...

Anonymkode: fc7e6...af0

Skrevet

Han har dagsamvær men ønsker overnatting, retten anbefalte overnatting men jeg er ikke enig.

Hva er det verste tenkelige hvis jeg fortsetter å nekte? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har dagsamvær men ønsker overnatting, retten anbefalte overnatting men jeg er ikke enig.

At du mister ungen din, siden du ikke har sønnen deres sitt beste i fokus

Anonymkode: 898a7...5bb

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke er enig? Alderen? Er ikke pappa til å stole på? Er det du som ikke er klar til å slippe taket?

Anonymkode: b8519...407

Skrevet

Jeg mener at pappaen ikke er til å stole på. Sakkyndig har vært hos far 4 ganger nå og mener at det ikke er noe å utsette. 

Men jeg er fortsatt uenig. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan få dagsbøter i første omgang å forsetter du med det likevel så kan du faktisk miste omsorgen for barnet ditt. Det er alvorlig å spolere samvær!

Anonymkode: 4b742...9b0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at pappaen ikke er til å stole på. Sakkyndig har vært hos far 4 ganger nå og mener at det ikke er noe å utsette. 

Hva er det pappa gjør, som ikke er til å stole på? Mater han ikke ungen? Er han slapp på rutine/legging? Noen form for overgrep? 

Anonymkode: b8519...407

Skrevet

Din subjektive vurdering er ikke særlig mye verdt i retten. 

Kan du si konkret hva som gjør far uegnet til å ivareta treåringen sin på et overnattingssamvær?

Risikofaktorer som kan medføre at retten gir deg medhold kan være rus, overgrep, vold, fysisk eller emosjonell omsorgssvikt, manglende rutiner, dårlige kommunikasjonsferdigheter som medfører at far ikke klarer å tolke og møte barnets behov. 

I innlegget ditt får jeg inntrykk av at du motsetter deg overnattingssamvær bare fordi barnet er liten, og vant til å være hos deg. Det er ikke god nok grunn. Du kan risikere å stille deg selv i dårlig lys, slik at far stiller sterkere enn deg i retten, og får mer samvær enn han ellers ville fått. Kanskje til og med daglig omsorg. 

Hvis sakkyndig ikke har noe å utsette på far etter fire hjemmebesøk er saken din ennå svakere om du velger å gå imot rettens dom. Jeg ville nok svelget et par kameler og forsøkt overnatting. Om barnet har sterke negative reaksjoner etter overnatting, også etter en innkjøringsperiode, kan du heller dokumentere dette, og tilbakeholde fra overnatting basert på et ordentlig grunnlag. 

Anonymkode: c8f4a...020

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte mener du far ikke er til å stole på, da?

Anonymkode: ea1ee...329

Skrevet

Sånne damer som deg har jeg ingenting til overs for! Egoistisk og tenker kun på deg selv! Du skal sette  barnet før deg selv og barnet har krav på å være like mye med sin far  som med deg!

Anonymkode: 6ea44...41e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du at han er for liten? Om far har jevnlig samvær på dag, og barnet dermed kjenner han, så er det absolutt ikke for tidlig med overnatting.

Anonymkode: 64add...4d2

Skrevet

her bør du gi deg, da retten mener noe annet... barnet har krav til og være med far. du saboterer det

Anonymkode: ddd09...84b

Skrevet

Sakkyndig mener det er ok, retten har bestemt det slik. Du må følge rettens dom og om det var forlik, så har du vært med å bestemme dette selv. 

Den store risikoen er at du blir samværsforelder. Barnet har sovet i samme hus som far før, og klarer det nok igjen.

Anonymkode: 90deb...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...