Gå til innhold

Hvor mange klesplagg trenger du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/0nbmJ2/tok-drastisk-grep-naa-har-stine-24-bare-16-klesplagg?utm_source=vgfront&utm_content=row-29

"Antrekket er en del av Stines helårsgarderobe, som består av 16 plagg hun bruker til daglig. Totalt inneholder klesbeholdningen 35 plagg når hun inkluderer vintertøy og sportsklær."

Hvordan er det mulig å ha bare 16 klesplagg i en helårsgarderobe? Hva med undertøy, sokker og strømpebukser? Jeg synes det blir litt feil at overskriften sier at hun bare har 16 plagg, når hun faktisk har 19 plagg ekstra, til trening og vintertøy. 19 plagg ekstra er en god del.

"Du trenger i prinsippet bare to av hvert plagg – en som du kan gå med mens du vasker den andre, forklarer hun. " 
Hvor miljøvennlig er det, det vil jo si at man kjører mange halvfulle vaskemaskiner.

Kunne du klart deg med en så liten garderobe? Hva tenker du om det?

Anonymkode: 7ab7b...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/0nbmJ2/tok-drastisk-grep-naa-har-stine-24-bare-16-klesplagg?utm_source=vgfront&utm_content=row-29

"Antrekket er en del av Stines helårsgarderobe, som består av 16 plagg hun bruker til daglig. Totalt inneholder klesbeholdningen 35 plagg når hun inkluderer vintertøy og sportsklær."

Hvordan er det mulig å ha bare 16 klesplagg i en helårsgarderobe? Hva med undertøy, sokker og strømpebukser? Jeg synes det blir litt feil at overskriften sier at hun bare har 16 plagg, når hun faktisk har 19 plagg ekstra, til trening og vintertøy. 19 plagg ekstra er en god del.

"Du trenger i prinsippet bare to av hvert plagg – en som du kan gå med mens du vasker den andre, forklarer hun. " 
Hvor miljøvennlig er det, det vil jo si at man kjører mange halvfulle vaskemaskiner.

Kunne du klart deg med en så liten garderobe? Hva tenker du om det?

Anonymkode: 7ab7b...d27

Hun teller ikke med sokker og undertøy

Anonymkode: a4c91...6ec

Skrevet

Jeg skal begynne med dette. 33 plagg, eksklusive undertøy og treningstøy. Har begynte å skrive liste over hva jeg trenger og det vil gå helt fint.

Anonymkode: baa5c...137

Skrevet

Hvis jeg ser bort fra de plagg som er blitt for små, men som jeg stadig har håp om å kunne bruke dem igjen en dag, så er det omtrent det jeg har. Ikke fordi jeg ønsker å ha lite, men fordi jeg er aleneforsørger og det er bare viktigere ting i livet mitt enn masse klær.

Anonymkode: d1539...8a6

Skrevet

3 langbukser

1 kortbukse

2 bluser

3 tynne gensere/topper

1 tykk ullgenser

1 tynn jakke

1 tykk jakke

2 kjoler

1 skjørt

1 bunad

Det blir 16 plagg. Undertøy, treningstøy og yttertøy kommer i tillegg.

Anonymkode: c5459...ee5

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 langbukser

1 kortbukse

2 bluser

3 tynne gensere/topper

1 tykk ullgenser

1 tynn jakke

1 tykk jakke

2 kjoler

1 skjørt

1 bunad

Det blir 16 plagg. Undertøy, treningstøy og yttertøy kommer i tillegg.

Anonymkode: c5459...ee5

Jeg hadde helt fint klart meg med det du lister opp her. Vasker klær ofte nok til at det ville gått rundt, rent praktisk. Vi er fem i familien, så fulle maskiner blir det uansett. Men jeg ville sett lik ut veldig ofte. På jobb bruker jeg, av overdeler, skjorter, kjoler eller pen genser. 

Med kun 2 kjoler i skapet må i hvert fall en av dem være til fest, så da har jeg en hverdagskjole, 2 skjorter og tre gensere å bytte mellom, og vil i praksis «gå i det samme hver 6. dag. Er ikke det veldig ensformig? Vil ikke kollegaer og andre reagere på at jeg «har på den skjorta igjen»? Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det. I tillegg blir jo tøyet raskere utslitt når det brukes oftere...

Og til fest har jeg da en kjole, og det tenker jeg er litt for knapt. Man kan vel ikke se lik ut hver gang man skal på fest/feiring/sommerfest/julebord/bursdag?

Jeg kjøper eller strikker selv jevnt over klassiske, enkle plagg av god kvalitet. Og jeg unngår syntetisk så godt jeg kan. Stort sett består garderoben av bomull, lin, ull, cashmere, alpakka o.l. Plaggene mine går ikke ut på dato, jeg bruker plaggene mine til de er utslitt, og gjenbruker deretter ofte ved å sy noe annet av de delene av plagget som ikke er ødelagt. Jeg mener jeg har en fornuftig garderobe, men kan vanskelig se for meg at jeg ville vært komfortabel med å gå i samme plagg «hele tiden». 

Anonymkode: c661d...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...