Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Jeg var lenge fast bestemt på å bli lærer.. men jeg makter ikke å bruke kveldene på på rettebunker og papirmøller, sinte foreldre, sinte elever.. hva skal jeg velge?🤔 Anonymkode: e761c...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Hvilke interesser har du? Hvordan er du som person? Vil du jobbe med mennesker, barn, eldre? Syke? Psykisk syke? Vil du jobbe på kontor? Ledelse? Det trengs informasjon 😅 Anonymkode: 88f3e...c19
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Hva liker du? Hva er du interessert i? Kanskje journalist? Vi trenger journalister som kan bruke språket og skjønner hva folk sier og kan tolke en tekst. Anonymkode: 4c390...c20
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Kontor hadde vært helt greit, men også å jobbe med eldre mennesker. Vet dog at sosionom ikke passer meg, vil ikke jobbe med flyktninger:) HI Anonymkode: e761c...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kontor hadde vært helt greit, men også å jobbe med eldre mennesker. Vet dog at sosionom ikke passer meg, vil ikke jobbe med flyktninger:) HI Anonymkode: e761c...c0e Ta noe økonomi. Det er mange steder det trengs folk med den type kompetanse. Anonymkode: 4c390...c20
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kontor hadde vært helt greit, men også å jobbe med eldre mennesker. Vet dog at sosionom ikke passer meg, vil ikke jobbe med flyktninger:) HI Anonymkode: e761c...c0e Flykninger er det etterhvert overalt, du trenger ikke jobbe med å integrere nye flykninger, men de er ellers på skolene, på sykehusene, på sykehjemmet osv. Du "slipper" ikke unna dem... Søsteren min er sosionom, og hun jobber som miljøterapeut på en ungdomsskole. Mest etnisk norske ungdommer, men også flyktninger. Mammaen min er det som den gang het hjelpepleier (utdanningen heter ikke det lenger) og jobber på et sykehjem. Mest etnisk norske gamle mennesker, men også innvandrere og flyktninger. Anonymkode: 20331...2c9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kontor hadde vært helt greit, men også å jobbe med eldre mennesker. Vet dog at sosionom ikke passer meg, vil ikke jobbe med flyktninger:) HI Anonymkode: e761c...c0e Du vet ikke hva sosionom er, skjønner jeg 🤦🏼♀️ Anonymkode: 88f3e...c19
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 Kom og bo med meg i Os kommune utenfor Bergen. Frp-mekka med tiggerforbud, Søviknes sittende på en benk på Amfi hver lørdag og jeg kan love deg at fra huset mitt og til Stord er det ikke en eneste flyktning, knapt etnisk norske med brune øyne. En tragedie uten sidestykke. Bytter gjerne med deg, jeg tar sosionomkappa der du bor og så kan du kose deg i hvitt landskap feks ansatt på mine ungers SFO. Anonymkode: 174a2...768
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 I fare for å virke rasistisk så er jeg ikke det! Jeg jobber sammen med flyktninger og de er kjekke folk alle sammen. Jeg vil bare ikke ha ansvaret for å integrere dem:) det er ikke værre enn det. Nei, skal ikke være lett dette med utdanning, sliter skikkelig der altså Anonymkode: e761c...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 De fleste sosionomer her jeg bor jobber med flyktninger...🙈 HI Anonymkode: e761c...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Hva med barnehagelærer da, siden du ønsket å jobbe med barn Anonymkode: c1a02...63f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste sosionomer her jeg bor jobber med flyktninger...🙈 HI Anonymkode: e761c...c0e Hvem jobber på nav, på sykehuset, på skolene som miljøterapeuter osv da? Anonymkode: 20331...2c9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste sosionomer her jeg bor jobber med flyktninger...🙈 HI Anonymkode: e761c...c0e Sosionomer jobber med utsatte mennesker/barn. Kan jobbe på sykehus, i barnevern, NAV, skole, i psykiatrien, fengsel, adopsjonsbyrå, innenfor rusomsorg osv osv. Listen er endeløs. Les om utdannelsen, så får du litt mer innsikt i hva det går ut på. Anonymkode: 88f3e...c19
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Jeg synes ikke du skal studere i det heletatt før du har funnet ut hva du egentlig vil gjøre. Finn deg en jobb mens du tenker på hva du egentlig har lyst til og hva du har evner til. Anonymkode: 27294...0ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 Syns i alle fal ikke du skal bli sosionom når du ikke aner hva oppgavene til en sosionom er... Anonymkode: 8f2b1...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå