Gå til innhold

Kan man ha svart kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha svart kjole i bryllup? Eller er det fortsatt sånn at det ikke er lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis brudeparet er normale folk går det helt fint. 

Anonymkode: 8d822...6c9

Skrevet

Selvsagt - du kan til og med ha hvit. 

Skrevet

Ja, det kan du! :)

Anonymkode: 120b0...f69

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 6644e...a1c

Skrevet

Hm, her var det litt motstridende svar.

Skrevet

Jo!

Anonymkode: d2408...0f1

Skrevet
2 minutter siden, hysterika skrev:

4 svar, 3 ja og 1 nei. 

Er vel ganske klart det?

Skrevet

Ja - men sjekk gjerne med bruden. Enkelte er veldig opphengt i slikt.

Anonymkode: cef0c...836

Skrevet
13 minutter siden, hysterika skrev:

Snart dukker det opp noen som mener de er mer dannet enn andre og slår i bordet med noen skikk og bruk-bøker som sier at man ikke kan bruke svart i bryllup. Men helt ærlig, for de fleste er dette en ikke-sak, noe de ikke bryr seg om.

Jeg har vært i x antall bryllup og i absolutt alle har det vært kvinner som bar svarte kjoler uten at noen har sett noe galt i det. Jeg har selv gått i svart kjole en gang, det var den eneste jeg hadde den gangen. En gang brukte jeg også hvitt, da snakket jeg med bruden på forhånd, og hun syntes det var helt greit fordi det ikke lignet noe som helst på en brudekjole.

Eneste gangen jeg har reagert er i bryllupet til en venninne, hvor en av hennes venninner kom med høyrød kjole. Flere av de som var tilstede visste at denne dama og brudgommen hadde hatt et ons (eller få ganger) før brud og brudgom traff hverandre. Bruden visste ikke og vet fremdeles ikke og ser på den andre som en god venninne, så ingen har sagt noe til bruden. Men hvor god venninne den andre dama egentlig er, det kan virkelig diskuteres.

Skrevet (endret)
14 minutes ago, hysterika said:

Jeg var nylig i et bryllup med 500 gjester - kan si så mye som at ALLE farger var tatt i bruk, og da særlig sort. Sikkert minst sytti sorte kjoler, om ikke mer. Det har det vært i alle bryllup jeg har vært i. 

Endret av beef sister
Skrevet

Ja. Spesielt i vinterbryllup synes jeg det passer : - )) 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 svar, 3 ja og 1 nei. 

Er vel ganske klart det?

Kommer et stort nei fra meg også. 

Anonymkode: 695ab...dda

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snart dukker det opp noen som mener de er mer dannet enn andre og slår i bordet med noen skikk og bruk-bøker som sier at man ikke kan bruke svart i bryllup. Men helt ærlig, for de fleste er dette en ikke-sak, noe de ikke bryr seg om.

Jeg har vært i x antall bryllup og i absolutt alle har det vært kvinner som bar svarte kjoler uten at noen har sett noe galt i det. Jeg har selv gått i svart kjole en gang, det var den eneste jeg hadde den gangen. En gang brukte jeg også hvitt, da snakket jeg med bruden på forhånd, og hun syntes det var helt greit fordi det ikke lignet noe som helst på en brudekjole.

Eneste gangen jeg har reagert er i bryllupet til en venninne, hvor en av hennes venninner kom med høyrød kjole. Flere av de som var tilstede visste at denne dama og brudgommen hadde hatt et ons (eller få ganger) før brud og brudgom traff hverandre. Bruden visste ikke og vet fremdeles ikke og ser på den andre som en god venninne, så ingen har sagt noe til bruden. Men hvor god venninne den andre dama egentlig er, det kan virkelig diskuteres.

I min omgangskrets bruker man ikke hvit kjole i bryllup. Respektløs. I vinterbruk, kanskje svart kjole. Men da må den være fresh, ikke trist.  

Skrevet

Ja, klart du kan det

Anonymkode: 2139b...150

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min omgangskrets bruker man ikke hvit kjole i bryllup. Respektløs. I vinterbruk, kanskje svart kjole. Men da må den være fresh, ikke trist.  

Respektløst om bruden selv mener det er helt greit?

Ikke alle har flere kjoler å velge mellom, og det finnes de brudepar som synes det er viktigere at man møter opp enn hvilken farge man har på kjolen. I min omgangskrets er det mer respektfullt å delta enn å utebli pga. et klesplagg - heldigvis.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer et stort nei fra meg også. 

Hvorfor det, egentlig?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Respektløst? Når bruden mener det er greit? 

Hadde ikke orket å være i en omgangskrets, der klær står på listen over hva som er respektløst! 

Anonymkode: da5df...56e

Skrevet

Ja det finnes jo uendelig mange fine svarte kjoler, trenger ikke se ut som du skal i begravelse selv om du har svart kjole 🙂

Anonymkode: f93a6...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...