Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Hvis den ene parten jobber 14/14. Og den andre parten har barnet 24 t i døgnet i arbeidsperioden til partner. hvordan burde fordelingen av barnet være når parten som jobber turnus er hjemme 14 dager? Her snakker vi ikke om at parten som jobber deler lønn eller lignende. Parten som er med barnet har egen økonomi.. Anonymkode: f7e75...03b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Jeg forstår ikke det med å ha separat økonomi om man bor sammen og har barn sammen. Om man har barn sammen og den ene er borte i 14 dager for så å ha fri i 14 dager så ville jeg forventet at når mannen var hjemme så ville han ta det meste av husarbeid, lage middag og hente/bringe barn mest, ev. stå opp om natta om det er snakk om små barn hvor dette er nødvendig og mor jobber. Hadde satt stor pris på om det ble laget opp noen middager til fryseren og at klær ble vasket slik at det ikke var noe etterslep når jeg ble alene. Men det kommer jo også an på hva man som familie gjør disse 14 dagene, hvordan planene er de neste 14 dagene osv. Men fordeling av barnet, det forstår jeg ikke helt, regner med at begge utover dette tar like mye del i barnets liv. At begge to får muligheten til å gjøre noe for seg selv også. Men like viktig er det jo at man tar vare på forholdet den tiden man faktisk har sammen, ikke gjør barnet til en kampsak. Hvordan fungerer forholdet ellers? Anonymkode: 321a2...d2c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke det med å ha separat økonomi om man bor sammen og har barn sammen. Om man har barn sammen og den ene er borte i 14 dager for så å ha fri i 14 dager så ville jeg forventet at når mannen var hjemme så ville han ta det meste av husarbeid, lage middag og hente/bringe barn mest, ev. stå opp om natta om det er snakk om små barn hvor dette er nødvendig og mor jobber. Hadde satt stor pris på om det ble laget opp noen middager til fryseren og at klær ble vasket slik at det ikke var noe etterslep når jeg ble alene. Men det kommer jo også an på hva man som familie gjør disse 14 dagene, hvordan planene er de neste 14 dagene osv. Men fordeling av barnet, det forstår jeg ikke helt, regner med at begge utover dette tar like mye del i barnets liv. At begge to får muligheten til å gjøre noe for seg selv også. Men like viktig er det jo at man tar vare på forholdet den tiden man faktisk har sammen, ikke gjør barnet til en kampsak. Hvordan fungerer forholdet ellers? Anonymkode: 321a2...d2c Gjør ikke barnet til en kampsak og elsker såklart å tilbringe tid med barnet, jeg føler at partner forventer at alt deles 50/50 når h*n er hjemme..jeg er som sagt med barnet 24 t i døgnet halve mnd og har behov for avlasting når h*n er hjemme. Men føler ikke det skjer så mye..jeg kunne tenkt meg mere 70/30 når partner er hjemme. Husarbeid deles også 50/50 når partner er hjemme Anonymkode: f7e75...03b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Partneren blir også direkte sur om ikke barnefordelingen er 50/50 når h*n er hjemme for da har h*n så masse å gjøre mtp dra på besøk, være med på alt mulig av egne fritidsaktiviteter sammen med venner..dra på jakt med hunden sin osv. Så jeg kjenner jeg blir utbrendt her.. Anonymkode: f7e75...03b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Da tenker jeg at jeg ville fått ham med i parterapi, for dere har veldig ulike forventninger til hvordan forholdet skal fungere. Jeg vil anta at han synes han er "flink" som gjør 50 % når han er hjemme. Han har nok også et behov for et sosialt liv når han er hjemme, men virker som om det tar for mye plass i livene deres. Han må jo også ha forståelse for at det blir veldig mye mer på deg når han er borte. Få ham med til familievernkontoret for å forebygge større problemer! Anonymkode: 321a2...d2c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Jeg hadde forventet at personen som hadde helt fri i to uker tok mest husarbeid i hjemmeperioden, lagde middag, handlet osv. Men barnet hadde da vært begges ansvar hele tiden. Man deler da ikke 50/50 på ansvaret for et barn man har sammen når man bor sammen? Høres veldig merkelig ut for meg... En og annen tur ut med venner uten barn, ja helt klart, men ikke 50% av tiden. Anonymkode: 5e418...646
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Dette høres jo helt vilt ut. Det må da være mulig å samarbeide bedre i et samliv enn dette? Å skulle føre regnskap på den måten, over fordelingsbrøk og tid regnet i timer og minutter må jo være uholdbart. Det er nok tøft å være alene i 14 dager, men du glemmer helt at det nok er ganske tøft å være borte på jobb de 14 dagene også. Anonymkode: 196d2...f3d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette høres jo helt vilt ut. Det må da være mulig å samarbeide bedre i et samliv enn dette? Å skulle føre regnskap på den måten, over fordelingsbrøk og tid regnet i timer og minutter må jo være uholdbart. Det er nok tøft å være alene i 14 dager, men du glemmer helt at det nok er ganske tøft å være borte på jobb de 14 dagene også. Anonymkode: 196d2...f3d Men du glemmer at mor er alene om barnet 24/7 mens når far er hjemme i 14 dager er barnet i bhg eller på skolen som gir far mange timer fritid hver dag i motsetning til mor. Anonymkode: cb8c0...bdc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 H*n? Tror du seriøst at folk her kan identifisere partneren din om du «avslører» kjønnet? For det må jo være derfor du anonymiserer?🤦♀️ Anonymkode: f974a...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå