Gå til innhold

Ord jeg hater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg har fått disse ordene helt opp i halsen: 

- BÆREKRAFTIG (leste det senest i sted, i den nyeste Ikea-katalogen). 

- NULLUTSLIPP

- GLOBAL OPPVARMING 

- KLIMAKONFERANSE 

- MIKROHUS 

Flere ord på lista? 

Anonymkode: 7e6f4...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor hater du dem? Er det fordi du skulle ønske vi ikke trengte dem? 

Anonymkode: 76c63...d70

Skrevet

Jeg misliker langt mer personer som ikke tar disse tingene på alvor. Det å hate dem får ikke problemene til å forsvinne...

Anonymkode: 94ec3...e12

Skrevet

Ingen med ironi og humor her i dag? 🥳

Bare seriøse folk? 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor hater du dem? Er det fordi du skulle ønske vi ikke trengte dem? 

Anonymkode: 76c63...d70

😂 ha ha! Mye seriøse folk i kveld! 

Bærekraftig: ordet har omtrent mistet sin betydning fordi det brukes konstant! I enhver reklame, diskusjon, politikk. Ja hvem vil vel ikke at ting skal være bærekraftig? 

Nullutslipp: En utopi. Legg lista på et realistisk nivå. Verden består av flere land enn styrtrike Norge. 

Global oppvarming: Dette har vi hørt om siden 1988 da myndighetene advarte oss mot å bruke spraybokser pga hull i ozonlaget. 

Klimakonferanse: En stooooor vits for hele menneskeheten. https://www.aftenposten.no/verden/i/RREg5O/De-superrike-dro-pa-hemmelig-sommerleir-for-a-redde-klimaet-Det-gikk-ikke-helt-som-planlagt

Mikrohus: Hva er poenget å fronte en boform som kun passer enslige? (Eller tynne par uten barn). 

Ingen som har noen ord på lista? 

Skrevet

Liker ikke ordet Gummi. 

Anonymkode: 3ffc6...c1f

Skrevet

Ord som regnes som stygge ord liker jeg ikke. Ellers HATER JEG ORDET "TYP". Det er seriøst så ille at jeg mister respekten for folk som bruker det ordet. 

Anonymkode: 58a63...f8f

Skrevet

Hater ordene: fillers og glattbarbert. 

Anonymkode: 37ed9...e67

Skrevet

Jeg hater ordet Pilt 😅

Anonymkode: 446b9...56f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ord som regnes som stygge ord liker jeg ikke. Ellers HATER JEG ORDET "TYP". Det er seriøst så ille at jeg mister respekten for folk som bruker det ordet. 

Typ er jo så praktisk. Det sparer setningen for mange ord. Jeg syns det burde brukes mer. 

Anonymkode: c7aaf...3ad

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Typ er jo så praktisk. Det sparer setningen for mange ord. Jeg syns det burde brukes mer. 

Anonymkode: c7aaf...3ad

Nei, det er fullstendig hjernedødt. Helt! 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂 ha ha! Mye seriøse folk i kveld! 

Bærekraftig: ordet har omtrent mistet sin betydning fordi det brukes konstant! I enhver reklame, diskusjon, politikk. Ja hvem vil vel ikke at ting skal være bærekraftig? 

Nullutslipp: En utopi. Legg lista på et realistisk nivå. Verden består av flere land enn styrtrike Norge. 

Global oppvarming: Dette har vi hørt om siden 1988 da myndighetene advarte oss mot å bruke spraybokser pga hull i ozonlaget. 

Klimakonferanse: En stooooor vits for hele menneskeheten. https://www.aftenposten.no/verden/i/RREg5O/De-superrike-dro-pa-hemmelig-sommerleir-for-a-redde-klimaet-Det-gikk-ikke-helt-som-planlagt

Mikrohus: Hva er poenget å fronte en boform som kun passer enslige? (Eller tynne par uten barn). 

Ingen som har noen ord på lista? 

At vi hører disse ordene mer og mer, er bra. Mer fokus, mer kunnskap, mer handling!

Anonymkode: feb06...5c5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

At vi hører disse ordene mer og mer, er bra. Mer fokus, mer kunnskap, mer handling!

Anonymkode: feb06...5c5

Tror du, ja 😂👍

Skrevet

Det er få ord jeg hater, men ordet HAT er et motbydelig og sterkt ord som i stor grad  misbrukes i norsk språk i dag. 

Anonymkode: 571cf...333

Skrevet

Mammahjerte

Anonymkode: b3955...49e

Skrevet

Hater også ordet typ. Enig med en annen her, mister respekten for dem som bruker det. 

Anonymkode: b138b...25a

Skrevet

Hater ordene kjønnsleppeoperasjon, barnemodell og restylane av den grunn at ordene viser til at vi bør tenke over om vi ikke er bra nok som vi er. Og majoritetens konklusjon er at vi ikke er bra nok og må korrigeres. Sånne ord. Som oppfordrer til å støtte en tragisk skjønnhetsindustri og spre eder og gamle ut over selvtilliten og fokuset til verdens unge og aldrende. Nei fy faen. Ordet TYP gjør jommen mindre vondt.

Anonymkode: e1254...bca

Skrevet

Influencer og bærekraftig når det brukes for å selge ting som er laget for bruk-og-kast.

Anonymkode: 27dbb...01b

Skrevet

Kidsa 

Lissom 

Seff 

Chill 

Campus.. når det er snakk om norsk høyskole/ universitet.

Anonymkode: b6e73...0c2

Skrevet

Skam, eller at noen skal skanne seg. Det blir kun brukt til å trykke ned andre mennesker, og jeg skulle ønske vi utslettet hele ordet.

Anonymkode: fced5...857

Skrevet

Og vet det er nevnt 77 ganger før. Order «barnefar». I forbindelse med feks en tråd om fordeling av samvær henvises det til at barnefar vil sånn og sånn. Men i hekken, hvorfor skriver man ikke bare «far». Hva er alternativene som skulle misforstås, hønefar, hundefar, farfar? Skal forsøke meg på det i meldeboka til sønnen min i morgen. En liten notis om leksen, signert «barnemor».  

Anonymkode: e1254...bca

Skrevet

Innafor

Anonymkode: 23463...a9f

Skrevet

Fokusområde

Agil

Framsnakke 

Anonymkode: e3549...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...