Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Er det slik at flekkene kan spre seg nærmest fra dag til dag. Min jente fikk noen flekker i sommer på ferie. De blir bare større og større for hver dag som går. Time hos hudlege er først i desember. Anonymkode: b7277...2c7
Daquiry Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Mine spredte seg veldig fort, men med forsiktig soling er de nå nesten helt borte. Men det tok mange år. Bestill time privat til henne, det er det verdt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Akkurat nå, Daquiry skrev: Mine spredte seg veldig fort, men med forsiktig soling er de nå nesten helt borte. Men det tok mange år. Bestill time privat til henne, det er det verdt. Er det mulig. De sier at det ikke er noe behandling for det. I så fall godt å høre😀. Ser legen med en gang om det er vitiligo ? Anonymkode: b7277...2c7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig. De sier at det ikke er noe behandling for det. I så fall godt å høre😀. Ser legen med en gang om det er vitiligo ? Anonymkode: b7277...2c7 Min gjorde i alle fall det. Anonymkode: a602c...e24
Lille krøll Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 De ser om det er vitoligo og behandles med lys. Skal ekstrem soles for å vekke pigmentene igjen.
Daquiry Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig. De sier at det ikke er noe behandling for det. I så fall godt å høre😀. Ser legen med en gang om det er vitiligo ? Anonymkode: b7277...2c7 Det er ganske legg gjenkjennelig, så diagnosen er enkel. Det er behandlingen som tar tid. Lysbehandling tilbys, men jeg fikk det ikke. Så jeg har solt meg med høy faktor, ikke blokk, i åresvis. Viktig å ikke bli solbrent.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Da jeg fikk vitiligo for mange, mange år siden, var det slik at det første halve året kunne jeg se flekkene bli flere og flere og større og større det første året. Etter dette er det faktisk sjelden jeg ser nye flekker eller at de vokser, men noen fler flekker dukker selvfølgelig opp innimellom. Det var helt forferdelig da jeg fikk det, men nå er jeg vant med det og har akseptert sykdommen. Jeg har også hørt om lysbehandling, men det er lite effektivt, og det er visstnok ingen bevist effekt. Til hun som sier at soling med høy faktor har vekket pigmentene igjen; det har jeg aldri hørt om, og tror heller ikke på det. Jeg smører meg med 50 SPF og er mye i sola. Solen gjør huden med pigmenter mørkere, og mine vitiligo-flekker synes derfor MYE bedre. det er også en sopp(bakterie) som kam skape samme flekker som vitiligo, det er kanskje verdt å sjekke ut. Anonymkode: fe59f...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå