Gå til innhold

Noen som jobber i butikk, ala OBS her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er kommet i en diskusjon med en mor i barnehagen ang et plagg som hun mener er hennes, men som jeg vet jeg har kjøpt. Er det mulig å få ut kvittering av kjøpet så lenge etter? 

Anonymkode: 22272...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikkene sitter ikke på kopier av kvitteringer, så det får du ikke tak i der. Har du betalt med kort, kan en løsning være at du finner det i nettbanken din. Det vil jo da stå beløp og butikk, men ikke hvilken vare du har kjøpt, selvsagt.

Jeg kjenner jeg er overrasket over hvordan to mødre kan klare å bli uenige om hvem som eier et plagg. Har du ikke navnet det?

Skrevet

Hvis det er en butikk som du bruker trymfkort i, så kan du se kjøpene på trumf siden

Anonymkode: 5d2ac...c31

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis det er en butikk som du bruker trymfkort i, så kan du se kjøpene på trumf siden

*trumfkort*

Skrevet

Nå jobber ikke jeg i coop, men i kjeden jeg jobber ligger alt på dataen. Så vet du at du kjøpte varen i ett-tiden den 9.mars i fjor og du betalte med kort er det mulig å finne tilbake til en kopi av bongen. Men du må vite dato og klokkeslett, ellers blir det umulig. 

Rema 1000 f.eks legger vel kopi av alle bongene dine i Æ-appen, men jeg tror ikke coop gjør det. 

Anonymkode: 592f8...54b

Skrevet

Jeg ville sjekket transaksjonene dine på nettbanken for riktig dato, så ville jeg dratt til butikken og spurt. Jeg har jobbet i 3 forskjellige kjeder, ikke dagligvare, og i samtlige kunne vi søke opp utfra tid og dato.

Anonymkode: 488e5...a3e

Skrevet

Jeg fant dato for kjøpet i nettbanken, og så lenge jeg hadde brukt Coop-kortet, gikk det! Så har skaffet bevis på kjøpet. Har blitt beskyldt for å skrive min datters navn i «hennes» plagg, så jeg er rimelig forbannet! 

Skrevet

Et lite tips, på dyre klær og sko pleier jeg å feste en skjult navnelapp i tillegg til en lapp som jeg fester slik at alle kan se den, på sko for eksempel så fester jeg en lapp under sålen 🙂

Anonymkode: 420f2...8b1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fant dato for kjøpet i nettbanken, og så lenge jeg hadde brukt Coop-kortet, gikk det! Så har skaffet bevis på kjøpet. Har blitt beskyldt for å skrive min datters navn i «hennes» plagg, så jeg er rimelig forbannet! 

Haha, alt man skal oppleve! Godt du fant ut av det!

Anonymkode: 488e5...a3e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo ingen tvil om at det plagget du mener er ditt er ditt.

Men kan det være at hun har kjøpt samme plagg og at andre har tatt hennes? Jeg ville foreslått det som en løsning for henne. Uansett om det er tilfelle eller ei så er det et forslag som kan være en måte å roe hele situasjonen slik at det ikke blir mer misstemning mellom dere.

Anonymkode: 2004c...ce9

Skrevet

Sånne folk gir seg nok ikke, uansett hva du kan vise av kvitteringer og bevis så kan du ikke bevise at ikke ditt plagg har blitt borte også har du erstattet det ved å skrive i hennes. Blir ord mot ord uansett hvordan man vrir og vender på det...

Men nå kan ihvertfall du bevise at du har kjøpt et slikt plagg, så neste skritt er hennes ;)

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et lite tips, på dyre klær og sko pleier jeg å feste en skjult navnelapp i tillegg til en lapp som jeg fester slik at alle kan se den, på sko for eksempel så fester jeg en lapp under sålen 🙂

Lurt! Det bruker jeg å gjøre med sykler etc, men det er jo like lurt å gjøre dette med dyre klær og sko!

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne folk gir seg nok ikke, uansett hva du kan vise av kvitteringer og bevis så kan du ikke bevise at ikke ditt plagg har blitt borte også har du erstattet det ved å skrive i hennes. Blir ord mot ord uansett hvordan man vrir og vender på det...

Men nå kan ihvertfall du bevise at du har kjøpt et slikt plagg, så neste skritt er hennes ;)

Jeg viser kvitteringen, og lar saken ligge. Og skal si til henne, som anonym over skrev, at det kan hende noen andre har tatt feil. Jeg orker bruke en kalori mer på å overbevise henne😏 Brukte 1,5 time av min siste feriedag på å skaffe bevis, det for holde!

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurt! Det bruker jeg å gjøre med sykler etc, men det er jo like lurt å gjøre dette med dyre klær og sko!

Ja 🙂 vett jo aldri hva folk stjeler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...