Gå til innhold

Navn og uheldig initial-kombinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har funnet et guttenavn som starter på A som både jeg og mannen liker godt. «Problemet» er bare at våre mellom- og etternavn begge starter på B, slik at guttens initialer da vil bli ABB. Hadde dere tenkt at det var en ulempe eller noe som mange vil synes er rart? Fornavnet er ikke Anders, så det vil ikke være noe likt i selve navnet til gutten, bare initialene. 

Anonymkode: 89ba5...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du tenkt noe spesielt om en person hvis vedkommendes navn tilfeldigvis ble til A.B.B.? Hadde du tenkt, "oi, ja men det er jo det samme som massemorderen, kan en virkelig stole på en person med et navn som blir til slike initialer"? I så tilfelle, bytt til et fornavn som begynner med B istedet. Problem løst!

Anonymkode: 7937c...b96

Skrevet

Hadde styrt unna A som bokstav i fornavn ja... Hadde ikke likt at noen fikk assosiasjoner til ABB.

Anonymkode: 4fd8c...57e

Skrevet

Hm...tror jeg ville unngått det.. hva med et annet nr 2 navn?

Anonymkode: 3427f...f69

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hm...tror jeg ville unngått det.. hva med et annet nr 2 navn?

De andre barna har også mitt navn som mellomnavn (B) og mannens navn som etternavn (B), så det ønsker jeg å føre videre. Sukk, bare såååå vanskelig å bli enige om et navn vi begge synes er fint denne gang! Vi får lete videre, bare så dumt at jeg har falt for navnet på A før jeg oppdaget initialene navnet da utgjør...

Skrevet

Jeg hadde unngått det. Det vil for alltid, bli forbundet med Breivik. 

Samme hvis jeg ser firmalogoen til  ABB-gruppen, hvis en firmabil kjører forbi eller noe. Man tenker på Breivik med det samme. 

Anonymkode: bc32c...a92

Skrevet

Jeg syns dette er unødvendig å henge seg opp i. Initialer blir svært svært sjelden benyttet og at det tilfeldig blir AAB skal ikke være problem altså. 

Anonymkode: 271cd...7e6

Skrevet

Jeg tenker motsatt av hva flere gjør her. Jeg tenker at man ikke skal la en slik "mann" få så stor betydning at han får enerett på visse ting.

Om du synes det er et problem, Hi, så ville jeg funnet et enkelt andre fornavn slik at barnet ditt får AXBB som initialer. Så kan det andre fornavnet heller bare være på papiret. Veldig mange jeg kjenner, i alle aldre, har flere fornavn, men bruker bare det ene, så det er helt normalt. I hverdagen vil ditt barn uansett bare bli kalt for A...

Anonymkode: a11d5...c42

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker motsatt av hva flere gjør her. Jeg tenker at man ikke skal la en slik "mann" få så stor betydning at han får enerett på visse ting.

Om du synes det er et problem, Hi, så ville jeg funnet et enkelt andre fornavn slik at barnet ditt får AXBB som initialer. Så kan det andre fornavnet heller bare være på papiret. Veldig mange jeg kjenner, i alle aldre, har flere fornavn, men bruker bare det ene, så det er helt normalt. I hverdagen vil ditt barn uansett bare bli kalt for A...

Det var faktisk en god ide! Takk for innspill. Jeg er jo enig i at han ikke bør få så stor betydning, og dessuten heter han vel noe helt annet selv nå også. 

HI

Skrevet

spiller ingen rolle. hadde ikke tenkt på ABB pga det

Anonymkode: f16f5...310

Skrevet

Min sønn har første og siste initial som AB og navnet hans blir trukket sammen til det, selv om fullt navn er AJHB. Han er født kort tid før terrorangrepet. Og jeg har aldri tenkt det er dumt. Sett inn et ekstra annet fornavn, trenger ikke bruke det i hverdagen 🙂

Anonymkode: 3fdba...8fa

Skrevet

Min gutt sine initial blir T. A. P 😜🤣

Anonymkode: d1e35...944

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Min gutt sine initial blir T. A. P 😜🤣

Anonymkode: d1e35...944

Ei kollega som het Kristina Ungvik giftet seg med en Kristiansen, hihi (fiktive navn, men initialene var samme)

Skrevet

Enig, kunne vært mye mere prangende, Hi 🙂 

S. H. I. T

F. I. S

R. A. R

D. O

osv.

Min datter har et ganske langt navn og alltid når vi skal ut å fly får hun forkortet navnet bak første navn til Do. «Kristine Do. Iversen» (fiktivt eksempel altså).

Anonymkode: 3fdba...8fa

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De andre barna har også mitt navn som mellomnavn (B) og mannens navn som etternavn (B), så det ønsker jeg å føre videre. Sukk, bare såååå vanskelig å bli enige om et navn vi begge synes er fint denne gang! Vi får lete videre, bare så dumt at jeg har falt for navnet på A før jeg oppdaget initialene navnet da utgjør...

Hva med enda ett navn? 

A.F. B.B ? 

Anonymkode: d23cf...111

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette. 

Anonymkode: 29822...d2c

Skrevet

Etternavna mine blir SS. Og jeg har jødiske polske aner. Eneste som har blitt sagt til meg er "Shit! Du må være streng og nøye!"

Anonymkode: 7232b...c6d

Skrevet

Hvem henger seg opp i det, egentlig? Dessuten heter han jo nå Fjotolf Hansen. 

Mine initialer er SS. Det er også lite hyggelige assosiasjoner, men har vært helt uproblematisk. 

Anonymkode: f8c30...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...