Gå til innhold

Hva skal timelønnen være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

30-åring med 6års erfaring med butikk og salg. Hva er minstelønn pr time for arbeid i butikk/selger? 

Anonymkode: 3d178...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke minstelønn i Norge, hva sier tariffavtalen der du har søkt jobb?

Anonymkode: f8ac2...d27

Skrevet

Det er ikke minstelønn i butikkyrke. Du bør undersøke om de har tariffavtale

Anonymkode: 98c07...c65

Skrevet

Hva slags butikk er det, føler de tariff?

Tariffen er ikke så vanskelig å finne (bare google etter tariff butikk 2019), men det er ikke noe krav om å bruke den i dette landet og vi har ingen minstelønn. Så det er fremdeles en del i butikkbransjen (særlig i småbutikker som ikke er tilknyttet noen kjede) som ligger langt under tariff...

Anonymkode: dfe63...3a3

Skrevet

Jeg jobber i kjedebutikk som følger tariff. Jeg har full ansiennitet og får 205 kr timen.

Anonymkode: 50d18...506

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i kjedebutikk som følger tariff. Jeg har full ansiennitet og får 205 kr timen.

Ja da har du riktig lønn. det er høyeste lønnstrinn i butikk i følge tariffen.

Anonymkode: 04790...7a3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du får deg en bedre betalt jobb, for jeg har mer enn det i uføretrygd.

Anonymkode: bdcab...146

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du får deg en bedre betalt jobb, for jeg har mer enn det i uføretrygd.

Jeg har da jobb i det minste og trives med den. Noen av oss må jobbe i butikk også.

Ikke alle steder i landet jobber vokser på trær og man må ta det som er(om man da ikke vil pendle i flere timer hver dag, noe om er uaktuelt for meg)

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tjente nok du betraktelig mer før du ble syk.

Det går ikke an å sammenligne sånn, en som jobber i butikk ville bare fått drøye 60% av den lønnen i uføretrygd. Så en ufør arkitekt vil selvfølgelig få mer i trygd enn en ufør butikkselger.

Anonymkode: dfe63...3a3

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva så? Da har du hatt en godt betalt jobb, uansett så har du ikke mange kronene her enn hi.

Anonymkode: fb7d6...398

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva så? Da har du hatt en godt betalt jobb, uansett så har du ikke mange kronene her enn hi.

Jeg har maks uføretrygd som er ca 391.000 kr, men jeg hadde heldigvis en veldig god uføretrygd som dekker mellomlegget opp til lønnen jeg hadde da jeg ble syk. Ettersom min lønn var på 922.000 kr får jeg ca 530.000 utbetalt fra forsikringen hvert år. I tillegg hadde jeg en kritisk syk forsikring som gav meg en engangsutbetaling på 7G når jeg ble syk. Mao jeg har en betraktelig bedre lønn enn hi.

Anonymkode: 3d96d...741

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har maks uføretrygd som er ca 391.000 kr, men jeg hadde heldigvis en veldig god uføretrygd som dekker mellomlegget opp til lønnen jeg hadde da jeg ble syk. Ettersom min lønn var på 922.000 kr får jeg ca 530.000 utbetalt fra forsikringen hvert år. I tillegg hadde jeg en kritisk syk forsikring som gav meg en engangsutbetaling på 7G når jeg ble syk. Mao jeg har en betraktelig bedre lønn enn hi.

Du har ikke en betraltelig med lønn i ren uføretrygd nei, så kommentaren din til hi er tåpelig

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva har egentlig dette med denne diskusjonen? Prøver du bare å trykke henne ned? Hun spør om lønnen hun kan få i en butikkjobb, dvs. en jobb hun er kvalifisert til. Hun spør ikke om hva hun kan få i lønn i en lederjobb hun ikke er kvalifisert til..

Anonymkode: b409b...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...