Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Jeg spiser fisk 3 ganger i uka nå,men blir gjerne det samme, Laks, Torsk og Fiskepinner pga barnet mitt, hva tenker dere? Er veldig glad i skalldyr også så det er en mulighet, så hadde vert gøy med noe nye tips Anonymkode: a6da5...c02
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Stekt ris, med fisk og grønsaker? Anonymkode: fcaff...183
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Hjemmelaget fiskegrateng. Ovnsbakt fjellørret. Anonymkode: a3dc2...7d7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 Det går an å gjøre mye med fisk. Torsk og sei vender vi gjerne i mel, salt og pepper og steker på panna sammen med løk. Slår over fløte når de er ferdig og koker fløten litt inn. Serverer med poteter. Fiskepinner lager vi gjerne selv, blir mye bedre. Skjærer torsk/sei opp i staver, vender i blanding av hvetemel, salt og pepper, vender i pisket egg og melk, vender i grilljermel og steker på panna. Serverer med potetmos og gjerne råkost. Fiskegrateng er ikke vanskelig å lage, kok fisk, kok makaroni, lag hvit saus med muskat, bland dette sammen, ha i en ildfast form og strø grilljermel over, stek på 200 grader i ca 20 min. Laks kan både kokes, stekes eller ovnsbakes. Hjemmelaget sandefjordsmør er nydelig til laks. Skalldyr kan jeg ikke mye om, er kun vant til å spise reker på loff med majones. Fiskesuppe/gryte er jo en mulighet, er mange oppskrifter på nett hvis du ikke tyr til pose. Jeg synes ofte pose er en fin base, så tilsette grønnsaker og fisk etter eget ønske. Vi har prøvd taco med laks en gang, det var ganske godt. Anonymkode: fcfbc...7e2
KellyTaylor Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 Stekt scampi med aioli/ chili? Krabbemousse Laksepate er enkelt å lage
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Tusen takk Her var det mine gode tips kan prøve flere her Anonymkode: a6da5...c02
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 Du kan lage god fiskesuppe ved å bruke pose (Bergensk fiskesuppe fks) også tilsette gulrot i biter, reker, laksebiter og torskebiter fks. Creme fraische gir god smak i. Kan også ha i potetbiter og fks. rester av fiskekake, fiskeboller også. Kjempegodt. Anbefaler hvitløksbaguetter til. Anonymkode: 022db...673
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 41 minutes ago, Anonym bruker said: Du kan lage god fiskesuppe ved å bruke pose (Bergensk fiskesuppe fks) også tilsette gulrot i biter, reker, laksebiter og torskebiter fks. Creme fraische gir god smak i. Kan også ha i potetbiter og fks. rester av fiskekake, fiskeboller også. Kjempegodt. Anbefaler hvitløksbaguetter til. Anonymkode: 022db...673 det hørtes veldig snadder ut finnes det grove hvitløksbrød ? liker ikke fint brød/loff Anonymkode: a6da5...c02
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 Makrell, dyppet i grov rugmel, salt og pepper etter smak. Agurksalat, poteter og smør 🥰 Eller, kokt torsk, med poteter, gulrot og eggsaus 😁 Anonymkode: e5b71...3bf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 Hvor gammel er barnet? Poke bowl er favorittretten til niesa mi på 6 år. Det er veldig godt å veldig lett å lage 🙂 Anonymkode: f03ed...06a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: det hørtes veldig snadder ut finnes det grove hvitløksbrød ? liker ikke fint brød/loff Anonymkode: a6da5...c02 https://www.lantmannen-unibake.com/nb-NO/hatting/vare-produkter/bread/baguetter/grove-hvitloksbaguetter/ Anonymkode: 2ae9c...378
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 fiskeform med ris til laksewraps ovnsbakt laks/ørret med couscous blandet med grønnsaker Anonymkode: 2ae9c...378
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 her var det mye godt Makrell elsker jeg,men synes det blir så ille lukt i huset etterpå,så vet ikke om jeg gidder Han er 6,5 år og er dessverre ikke fiske elsker som meg, han liker kun fiskekaker, fiskepinner og fish/chips Anonymkode: a6da5...c02
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 Fiskepasta: fisk/sjømat av det du vil ha (pleier selv gå for reker eller laks til denne her), fres opp i olje sammen med kruspersille, hvitløk, salt, pepper og litt chilipaste, ha over litt eplejuice, og til slutt matfløte. Kok pastaen mens du driver med dette. Lager den på slump, så har ikke mål, men bruker ca 200g sjømat/fisk, en hel bunt kruspersille, 0.5 dl eplejuice og 1-2 dl matfløte på to personer. Anonymkode: 8bf78...6df
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er barnet? Poke bowl er favorittretten til niesa mi på 6 år. Det er veldig godt å veldig lett å lage 🙂 Anonymkode: f03ed...06a Hva har du oppi? Anonymkode: 87f2f...896
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. august 2019 #16 Skrevet 12. august 2019 Pannestekt laks med sesamfrø, servert med peanøttsaus, ris og wokede grønnsaker Findus form med torsk og italiensk saus (?) tomatsaus i alle fall er god Fish'n chips
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva har du oppi? Anonymkode: 87f2f...896 Mango, avocado, og salma laks 🙂 soyasaus ved siden av, å ris. Anonymkode: f03ed...06a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #18 Skrevet 12. august 2019 Ungene her er veldig glad i ovnsbakt torsk med baconterninger. Ene ungen er ikke så glad i fisk, men hun spiser en torskefilet for å få baconet, som hun er veldig glad i Bare putter torskefileter i en ildfast form, risler over litt olivenolje, salt og pepper, setter i ovnen på 200 grader til den er ferdig. Sprøsteker baconterninger i stekepannen, koker poteter, lager sandefjordsmør og råkost (ungene her er veldig glad i raspet gulrot med litt raspet grønt eple i, med sitronsaft over. Yngste datteren her i huset kunne sikkert spist bare det til middag med skje. Men ved å droppe eddik blir det ihvertfall her i huset mye mer barnevennlig). Når jeg serverer strør jeg baconterningene over torskefiletene i den ildfaste formen og setter den på bordet, da får alle litt bacon med fileten sin og det er veldig populært hos ungene. Anonymkode: 4e004...c30
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 9 hours ago, Anonym bruker said: Fiskepasta: fisk/sjømat av det du vil ha (pleier selv gå for reker eller laks til denne her), fres opp i olje sammen med kruspersille, hvitløk, salt, pepper og litt chilipaste, ha over litt eplejuice, og til slutt matfløte. Kok pastaen mens du driver med dette. Lager den på slump, så har ikke mål, men bruker ca 200g sjømat/fisk, en hel bunt kruspersille, 0.5 dl eplejuice og 1-2 dl matfløte på to personer. Anonymkode: 8bf78...6df dette hørtes godt ut Anonymkode: a6da5...c02
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 6 hours ago, Anonym bruker said: Ungene her er veldig glad i ovnsbakt torsk med baconterninger. Ene ungen er ikke så glad i fisk, men hun spiser en torskefilet for å få baconet, som hun er veldig glad i Bare putter torskefileter i en ildfast form, risler over litt olivenolje, salt og pepper, setter i ovnen på 200 grader til den er ferdig. Sprøsteker baconterninger i stekepannen, koker poteter, lager sandefjordsmør og råkost (ungene her er veldig glad i raspet gulrot med litt raspet grønt eple i, med sitronsaft over. Yngste datteren her i huset kunne sikkert spist bare det til middag med skje. Men ved å droppe eddik blir det ihvertfall her i huset mye mer barnevennlig). Når jeg serverer strør jeg baconterningene over torskefiletene i den ildfaste formen og setter den på bordet, da får alle litt bacon med fileten sin og det er veldig populært hos ungene. Anonymkode: 4e004...c30 dette skal jeg prøve Anonymkode: a6da5...c02
Tresøtesmå141517 Skrevet 12. august 2019 #21 Skrevet 12. august 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: det hørtes veldig snadder ut finnes det grove hvitløksbrød ? liker ikke fint brød/loff Anonymkode: a6da5...c02 Coop Extra har noen i frysedisken.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #22 Skrevet 13. august 2019 23 hours ago, Tresøtesmå141517 said: Coop Extra har noen i frysedisken. takk Anonymkode: a6da5...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå