Gå til innhold

Spiral på avveie, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Kan noen forklare meg om hvilke symptomer dere hadde da spiralen satt feil eller noe? 

Jeg har hatt min i 4 år, den skal vare 5, den siste måneden har jeg hatt menslignende smerter blødd litt mørkt spotting innimellom. Hadde mensen som var sinnsykt vond i 2 dager ca. Så nå har det økt på med smerter og brunt blod. Var hos legen for en uke siden som sa jeg bare skulle se ann til neste mens, men nå er det så ille at jeg må høre etter lignende erfaringer. 

Jeg er konisert i mars så celleprøve og hpv test er fine. Det virker som noe ikke stemmer i "jentemagen", kan det være spiral på avveie etter 4 år?? 

Anonymkode: 2b22a...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du trådene inni deg? 

Anonymkode: c51f5...18d

Skrevet

Hvis du ikke kjenner trådene ville jeg gått til gyn som har ultralyd. Jeg har hatt spiral på avveie, og det var ekstremt smertefullt, men det var rett etter innsetting. 

Anonymkode: 777f1...415

Skrevet

Var hos legen i dag, hun fant ikke trådene og i tillegg har livmorinngang gått helt bort til den ene siden. Hun er bekymret for muligens svangerskap utenfor livmoren. Flott. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var hos legen i dag, hun fant ikke trådene og i tillegg har livmorinngang gått helt bort til den ene siden. Hun er bekymret for muligens svangerskap utenfor livmoren. Flott. 

Det var de bekymret for hos meg også, men det ble jo fort avkreftet med en test. Neste teori var at spiralen var støtt ut, men til slutt fant de ut at den hadde punktert livmoren og vandret ut i buken. Har du fått hastehenvisning til gyn, nå da? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var de bekymret for hos meg også, men det ble jo fort avkreftet med en test. Neste teori var at spiralen var støtt ut, men til slutt fant de ut at den hadde punktert livmoren og vandret ut i buken. Har du fått hastehenvisning til gyn, nå da? 

Jizes, det hørtes vondt ut. Hcg testen i urin er negativ, men de sa det kan være vanskelig å påvise når det er utenfor. 

Hvordan fikk de den ut? Hastehenvisning ja. Hvor lenge hadde du gått sånn? 

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jizes, det hørtes vondt ut. Hcg testen i urin er negativ, men de sa det kan være vanskelig å påvise når det er utenfor. 

Hvordan fikk de den ut? Hastehenvisning ja. Hvor lenge hadde du gått sånn? 

Hvis du har symptomer på graviditet utenfor livmoren skal HCG i urinen være positiv så ikke bekymre deg for det hvert fall! Selv om legen ikke kunne se spiraltrådene, betyr det ikke at den har vandret av sted. Det er svært uvanlig. Sannsynligvis har den bare flyttet seg litt lenger opp i livmoren slik at trådene ikke er synlig fra utsiden, eller hvis du har hatt kraftig blødning er det mulig å blø den ut.

Anonymkode: 932e7...1fa

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har symptomer på graviditet utenfor livmoren skal HCG i urinen være positiv så ikke bekymre deg for det hvert fall! Selv om legen ikke kunne se spiraltrådene, betyr det ikke at den har vandret av sted. Det er svært uvanlig. Sannsynligvis har den bare flyttet seg litt lenger opp i livmoren slik at trådene ikke er synlig fra utsiden, eller hvis du har hatt kraftig blødning er det mulig å blø den ut.

Ikke så bekymret for spiralen lengre, mer bekymret for at hele livmorhalsen har vridd seg. Legen fikk ikke sett inn. Enten noe som presser den til side eller noe annet rart.. Men takk for rådene 

, :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så bekymret for spiralen lengre, mer bekymret for at hele livmorhalsen har vridd seg. Legen fikk ikke sett inn. Enten noe som presser den til side eller noe annet rart.. Men takk for rådene 

Det hadde jeg heller ikke bekymret for. Ikke uvanlig at fastlegene ikke alltid finner livmorhalsen. Pleier å være null problem for gyn.

Skrevet

Altså, min gynekolog slet med å finne trådene på min nå sist for et par mnd siden, men ultralyd viste at den satt der den skulle. Be om få en undersøkelse med ultralyd. 

Anonymkode: 635cd...689

Skrevet

Veldig lurt å ha laaange tråder. Aldri problemer å finne tråden når den skal ut eller hvis man er i tvil om spiralen er der. Mine tråder er ca 5 cm utenfor livmorhalsen. 

Anonymkode: c7a39...0f0

Skrevet

Veldig lurt å ha laaange tråder. Aldri problemer å finne tråden når den skal ut eller hvis man er i tvil om spiralen er der. Mine tråder er ca 5 cm utenfor livmorhalsen. 

Stikker ikke mannen din seg på dem da?

Anonymkode: 635cd...689

Skrevet

Det er det veldig få med partner som kan ha altså, da stikker mannen seg.

Anonymkode: 561b4...c52

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil bare si at fastlegen min slet med å finne livmorhalsen min for noen år siden, han sa at den lå helt på siden osv.. da jeg kom til gyn senere og fortalte dette så bare lo han og sa at alt var helt normalt der.. så tror kanskje fastlegene har litt mindre peiling.

Anonymkode: 81bb0...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...