Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Bare ren nyskjerrighet; hva får dere i bidrag for 1 barn som bare er i helgene hos far? Anonymkode: bbff4...507
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 7300,- Anonymkode: 794d7...905 Så mye?jobber du fulltid selv? Anonymkode: bbff4...507
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Så mye?jobber du fulltid selv? Anonymkode: bbff4...507 Hvor mye du jobber er egentlig uvesentlig, for velger du å jobbe f.eks halv stilling regner nav om til hva du ville tjent i full stilling når de beregner bidraget, for far skal ikke straffes for at du velger jobber redusert. Det er om du tar bidraget gjennom nav selvfølgelig, man kan sette hvilke private avtaler man vil. Det er forskjellen mellom mors og fars inntekt som er intressant, de skal begge bidra etter evne for å fostre opp barnet, og den som tjener mest må bidra mest. Har den ene et typisk lavslønnsyrke som f.eks sykepleier og den andre tjener veldig godt, blir bidraget ganske høyt. Anonymkode: 24424...df2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye du jobber er egentlig uvesentlig, for velger du å jobbe f.eks halv stilling regner nav om til hva du ville tjent i full stilling når de beregner bidraget, for far skal ikke straffes for at du velger jobber redusert. Det er om du tar bidraget gjennom nav selvfølgelig, man kan sette hvilke private avtaler man vil. Det er forskjellen mellom mors og fars inntekt som er intressant, de skal begge bidra etter evne for å fostre opp barnet, og den som tjener mest må bidra mest. Har den ene et typisk lavslønnsyrke som f.eks sykepleier og den andre tjener veldig godt, blir bidraget ganske høyt. Anonymkode: 24424...df2 Det er ikke hovedsakelig det. De ser også på antall samværsdøgn. Og hvis far har samværshelg annenhver helg, så blir det jo endel døgn iløpet av ett år. Derfor synes jeg det høres underlig ut med så høyt bidrag Anonymkode: acc80...acd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke hovedsakelig det. De ser også på antall samværsdøgn. Og hvis far har samværshelg annenhver helg, så blir det jo endel døgn iløpet av ett år. Derfor synes jeg det høres underlig ut med så høyt bidrag Anonymkode: acc80...acd Om hun tjener 450.000 og han 2 mill i året er det jo ikke det.... Anonymkode: 24424...df2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 3000 kr å far mener det er altfor mye,han tjener over 500.000 kr i året å har bare sønnen annenhver helg. Anonymkode: cef06...552
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #9 Skrevet 12. august 2019 4850 kr for 15-åringen. Begge jobber fulltid, men han tjener mye mer enn meg. Han er sjelden hos far fordi han jobber så mye. Stort sett kun i ferier, men på papiret har han 4-8 overnattinger i mnd. Anonymkode: df0e6...297
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #10 Skrevet 12. august 2019 3710 kr. Her tjener jeg og far så og si likt og far har ikke mye samvær. Anonymkode: 9cfda...0c9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #11 Skrevet 12. august 2019 Jeg får 4700. Er ufør selv og han tjener et eller annet mellom 400 000 og 500 000. Samværsplan den gangen var annenhver lørdag til søndag. Har ikke vært hos faren sin på snart to år. Anonymkode: 7d30d...623
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #12 Skrevet 12. august 2019 Krever ikke at han er med på tannregulering da siden bidraget er såpass høyt. Jeg betaler i snitt 1000 kr pr mnd på den. Anonymkode: 7d30d...623
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #13 Skrevet 12. august 2019 Får 5000 for to stk. Avtalt samvær annenhver helg og en dag i uka. Han har de vel to dager i mnd så burde vært mer, men ønsker ikke at han skal kjempe for mer samvær (han har store utfordringer med å ivareta barna) så lager ikke kamp om mer penger. Jeg tjener greit selv også. Anonymkode: 116d5...33c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #14 Skrevet 12. august 2019 får 10.000. privat avtale, far stiller opp på alt, har 50/50. han tjener ca 400.000 mer enn meg Anonymkode: 5a6a4...e5a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #15 Skrevet 12. august 2019 4700 med det nest laveste samværet. I realiteten har hun ikke sett han på 3 år Anonymkode: eccab...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå