Gå til innhold

Kjører dere alltid barna på trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn. Mannen jobber ekstremt mye (selvstendig næringsdrivende), noe som gjør at mye kjøring på ettermiddagen faller på meg. Det er ikke alltid det går i hop tidsmessig og noen ganger er jeg drittlei av å kaste i oss middagen for å nå trening for en av dem. Eldste blir 18 og har selv valgt å trene langt unna hjemmet. Hun er dritsur når jeg ber henne ta bussen. Sender stygge meldinger og «alle andre har foreldre som kjører». Jeg har kjørt på henne i 12 år så jeg mener ikke det er for mye forlangt at hun tar bussen. Da er det urettferdig og jeg vet ikke hva for yngste blir kjørt - men han er for liten til buss. Jeg blir gal. Ene treningen er et stykke unna og med mindre jeg gidder vente i bilen i tre timer bruker jeg tre timer på kjøring. Jeg skjønner det er stress med buss - men jeg blir og sliten av all tilretteleggingen 😞

Anonymkode: 553d4...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får hun være sur. Eller droppe trening. Det spiller ingen rolle om «alle andre» kjøres. Du har ikke mulighet, hun er 18 år og sutring vil aldri føre frem.

Anonymkode: 8197f...b52

Skrevet

Nei, vi kjører ikke alltid på trening. Ingen av mine trenger å ta buss, men eldste sykler selv. Yngste er for liten til å sykle alene, så vi sykler sammen så han skal være vant til å sykle når han blir gammel nok til å sykle selv. 

Anonymkode: 5bcf7...446

Skrevet

Minste og mellomste må kjøres. Det går ikke buss og det er for langt å sykle. Eldste er 15 år og trener en halvtimes kjøretur unna. Han tar ofte bussen. I allefall en vei. Og noen ganger begge veier. Skulle bare mangle.

Anonymkode: 7c452...de2

Skrevet

Jeg kjører så lenge de er for små til å komme seg til og fra selv. Min eldste på 16 år har tatt bussen siste par årene, mens minste på 10 år blir kjørt.

Anonymkode: 037b6...708

Skrevet

Eldste kjøres en del, tar noen ganger bussen dit og jeg henter, nå har faren hennes flyttet rett ved der hun trener, så ser for meg at hun blir mer der de dagene hun har trening. 

Anonymkode: a6915...196

Skrevet

De to yngste samkjører vi med andre foreldre, veldig unødvendig å kjøre flere biler etter hverandre til samme trening. Begge to har vi ordning hvor vi kjører til og andre henter. 

Mellomste kjører lett motorsykkel hele sesongen for det, og om vinteren samkjører vi meg to andre så vi kjører hver tredje uke. 

Ingen av disse tre ungene kan kjøre buss, da må de bytte buss osv så det vil ta uhyggelig lang tid. 

Eldste har tatt lappen og kjøpt seg en bruktbil for penger han har spart (han har jobbet ved siden av skolen siden han var 16 og kjøpte seg en bil til 30.000 kr) 

Anonymkode: 48bdf...3b0

Skrevet

Mine må kjøres. Det går ikke buss til vår bydel. Men de trener i nærheten av jobben min og skolen deres, så vi får det til å gå opp ved at de går dit etter skole og venter (gjør lekser og spiser) før de går på trening. Og jeg legger jobb til tiden de er på trening slik at vi kan kjøre hjem sammen. Og før noen protesterer: De sjenere hverken meg eller kollegene på jobb. De er hverken på kontoret mitt eller på lunsjrommet, så det fungerer greit. 

Anonymkode: ce848...a8f

Skrevet

Både sønnen og jeg går ned til treningsanlegget her. Jeg er trener på laget hans. Vi bruker 7 min på å gå, og da tror jeg at jeg tar litt i. Begynner han på noe nede i byen etterhvert, blir det en blanding av buss og kjøring.

Anonymkode: 1db0b...6b6

Skrevet

Kjører eldste, ikke yngste. Eldste trener et stykke unna og det går ikke buss dit. Men vi samkjører. Yngste må gå selv. Tar 10 min å gå. 

De er 9 og 11. 

Ei på 18 som klager slik ville jeg satt på plass. «Du er 18 år. Ta førerkort og kjør selv! Jeg er ingen tjener»

Anonymkode: ff57e...352

Skrevet

9år og jeg kjører i vinterhalvåret. På sommeren sykler hun. Trener 2 gang i uka. Tar ca. 15 min. å kjøre. Hun sykler på en halv time 

Anonymkode: a18b0...ffd

Skrevet

Det kommer helt an på. Om det er sykkelføre og greit vær, så sykler de. Er snakk om 10 min hver vei. Mannen har for tiden ikke sertifikat, så når jeg har kveldsvakter, så må de komme seg på trening selv. Evt avtale med venner. Når det er vinter og stygt vær hender det jeg tilbyr å svippe unger og venner på trening, for å kanskje kunne forvente at de gjør det tilbake når jeg har kveldsvakter og ikke mulighet.

Anonymkode: 80de9...e4e

Skrevet

Oj hun hørtes bortskjemt ut. Du må sette grenser. 

Jeg kjører 5 og 7-åringen. 10-åringen sykler. 

Anonymkode: c7084...162

Skrevet

Kjøres og hentes. 

Må hentes på skolen noen dager i uka fordi de går på skole langt unna og ikke rekker trening hvis de må bruke skolebussen. 

Anonymkode: 4800d...f64

Skrevet

Jeg kjører og henter når det trengs, og gjør det med glede. Jeg hadde ikke gjort det med glede om jeg hadde fått den reaksjonen du får. Da hadde jeg gått til streik. Det er på tide å plassere skapet, hi!

Skrevet

De timene du bruker, kan du si du gjerne vil bytte i samme antall timer til hus og hagearbeid. Skulle bare mangle. Er enklere å være sjåfør når man vet att jobben hjemme allerede er gjort.

Skrevet

Jeg kjører stort sett når det er så sent at det har blitt mørkt, ellers er det en blanding av å gå, sykle, tog og samkjøring. De trener fra 700m til 4 km unna så det er ikke så langt.

Anonymkode: 7ed24...488

Skrevet

Må kjøres. Skulle de ta buss er det godt over en time én vei og sykkel er også uaktuelt pga distansen, ikke mye sykkelsti. Begge unger går til samme sted men pga aldersforskjell ulike tider.

Skrevet

Man kjører da ikke rundt på en 18-åring?! Hun kan ta bussen, ellers får hun ta lappen og kjøre selv

Skrevet

Jeg hadde telt opp antall stygge meldinger og sagt at "nå Petra har du sendt 12 stygge meldinger siste måneden, det blir 12 dager uten sjåførservice. Når de dagene er gått kjører jeg når jeghar tid og lyst, men detblir to dagers karantene for hvert utbrudd over et nei. Neste måned øker karantenen til tre dager. Du er nemlig snart voksen, og vi må intensivere oppdragelsen av deg slik at vi kommer i mål før du fyller 35".

Anonymkode: b361c...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...