Gå til innhold

klare for hverdag og skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig kunne sommeren og ferie fortsatt ha vart i ukesvis for min del . Kunne gjerne hatt mer tid til ferie og avslapping og generelt hatt tid til å fikse opp her hjemme. Ungene er derimot superklare for hverdag og skole ( og kompiser ) . Hvordan er det hos dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har allerede begynt på jobb, minsta har vært på fotballskole og hverdagen er mye i gang👍 

Anonymkode: 4fffd...747

Skrevet

Teller ned til juleferie nå🤶🎅!!

Skrevet

Jeg er helt klar for hverdag igjen. Jeg våkner uansett tidlig, og er klar for at ungene skal få en normal døgnrytme, og legge seg om kveldene.

Anonymkode: 540e5...2b0

Skrevet

Her er vi klar for hverdagen nå. Jenta mi  på 7 år savner skolen nå og gleder seg til å treffe vennene igjen etter en lang ferie. Jeg har fortsatt ferie 1 uke til.

Skrevet

Eldste gleder seg til skolen, yngste begynne me i barnehagen på mandag. Jeg er ikke klar, liker godt ferie :)

Skrevet

Ungene på 10 årer ikke klare for skolen, de skulle gjerne hatt lengre ferie. Jeg gruer meg til kranglingen om lekser hver dag, de hater å gjøre lekser.

Anonymkode: 5cab2...661

Skrevet

Ferie er herlig, men hverdagen er best i lengden. Mannen og jeg har vært i jobb et par uker og det var fint å være tilbake. Ungene er nyter fremdeles fridagene, men er absolutt klare for å komme tilbake til venner og hverdag de også. 

Anonymkode: e9af1...900

Skrevet

Jeg er på en måte klar.. men kunne gjerne hatt lengre ferie. Tiåringen gruer seg til skolestart.. 

Anonymkode: 394e1...368

Skrevet

Skulle gitt en nyre for noen flere uker fri... Vi koser oss så med ferie.

Anonymkode: c0119...dce

Skrevet

Eldste begynner som lærling til uka,og er superklar.  Hun gleder seg masse til å komme igang. 

Nr 2 og 3 begynner på videregående, og gleder seg til å starte på noe nytt. De skal for første gang gå på hver sin skole,og det ser de frem til. 

Minste begynner i andre klasse,men skulle helst vært hjemme hos mamma og pappa. Det går seg til når skolen begynner. 

Mannen og jeg er i full jobb,og det er helt greit.  Litt lenge til neste ferie, men liker absolutt hverdagen godt. 

Anonymkode: a5a19...9eb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er på en måte klar.. men kunne gjerne hatt lengre ferie. Tiåringen gruer seg til skolestart.. 

Huff!!! Det var alt annet enn hyggelig å høre. Ingen skal måtte grue seg til skolestart

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Huff!!! Det var alt annet enn hyggelig å høre. Ingen skal måtte grue seg til skolestart

Ja, jeg vet. Hun har hatt noen tøffe år på skolen. Ligger på høyeste nivå i alle fag - egentlig uten å engasjere seg i leksene sine.. men har hatt det vanskelig sosialt. Hun ser verden på en litt annen måte enn de andre virker det som.. 

Nå har hun fått en kjempefin vennegjeng. De henger sammen både på skolen og hjemme.. men jeg lurer litt på om hun går på kompromiss med seg selv for å passe inn. Hun har blitt veldig mye mer mainstream i hva hun interesserer seg for. Jeg tenker jo at det er bra at hun tilpasser seg, men det kan hende at det er litt slitsomt for henne.

Samtidig vet jeg at selv om hun i dag alltid har noen å være sammen med, så er hun en «ikke-person» for de populære., 

Så det blir mange kvelder og morgener med vondt i magen og kvalme gjennom skoleåret 😢

Egentlig så er det som å se min egen barndom i reprise.. bortsett fra at jeg ikke var like skoleflink.. 

Skrevet

Mannen har dratt på sjøen for tre uker siden, og jeg har jobbet i to uker, minste har vært i bhg de to ukene, de to mellomste har hatt ferie, og fartet litt hit og dit, og største har hatt sin første sommerjobb.

Føler pga at barna er her og der en uro, og gleder meg til skolestart, nr.3 starter i første klasse, noe som blir spennende. 

Alt i alt, hadde vært godt med ferie, men godt å komme igang også.

Anonymkode: cb05b...e8d

Skrevet

10 og 12 åringene gleder seg til skolestart.

15-åringen vil helst ha ferie hele året, og sier han synes det er pyton å begynne igjen. Men det stikker ikke så dypt, han er ganske sosial av seg og har det helt greit på skolen.

18-åringen starter som lærling 1.september og hadde sommerjobb ut forrige uke, så han gleder seg til et par uker ferie før det er full fres i ny jobb.

Anonymkode: 0ab24...252

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet. Hun har hatt noen tøffe år på skolen. Ligger på høyeste nivå i alle fag - egentlig uten å engasjere seg i leksene sine.. men har hatt det vanskelig sosialt. Hun ser verden på en litt annen måte enn de andre virker det som.. 

Nå har hun fått en kjempefin vennegjeng. De henger sammen både på skolen og hjemme.. men jeg lurer litt på om hun går på kompromiss med seg selv for å passe inn. Hun har blitt veldig mye mer mainstream i hva hun interesserer seg for. Jeg tenker jo at det er bra at hun tilpasser seg, men det kan hende at det er litt slitsomt for henne.

Samtidig vet jeg at selv om hun i dag alltid har noen å være sammen med, så er hun en «ikke-person» for de populære., 

Så det blir mange kvelder og morgener med vondt i magen og kvalme gjennom skoleåret 😢

Egentlig så er det som å se min egen barndom i reprise.. bortsett fra at jeg ikke var like skoleflink.. 

Dette var ikke bra. Jeg håper hun finner styrke i seg selv og klarer å være akkurat den hun er og at det er godt nok for de andre i klassen. 

Skrevet

Ikke klar for hverdag🙈 Jeg elsker ferie å late dager. De to eldste på 13 og 15 er ikke klar for skolen. Hun på 8 år syns det er helt greit å begynne igjen. Jeg vil ikke på jobb😅

Anonymkode: b8afe...4b9

Skrevet
35 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette var ikke bra. Jeg håper hun finner styrke i seg selv og klarer å være akkurat den hun er og at det er godt nok for de andre i klassen. 

Takk ❤️ Vi Håper det samme 😊

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk ❤️ Vi Håper det samme 😊

Jeg var i grunn bekymret for slike ting selv. Jeg har en veldig pliktoppfyllende og skoleflink gutt og han er veldig populær akkurat fordi han er flink og veldig snill og grei. Han er trygg i seg selv og trenger ikke å være tøff og kul for å bli godt likt. Heldigvis ❤️. Håper det med tiden blir slik for jenta di og 

Skrevet

Er ikke klar for hverdag. Har en sønn som sliter med skolevegring, og virkelig ikke vil på skolen. Så for han har jo ferien vært helt fantastisk. 

Anonymkode: 43a07...bc6

Skrevet

Jeg har jobbet 2 uker allerede og barna har hatt en uke på bhg og SFO.  Største gleder seg til å begynne i 1 klasse og jeg lurer på om jeg er mer spent enn han🙈 

1 1/2 mnd til neste ferie❤

Anonymkode: 09c8e...d22

Skrevet

Jeg begynner på den 3 uken på jobb :) veldig deilig og være tilbake :) han begynner på sin 2 uke på Sfo.

Deilig og være tilbake for begge

Anonymkode: 666a7...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...