Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Naboen har fått seg hund, og den gneldrer i et jævla kjør. En "utehund" som har fått hundegård mot vår eiendom, der vi har soverom. Hunden sover inne i gangen på natta, men blir sluppet ut på morgenen og tatt inn til kvelds igjen. Fredag hadde jeg fri og gledet meg til å kunne sove litt lenger en ukedag😍 Bikkja gneldra fra kl 06.35. Lørdag gikk det i et fra kl 07.05. I dag starta det kl 06.55 og gneldra konstant til kl 08.15. Begynner før kl 7 hver dag, men de dagene vi skal på jobb er vi våkne og stått opp før kl 7 uansett. Men begynner å bli et irritasjonsmoment å bli vekt av bikkjegneldring hver eneste helg da vi har mulighet for å sove litt lenger. Både vi og ungene våkner av dette. Prøvd å si noe til naboen en gang før og det falt ikke i helt god jord. Tenker at jeg kommer til å si noe igjen i dag. Er så synd at det er slik for de er fantastisk flotte naboer bortsett fra disse dyrelydene dems på morgenen🙈 Hva må man forvente av bråk/støy i et tettbygd område? Å hva kan man "kreve av hensyn" innen rimelighetens grenser? #måtte bare ha ut litt frustrasjon... Anonymkode: 38298...ecf
KellyTaylor Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Men gjør de ingenting med den bjeffingen? Selv får jeg spader når en av hundene her bjeffer for folk,katter hva det måtte være og bærer rett inn i huset om de ikke klarer å stoppe!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Om ikke det nytter å snakke med naboen har dere vel et styre? Det er vel ofte er vel eller borettslag som har noen regler? Skjønner deg godt men dette kan bli en lang kamp. Det blir gjerne mye bråk og mange instanser involvert før man kommer i mål med slike saker. Synes det er merkelig av naboen å ikke forstå problemstillingen. De må jo høre bråket selv. Anonymkode: 70fba...380
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, Pæddan skrev: Men gjør de ingenting med den bjeffingen? Selv får jeg spader når en av hundene her bjeffer for folk,katter hva det måtte være og bærer rett inn i huset om de ikke klarer å stoppe! Nei, i ukedagene slipper de ut bikkja da de står opp, gjør seg klare og reiser på jobb. I helgene tror jeg de bare slipper den ut og går og legger seg igjen selv. Anonymkode: 38298...ecf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om ikke det nytter å snakke med naboen har dere vel et styre? Det er vel ofte er vel eller borettslag som har noen regler? Skjønner deg godt men dette kan bli en lang kamp. Det blir gjerne mye bråk og mange instanser involvert før man kommer i mål med slike saker. Synes det er merkelig av naboen å ikke forstå problemstillingen. De må jo høre bråket selv. Anonymkode: 70fba...380 Ikke noe borettslagstyre eller velforening her dessverre. Kun privateide eneboliger. Anonymkode: 38298...ecf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Stå opp hver lørdag og søndag kl. 06 og at utenfor og ring på døra deres hvert 3 min:) eller sett på opera med en diger høytaler mot deres soverom. Anonymkode: a6148...ceb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe borettslagstyre eller velforening her dessverre. Kun privateide eneboliger. Anonymkode: 38298...ecf Jeg hadde forsøkt å komme litt mer på godfot med naboen. Kanskje du var veldig sur når du tok det opp, selvom du har rett så reagerer enkelte med sinne og trass i retur. Anonymkode: 70fba...380
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 Jeg hadde forsøkt igjen med å be de om et kompremiss hvor helgene er fredet til feks kl 09 med å sette den ut, hvis ikke de skal avgårde på noe før det. Evt alliert meg med flere naboer om å snakke med de om det, hvis flere er plaget. Normale, oppegående mennesker ønsker jo ikke å være plage for andre. Så ville gitt de en mulighet, under rolige forhold, til å lytte til fornuft. Stikk bort med en kopp kaffe og snakk med de igjen? https://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/naboen-kan-ikke-stoeye-fritt/10003165 Anonymkode: 2519d...39f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forsøkt å komme litt mer på godfot med naboen. Kanskje du var veldig sur når du tok det opp, selvom du har rett så reagerer enkelte med sinne og trass i retur. Anonymkode: 70fba...380 Var absolutt ikke sur da jeg tok det opp😊 Har en veldig god tone med naboen i utgangspunktet. Som jeg skrev i hovedinnlegget så er de fantastiske naboer på alle andre måter enn "dyrelyder" på morgenen. Anonymkode: 38298...ecf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 Du er jo nødt til å ta det opp igjen. Evt send en melding: «Hei! Jeg vil på ingen måte skape dårlig stemning mellom oss, men det er litt slitsomt å måtte vekkes grytidlig i helgene, pga av hunden. Er det noen mulighet for at hunden skal slippes ut senere, evt at dere kan øve på bjeffetrening? Anonymkode: 6fdad...7f7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde forsøkt igjen med å be de om et kompremiss hvor helgene er fredet til feks kl 09 med å sette den ut, hvis ikke de skal avgårde på noe før det. Evt alliert meg med flere naboer om å snakke med de om det, hvis flere er plaget. Normale, oppegående mennesker ønsker jo ikke å være plage for andre. Så ville gitt de en mulighet, under rolige forhold, til å lytte til fornuft. Stikk bort med en kopp kaffe og snakk med de igjen? https://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/naboen-kan-ikke-stoeye-fritt/10003165 Anonymkode: 2519d...39f Ja, får ta en tur bort. Hadde tenkt å foreslå kl 8, kl 9 hadde vært himmelen😊 Vil tro det er flere som reagerer, men har ikke villet prate med noen om det. Vil ikke være "nabokjerringa som slarver og bryr seg for mye" 🙈 Synes det er mest fair å prate med de det gjelder. Så en annen nabo satt ute rett over kl 7 i dag, de pleier aldri å være tidlig oppe. Men vet jo ikke om det var nabobikkja eller andre grunner at de var tidlig ute på terrassen i morgenkåpe i dag. Vil anta at vi er fem hus som hører gneldringen ganske godt, muligens 7. Anonymkode: 38298...ecf
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 Hadde bikkja gneldra i ett sett fra kl 6 om morran på en søndag hadde jeg nok valgt å ringe politiet om naboen tidligere ikke har vært veldig villig til å ta den inn. For ikke glemme at jeg kanskje vil vurdert mattilsynet (dyrevernet). Om hunden står ute og gneldrer i ett sett så er den jo mest trolig enten stressa som pokker eller har seperasjonsangst. Anonymkode: 01bb6...007
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #13 Skrevet 11. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er jo nødt til å ta det opp igjen. Evt send en melding: «Hei! Jeg vil på ingen måte skape dårlig stemning mellom oss, men det er litt slitsomt å måtte vekkes grytidlig i helgene, pga av hunden. Er det noen mulighet for at hunden skal slippes ut senere, evt at dere kan øve på bjeffetrening? Anonymkode: 6fdad...7f7 Altså "bjeffetrening".. bikkja bjeffer fordi den ikke vil stå alene ute i hundeburet. Den vil stå opp, gå tur så den får gjort fra seg og strekt seg og så vil den være sammen med flokken sin. Jeg har full forståelse for at den hunden gneldrer. De bruker hundegården som oppbevaringsplass. Anonymkode: 2c517...b2b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #14 Skrevet 11. august 2019 Ring til mattilsynet. En stor hund som kun står ute hele dagen og bjeffer har det ikke bra. Slike familier skulle ikke hatt hund. Anonymkode: 05603...536
Elizabeth Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 Hadde en sånn nabo en gang, sendte ett vennlig brev til de først, hjalp ikke en dritt. Til syvende og sist klikka jeg og ringte å kjefta han huden full, sa at han måtte gå tur eller kvitte seg med bikkja. Det hjalp, ser han gå tur med den i dag også etter jeg flytta😄
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 Den er jo stressa stakkar. Snakk med de eller ring Mattilsynet. Anonymkode: 05644...faa
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 Det er ikke normalt at hunder som har det bra står og gneldrer på den måten. Kanskje måtte hunden tisse også vil den inn igjen til "flokken" sin, hvorfor skal de på død og liv la den stå ute etter at den har tisset? Anonymkode: ed6b1...839
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #18 Skrevet 11. august 2019 Den hunden har det ikke bra, derfor bjeffer den! Du sier at den slippes ut om morgenen og tas inn til kvelden. Det er et hundehold som ikke er lovlig. De må gå tur med den tre ganger om dagen, de må gi den kontakt og kos og oppmerksomhet. Skal den være alene på den måten ute bør den ha en annen hund å være sammen med. Den skal ikke stå alene ute fra grytidlig morgen til kveld! Jeg hadde uansett meldt dette til Mattilsynet siden naboen tydeligvis ikke vet hva det kreves å ha hund og ikke greier å gi sin hund det den trenger. Anonymkode: a3f1a...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå