Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Netflix er best i klassen etter Metoo. For ansatte er det forbudt å se på en annen i mer enn 5 sekunder. Det er også forbudt å be kollegaer av det annet kjønn om telefonnummer eller ut på date. Nettet florerer av informasjon om dette, her er et eksempel: www.idependent.com/feminism-no-flirting Er det så alvorlig å bli sett på av menn i disse feministtider at vanlige blikk bør forbys, slik Netflix gjør? ...eller er det å dra metoo litt langt? Anonymkode: b1623...77a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Jeg skjønner ikke helt hva du snakker om?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 8 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Jeg skjønner ikke helt hva du snakker om? Menn som jobber i Netflix får nå sparken om de ser på en kvinne i mer enn 5 sekunder på grunn av metoo. Er det så alvorlig å bli sett på av menn i disse feministtider at vanlige blikk bør forbys, slik Netflix gjør? ...eller er det å dra metoo litt langt? Anonymkode: b1623...77a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Hvis en mann hadde fått sparken kun på bakgrunn av at han hadde sett i samme retning av meg, i mer enn 5 sekunder, så hadde jeg faen meg laget drama. Anonymkode: 1bfc5...640
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 Det er litt sånn det har blitt. Kan ikke ha vanlig sosial omgang med folk lenger. Anonymkode: 3ab5d...107
CherryC Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 Ja det har gått alt for langt. Metoo kampanjen var nødvendig men nå er det blitt en farse. Damer skal ikke «tåle» noe og menn må passe seg for alt de gjør. God gammeldags flørting kan få deg til å se ut som en gammel ekkel gris. Flott at det er fokus på dette, men strikken er tøyd alt for langt.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menn som jobber i Netflix får nå sparken om de ser på en kvinne i mer enn 5 sekunder på grunn av metoo. Er det så alvorlig å bli sett på av menn i disse feministtider at vanlige blikk bør forbys, slik Netflix gjør? ...eller er det å dra metoo litt langt? Anonymkode: b1623...77a Det høres litt ut som slik som damene blir behandlet i strenge muslimske kretser🙈 Ikke lett å føre noen normal samtale om man ikke kan få se på den man snakker med.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 Ja, hvis det får ned antallet overgrep så ser ikke jeg problemet? Anonymkode: ca617...c98
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis det får ned antallet overgrep så ser ikke jeg problemet? Anonymkode: ca617...c98 På hvilken måte kan det forby noe som ikke har sammenheng med et problem redusere problemet?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis det får ned antallet overgrep så ser ikke jeg problemet? Anonymkode: ca617...c98 Mange tiltak som kan få ned antall overgrep. Kjemisk kastrering av menn som har fått to barn, forby at en kvinne og en mann er alene sammen i et rom på arbeidsplassen, kameraovervåking av alle rom inkluderte toaletter. Etc. Da er det vel bare å innføre dette, da?? Anonymkode: a1b26...f44
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange tiltak som kan få ned antall overgrep. Kjemisk kastrering av menn som har fått to barn, forby at en kvinne og en mann er alene sammen i et rom på arbeidsplassen, kameraovervåking av alle rom inkluderte toaletter. Etc. Da er det vel bare å innføre dette, da?? Anonymkode: a1b26...f44 Hva med å dekke til å alle kvinner så menn ikke ser dem? Eller forby kvinner å være ute blant andre uten et mannlig familiemedlem til å passe på? Nei, dette blir for dumt. Man forhindrer ikke overgrep med dette, man forhindrer overgrep ved å ta dem alvorlig, ikke legge ansvaret over på kvinnene og å straffe ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 Jeg synes det er ille om dette skal være nødvendig for at menn skal behandle kvinner med respekt. Jeg har ikke særlig tro på det - hvem springer rundt med stoppeklokken? Og hvordan blir det sosiale miljøet når man blir redd for å møte kollegers blikk eller se på kolleger. Hva gjør de i møter eller samtaler når én snakker om noe som tar mer enn fem sekunder å si, skal man slutte å se på de som snakker? I så fall vil nok både firmaet og de ansatte få større problemer enn metoo. Jeg tror ikke veien å gå er å fremmedgjøre kjønnene for hverandre - det vil ikke skape bedre holdninger. Anonymkode: 582e5...25d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #13 Skrevet 11. august 2019 10 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Det høres litt ut som slik som damene blir behandlet i strenge muslimske kretser🙈 Ikke lett å føre noen normal samtale om man ikke kan få se på den man snakker med. Innføringen av disse kravene har ingenting med muslimer å gjøre. Kravene kommer fra det blodrøde feministiske miljøet. Det samme miljøet som nekter barna sine å se Askepott og Snehvit på grunn av metoo da de blir krenket. Jeg tror ikke dette vil løse noen verdens problemer, men bare skape splid mellom kjønnene...og feminister blir vår tids klovner. Anonymkode: b1623...77a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #14 Skrevet 11. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke dette vil løse noen verdens problemer, men bare skape splid mellom kjønnene...og feminister blir vår tids klovner. Anonymkode: b1623...77a Hæ? Feminister har kjempet for kvinners stemmerett, for kvinners selvbestemmelsesrett over egen kropp, for kvinners rett til å få delta i arbeidslivet, for kvinners rett til å få ta ut skilsmisse, for så uhyre mye av kvinners frihet. Feminister er helter, ikke klovner. Feminister vil for evig og alltid huskes som helter. Anonymkode: ca617...c98
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Feminister har kjempet for kvinners stemmerett, for kvinners selvbestemmelsesrett over egen kropp, for kvinners rett til å få delta i arbeidslivet, for kvinners rett til å få ta ut skilsmisse, for så uhyre mye av kvinners frihet. Feminister er helter, ikke klovner. Feminister vil for evig og alltid huskes som helter. Anonymkode: ca617...c98 Selvfølgelig. Men dette, er ikke noe å rope helt for. Anonymkode: 1bfc5...640
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig. Men dette, er ikke noe å rope helt for. Anonymkode: 1bfc5...640 Å styrke kvinner og å bekjempe overgrep er ikke noe å rope helt for? Nei vel? Anonymkode: ca617...c98
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Feminister er helter, ikke klovner. Anonymkode: ca617...c98 Men er det ikke litt klovnete å innføre regler mot å se på en kvinne i mer enn 5 sekunder? Og forby voksne mennesker å be noen av det annet kjønn om telefonnummer? Og nekte barna sine å se på Askepott fordi handlingen ikke passer metoo? I teorien er vel feminismen fornuftig, men når dette er hva som skjer i praksis minner vel handlingen om det vi ser på sirkus. -bare tull og tøys! Anonymkode: b1623...77a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #18 Skrevet 11. august 2019 Jeg tror du lager en sak av ingenting. Noen ganger kan det være greit å innføre noen regler der man ser problemer. Å stirre på noen i mer enn 5 sekunder er lenge. Bare forsøk. De fleste føler det ukomfertabelt lenge før det. Uansett vil ikke slike ting du nevner være lovlig oppsigelsesgrunn i Norge. Det er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Hvem, sån konkret, er foresten disse blodrøde feministene som krever og får gjennomslag for de hårreisende kravene? Anonymkode: a1ecc...172
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #19 Skrevet 11. august 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er det ikke litt klovnete å innføre regler mot å se på en kvinne i mer enn 5 sekunder? Og forby voksne mennesker å be noen av det annet kjønn om telefonnummer? Og nekte barna sine å se på Askepott fordi handlingen ikke passer metoo? I teorien er vel feminismen fornuftig, men når dette er hva som skjer i praksis minner vel handlingen om det vi ser på sirkus. -bare tull og tøys! Anonymkode: b1623...77a Nei, alt som gir kvinner mer makt er positivt. Dette handler om å lære menn å respektere kvinner. Det er folk som tenker som du gjør som ødelegger for kvinnekampen. Anonymkode: ca617...c98
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #20 Skrevet 11. august 2019 13 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Hva med å dekke til å alle kvinner så menn ikke ser dem? Eller forby kvinner å være ute blant andre uten et mannlig familiemedlem til å passe på? Nei, dette blir for dumt. Man forhindrer ikke overgrep med dette, man forhindrer overgrep ved å ta dem alvorlig, ikke legge ansvaret over på kvinnene og å straffe ordentlig. Nei jeg foretrekker alternativer der det er mennene som pålegges restriksjoner. Anonymkode: 2930a...693
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #21 Skrevet 11. august 2019 Saudi-Arabia har nylig gjort det ulovlig å stirre på andre mer enn 5 sekunder... Anonymkode: 582e5...25d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #22 Skrevet 11. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Å styrke kvinner og å bekjempe overgrep er ikke noe å rope helt for? Nei vel? Anonymkode: ca617...c98 Her er det ikke snakk om å styrke kvinner. Her er det snakk om å behandle menn som om de er ville dyr, mistenkeliggjøre menn uten grunn og gjøre kvinner til ofre uten at det er grunnlag for det. Anonymkode: 1bfc5...640
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #23 Skrevet 11. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det ikke snakk om å styrke kvinner. Her er det snakk om å behandle menn som om de er ville dyr, mistenkeliggjøre menn uten grunn og gjøre kvinner til ofre uten at det er grunnlag for det. Anonymkode: 1bfc5...640 Nei, det er snakk om å forby menn fra å oppføre seg som dyr. Det er snakk om å skape trygghet for kvinner. Anonymkode: ca617...c98
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. august 2019 #24 Skrevet 11. august 2019 Å se på noen i mer enn fem sekunder er ikke å oppføre seg som dyr, det er menneskelig.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #25 Skrevet 11. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, alt som gir kvinner mer makt er positivt. Dette handler om å lære menn å respektere kvinner. Anonymkode: ca617...c98 Hvordan kan kvinner få den respekten de fortjener når det er forbudt å se på de? Under en helt vanlig samtale er det helt normalt å se på den andre personen i 5 sekunder. Unødvendig at det bare skal være lov blant likekjønnede. Merkelig måte å gi "kvinner mer makt" på som du skriver. Jeg tror dette feministiske stuntet bidrar til en stakkarsliggjøring av kvinner. Kvinner er tøffere enn som så, de burde tåle å bli sett. Anonymkode: b1623...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå