Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Hvor lange økter har de sammen da. Min gutt på fem år skal nå ha to timers økter. Synes det er lenge da jeg vet at han ikke klarer å sitte i to timer med diverse opplæring. Skulle heller fordelt de timene litt mer utover i uka. Noen som har noen erfaringer/ meninger? Anonymkode: 9048d...27c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Alt for lenge tenker jeg. Min hadde 15 min x 2 pr dag, men det måtte også brytes opp ofte. Så var det litt ekstra timer som ble fordelt ut over uken. Jeg vet ikke hvilket opplegg barnet ditt har i Bhg, men du kan definitivt komme med innspill. Anonymkode: 0f40e...9fb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 At barnet har spes ped 2 timer om dagen, vil ikke si at de jobber i 2 timers økter. Spesialpedagogen skal på den tiden møte barnet ditt og etablere en kontakt, forflytte seg og barnet ditt dit de skal jobbe, forklare barnet hva de skal gjøre, motivere for oppgaven, avslutte oppgaven, følge barnet til gruppen, kanskje hjelpe barnet å kle på seg hvis de andre er ute og si hadet. I tillegg skal Spesialpedagogen ha raporteringstid, hos oss får de 0,5 time per dag per barn de har. Hvis barnet har svært liten konsentrasjonsgrad, så kan det muligens være ønskelig med to meget korte økter. Men hvordan ting legges opp, kommer veldig an på hvilke andre barn denne spesialpedagogen har ansvar for. Anonymkode: f803d...e17
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Vi hadde på eldste, var det 1200 timer i året om jeg ikke husker helt feil.. 2 timers og halvannentimers økter. De satt ikke å jobbet konstant, men hun jobbet med han. Brukte mye 1-1 på et rom, men og mye ute med de andre barna i utearealer og inne på avdeling Spesped timer er ikke bare å sitte i ro, men å jobbe med de utfordringene barnet har. Vi elsket spespeden vår, hun så vårt barn og oss på en helt unik måte Anonymkode: d3f3e...5ee
Toneelise Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 På 10.8.2019 den 15.56, Anonym bruker skrev: Hvor lange økter har de sammen da. Min gutt på fem år skal nå ha to timers økter. Synes det er lenge da jeg vet at han ikke klarer å sitte i to timer med diverse opplæring. Skulle heller fordelt de timene litt mer utover i uka. Noen som har noen erfaringer/ meninger? Anonymkode: 9048d...27c Han får ikke to timer hver dag da?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Nei. Tre dager i uka. Hadde fordelt de timene fire dager i uka før ferien. Tenkte bare at det var bedre. Han kommer har ikke store utfordringer sosialt så han klarer seg nok fint alene der. Det er forsinket språk som er utfordringen og tenkte da at kortere økter vi kanskje bli mer nyttige enn lenger hvor han blir lei og tiden brukes til surring. Anonymkode: 9048d...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå