Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Her går det på korte, presise meldinger. Samme hvis vi snakker sammen. Broren min skriver glad i deg og div. hjerter på hver eneste melding til tenåringsdatteren sin. I hver telefon samtale sier han at er glad i henne, gjerne etterfulgt av kysselyder. Er det vanlig og bare jeg som er kjip mor? Sier selvfølgelig til barna at jeg er glad i de, men ikke i hver eneste tekstmelding og telefonsamtale. Anonymkode: 1e446...6b5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Begge deler er vel normalt! 🤷♀️ Anonymkode: cbf5d...4dd
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 Og selv med en tenåring er du så usikker i rollen at du må bekreftelse fra fremmede. Kysselysder er overkill. Glad i deg er fint. Anonymkode: c5ecf...544
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Korte presise meldinger her også. Eller jeg skriver nok litt lenger meldinger enn dem da, men blir det for langt gidder de ikke lese alt så det må komme frem hva jeg vil kort og greit i begynnelsen av meldingen om jeg skriver lenger Har gutter da, på 15 og 18 år, så ingen hjerter der gitt. Datteren min er 12 og hun sender mer hjerter og emojis i det hele tatt, guttene bruker sjelden det i det hele tatt. Vi er en normalt kjærlig familie, guttene har ingen problemer med å holde rundt meg, gi med en klem osv, jeg stryker de over ryggen osv og sier selvfølgelig at jeg er glad i dem. Men som du sier, ikke i hver melding nei. Anonymkode: 8a190...c4f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 Her går det i korte mld, helst snapp. Det er som oftes: middag, når kommer dere hjem osv, så får jeg ja eller nei til svar om de ikke klinker til med tommel opp. Faren deres skriver lange avhandlinger i mld til de innimellom. Ungene gidder ikke lese mld ferdig engang og skulle det stå han var glad i de, elsket de osv så blir de skikkelig grinete etterpå. Forholdet deres er ikke veldig bra, selv om faren tror det err så bra og han er verdens beste far. Anonymkode: 6f9dd...f38
Gjest Antarctica Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her går det på korte, presise meldinger. Samme hvis vi snakker sammen. Broren min skriver glad i deg og div. hjerter på hver eneste melding til tenåringsdatteren sin. I hver telefon samtale sier han at er glad i henne, gjerne etterfulgt av kysselyder. Er det vanlig og bare jeg som er kjip mor? Sier selvfølgelig til barna at jeg er glad i de, men ikke i hver eneste tekstmelding og telefonsamtale. Anonymkode: 1e446...6b5 Barna mine ville ha ledd seg i hjel hvis jeg lagde kysselyder på telefonen... eller, han som er tenåring ville ha dødd av flauhet. De andre ville ha ledd seg i hjel. Det hender de får et hjerte. Men 9 av 10 ganger bruker vi mobilen for å formidle info, ikke til å drive bonding eller pleie relasjoner.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og selv med en tenåring er du så usikker i rollen at du må bekreftelse fra fremmede. Kysselysder er overkill. Glad i deg er fint. Anonymkode: c5ecf...544 Nei, jeg er ikke usikker i min rolle. Bare ikke vant til at absolutt alt må besvares med hjerter og glad i deg. Heller ikke at alle samtaler må avslutter med glad i deg og gjerne etterfulgt av kysselyder. Jeg har en flott relasjon til mine barn. Anonymkode: 1e446...6b5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 Det har kanskje litt med kjønn og personlighet å gjøre også? Med guttene på 17 og 15 år, som begge er veldig praktiske og av type "taus mann", går det i korte og presise meldinger stort sett. Det hender jeg slenger på et hjerte bak "Vær forsiktig". Med gutten på 13 år er det langt flere hjerter ol, han er mye mer følsom av seg. Med jentungen på 11 år er det haugevis av følerier og hjerter ol. og hun blir skikkelig fornærmet om jeg ikke er like ivrig i retur. Selv er jeg som de eldste guttene, liker best korte og presise meldinger, kanskje med en smiley. Anonymkode: 4d9cd...6f3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 Det går mest i Chat på Snap med han på 17. Korte og enkle meldinger. Og ett 💙 av og til. Han på 11 ringer som regel når han skal spørre om noe Anonymkode: 22122...c5a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Min mor sa aldri at hun var glad i meg. Min beste venninne sin mor sa det i hver telefonsamtale. Husker jeg var kjempesjalu på henne allerede i en alder av 7-8 år, som hadde en mor som sa det ofte og et forhold hvor det er helt normalt å sette ord på det. Moren hennes gjør dette selv den dag i dag og jeg syns det er fint. En mellomting er jo også helt i orden, men jeg syns det blir dumt å skulle drive å sammenligne hva som er best og hva som er vanlig. Nei HI, du er ikke kjip, men jeg tror heller ikke det var det du prøvde å få frem i dette innlegget, for nei HI, broren din er heller ikke kjip/rar som gjør det på sin måte. Anonymkode: 5d19e...ce5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 Det hender innimellom at jeg skriver "glad i deg" med et hjerte bak, men stort sett korte og presise mld. Hadde jeg laget kysselyder i tlf til tenåringene mine tror jeg de hadde lurt på om jeg egentlig var helt frisk. Anonymkode: c81fc...fac
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det hender innimellom at jeg skriver "glad i deg" med et hjerte bak, men stort sett korte og presise mld. Hadde jeg laget kysselyder i tlf til tenåringene mine tror jeg de hadde lurt på om jeg egentlig var helt frisk. Anonymkode: c81fc...fac Samme her, de hadde fått helt fnatt. Anonymkode: 1e446...6b5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Her går det på korte, presise meldinger. Samme hvis vi snakker sammen. Broren min skriver glad i deg og div. hjerter på hver eneste melding til tenåringsdatteren sin. I hver telefon samtale sier han at er glad i henne, gjerne etterfulgt av kysselyder. Er det vanlig og bare jeg som er kjip mor? Sier selvfølgelig til barna at jeg er glad i de, men ikke i hver eneste tekstmelding og telefonsamtale. Anonymkode: 1e446...6b5 Det kommer helt an på situasjonen.Hvis han har vært på reise savner jeg han så masse og da blir det hjerter og gla i deg ,savner deg meldinger.Hvis det er vanlig spør jeg hvor han er og når han kommer hjem.Hvis han ikke har luftet hunden,skriver jeg bare navnet på hunden i meldingen. Til datteren min skriver jeg på bokmål og ikke dialekt for hun skal styrke seg i rettskrivning.Skriver ofte at jeg er glad i henne og hjerter og støtter henne med gode ord hvis ting er vanskelig.Forteller henne hvor glad jeg er i henne.Hvis hun bare diskuterer og er vemmelig har jeg ingen hjerter. Anonymkode: 4d1ea...09e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #14 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kommer helt an på situasjonen.Hvis han har vært på reise savner jeg han så masse og da blir det hjerter og gla i deg ,savner deg meldinger.Hvis det er vanlig spør jeg hvor han er og når han kommer hjem.Hvis han ikke har luftet hunden,skriver jeg bare navnet på hunden i meldingen. Til datteren min skriver jeg på bokmål og ikke dialekt for hun skal styrke seg i rettskrivning.Skriver ofte at jeg er glad i henne og hjerter og støtter henne med gode ord hvis ting er vanskelig.Forteller henne hvor glad jeg er i henne.Hvis hun bare diskuterer og er vemmelig har jeg ingen hjerter. Anonymkode: 4d1ea...09e Lager ikke kyssekyder i telf,der går grensen.Da hadde de nektet å ta Mo når jeg ringer.. Anonymkode: 4d1ea...09e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 Vi skriver om alt mulig i løpet av dagen, både beskjeder og om alt mulig, vi skriver hjerter og andre emojier. Og at vi er glad i hverandre. Jeg syns det er koselig. Mulig det endrer seg når hun blir eldre, hun er snart 14 nå. Anonymkode: 21b8c...59a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 Har et veldig godt forhold til min tenåring. Hun sender lange meldinger, tagger med på Facebook med hjerter og skriver offentlig at hun er glad i meg. Og jeg skriver det offentlig tilbake. Men kan være det er en forskjell på jenter og gutter der da. Jeg har jente. Anonymkode: 56501...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå