Gå til innhold

Er dette vanlig? Anngående fyllaangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å fyllaangst selv om du husker alt fra dagen før og vet at du ikke gjorde noe galt?

Hadde en veldig kjekk kveld på byn igår å det ble en del alkohol. Idag våkner jeg opp med skikkelig fyllaangst selv om jeg vet at jeg ikke gjorde noe galt. Skulle vært på butikken men klarer tanken en gang på å møte folk nå. Er aldri sånn ellers.

Anonymkode: e19bf...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men klarer ikke tanken en gang på møte folk*

Skrevet

Jeg ble slik når jeg bikka 30. Slutta å drikke sprit. Får slik angst av sprit eller enorme mengder vin. Fire glass vin er nok for meg nå. Ellers blir jeg et skjelvende vrak dagen etter. 

Anonymkode: a4abd...18e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble slik når jeg bikka 30. Slutta å drikke sprit. Får slik angst av sprit eller enorme mengder vin. Fire glass vin er nok for meg nå. Ellers blir jeg et skjelvende vrak dagen etter. 

Anonymkode: a4abd...18e

Er selv 32 å drakk drinker igår så ble en del sprit. Ja føler meg nesten som sjelvende vrak her også :S

Skrevet

Det er helt vanlig. Ved å drikke mye alkohol forstyrres den kjemiske balansen i hjernen. Kroppen kompenserer for økt dopamin og endorfiner slik at man ender opp med et underskudd av dette noe som fører til fylleangst . Det tar ca 1/2 døgn for balansen er gjenopprettet.  Man kan dermed få en god dose fylleangst selv om man husker alt og ikke har gjort noe galt  
https://avogtil.no/fakta/dagen-derpa/

Anonymkode: 940cf...314

Skrevet

Jeg får fylleangst uansett. Selv om jeg sitter hjemme alene med mannen og tar bare ett par glass vin.

Anonymkode: fe486...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...