Gå til innhold

Drikker dere/mannen alkohol hver dag i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke store mengder, men hver dag? 

Anonymkode: 1e598...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kona, men jeg gjør ofte det ja, spesielt i sydligere strøk. Ikke store mengder som du sier.

Anonymkode: f3d58...abc

Skrevet

Nei. Ikke smakt en dråpe hele ferien

Skrevet

Gjerne et glass vin.. men sjelden mer.. Er aldri beruset, hvis vi ikke er invitert bort et sted uten barn 

Merker det på livvidden etter fem ukers ferie da.. det er jo ikke så sunt.. 

Anonymkode: 38f98...ef1

Skrevet

Ikke absolutt hver dag, men nesten. 1-2 enheter. Det gjør jeg også.

Skrevet

Nei, langt ifra. Driker ca 2 enheter i uka når det er sommerferie, mindre i hverdagen.

Anonymkode: f9e26...6da

Skrevet

Ja det blir et par øl og noen glass vin hver dag. Blir jo litt mer enn i hverdagen, da dagene er lengre og latere.

Anonymkode: 80c50...759

Skrevet

Ikke hele ferien, men på ferieturer blir det gjerne 1-2 enheter hver dag, ja. Begge to. Hjemme drikker han oftere enn meg siden han drikker øl, noe jeg ikke liker. Han tar seg da gjerne én øl flere dager i uken, men begge tar et glass vin 1-2 dager i uken.

Anonymkode: d7055...19d

Skrevet

Nei

Anonymkode: 63db9...fb5

Skrevet

Har drukket en halv øl ila hele ferien 

Anonymkode: aae62...91a

Skrevet

Nei, absolut ikke, det ville ødelagt mye. Har en mann som er alkoholiker, noe som gjør at vi ikke kan ha alkohol i huset, samt ikke røre alkohol verken til mat eller til andre formål. For at han skal ha det enklere, rører heller ikke jeg alkohol, og savner det ikke.

I mitt hode (sikkert påvirket av mannens alkoholproblemer) tenker jeg at folk som må drikke alkohol daglig når det er ferie har et problem, og det kan være vanskelig å legge bort denne vanen når det blir hverdag igjen.

Anonymkode: 08e90...5be

Skrevet

Nei, absolutt ikke. I en alder av 44 år er jeg fortsatt en (sjelden) festdrikker😉

Anonymkode: b3195...0c1

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, absolut ikke, det ville ødelagt mye. Har en mann som er alkoholiker, noe som gjør at vi ikke kan ha alkohol i huset, samt ikke røre alkohol verken til mat eller til andre formål. For at han skal ha det enklere, rører heller ikke jeg alkohol, og savner det ikke.

I mitt hode (sikkert påvirket av mannens alkoholproblemer) tenker jeg at folk som må drikke alkohol daglig når det er ferie har et problem, og det kan være vanskelig å legge bort denne vanen når det blir hverdag igjen.

Anonymkode: 08e90...5be

Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noe problem, altså. Vi har gjort det slik helt siden minste ungen var over småbarnstiden, altså drukket litt hver dag på turer og oftere enn vanlig ellers hjemme, men alltid i små mengder, og vi sklir fort og lett tilbake til normalen med 1-2 glass vin i helgen. Null problem. 

Anonymkode: d7055...19d

Skrevet

Definitivt ikke. Ila tre ukers ferie har jeg og mannen drukket fem enheter alkohol totalt  

Anonymkode: 529dc...182

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja det blir et par øl og noen glass vin hver dag. Blir jo litt mer enn i hverdagen, da dagene er lengre og latere.

Anonymkode: 80c50...759

Du har et farlig stort alkoholinntak om dette skjer hver dag i flere uker. Langt over grensen for helsefarlig.

Anonymkode: 73994...65b

Skrevet

Kan ta et glass eller to med vin til middag i ferien, men ikke hver dag.

Anonymkode: 73994...65b

Skrevet

Nei. 

Vi drikker egentlig alt for lite. 

Skrevet

2-3 enheter ca. annehver dag.

Anonymkode: 129cc...b91

Skrevet

Ikke alle med ofte. Deler en flaske hvitvin i solen mens vi griller ☀️🥂 Er det møkkavær og vi er inne så åpner vi sjeldent en flaske vin på sommeren. 

Anonymkode: 9be02...808

Skrevet

Ikke hver dag, men sitter ofte i skyggen på verandaen om kvelden og drikker en øl eller et par glass vin. 

Anonymkode: 23592...d9f

Skrevet

1-2 glass vin hver dag ja ☺️

Anonymkode: 85c0a...7c7

Skrevet

Når vi er bortreist og ikke trenger kjøre bil så ja. I syden blir det typisk 1-2 øl til lunsj, et par glass vin på terrassen etter dusj og vin til middag. Til dessert en coctail. 

Hjemme tar vi et par øl/ glass vin til maten men ellers ikke så mye. 

Anonymkode: 23298...e6d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har drukket en halv øl ila hele ferien 

Anonymkode: aae62...91a

Samme her!

Anonymkode: bc54c...751

Skrevet

På ferie i syden - ja hver dag. Hjemme? Litt vin etter at ungene er lagt. Evt øl til grilling.

Anonymkode: e0f77...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...