Gå til innhold

Vil politiet bry seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 50/50 hos pappaen. De er skolebarn, og forteller meg at far ikke har bilsete/pute til de, og at de sitter uten belte.

6-åringen (jente) tar på belte selv, mens 7 åringen (gutt) synes det er sååå kult at pappa sier han ikke trenger belte.

Vil politiet bry seg dersom jeg tipser de om å ha kontroll 07.45 ved skolen? Han leverer de på sfo da pga jobb, sjelden unntak siden han begynner 08.00.

Anonymkode: dc3b5...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er verd et forsøk i hvert fall

Anonymkode: 83b59...74b

Skrevet

Jeg vet om to steder politiet har foretatt slike kontroller etter tips fra foreldre om at andre foreldre ikke sikret barna i bilen. Da var det foreldre til andre barn som reagerte på at en av foreldrene til andres barn aldri sikret barna.

Har de kapasitet så gjør de det.

Anonymkode: 6a499...1dd

Skrevet

hadde gjort et forsøkt i alle fall :)

Anonymkode: b8aac...51d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har de kapasitet så gjør de det.

Anonymkode: 6a499...1dd

Det er nøkkelen her. Mange i politiet har selv barn og forakter foreldre som ikke sikrer sine barn i bil. Men, det er ikke slikt de får tatt tak i med det første, i og med at det er en rekke andre ting som også må gjøres. Likevel, si ifra. Får de tid til overs tar de tak i det.

Anonymkode: a1ac2...674

Skrevet

Takk, da ringer jeg og spør :)

Det er forresten 10-15 minutter på motorveien (80 km/t) fra far til barnehagen. 

Er ikke en 2 minutters svipptur i 30-sonen.

ikke greit likevel, men risikerer livet i 80 sonen, ikke nøedvendigvis i 30-sonen

Anonymkode: dc3b5...e15

Skrevet

Dette ville jeg faktisk meldt til barnevernet som en bekymringssak. Det er faktisk ulovlig å kjøre med barna usikret i bil. Farlig er det også.
Men, ja, snakk med politiet(også), og meld din bekymring. Be om kontroll.

Anonymkode: a8e5e...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...