Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Barna er 50/50 hos pappaen. De er skolebarn, og forteller meg at far ikke har bilsete/pute til de, og at de sitter uten belte. 6-åringen (jente) tar på belte selv, mens 7 åringen (gutt) synes det er sååå kult at pappa sier han ikke trenger belte. Vil politiet bry seg dersom jeg tipser de om å ha kontroll 07.45 ved skolen? Han leverer de på sfo da pga jobb, sjelden unntak siden han begynner 08.00. Anonymkode: dc3b5...e15
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Det er verd et forsøk i hvert fall Anonymkode: 83b59...74b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Jeg vet om to steder politiet har foretatt slike kontroller etter tips fra foreldre om at andre foreldre ikke sikret barna i bilen. Da var det foreldre til andre barn som reagerte på at en av foreldrene til andres barn aldri sikret barna. Har de kapasitet så gjør de det. Anonymkode: 6a499...1dd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 hadde gjort et forsøkt i alle fall Anonymkode: b8aac...51d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har de kapasitet så gjør de det. Anonymkode: 6a499...1dd Det er nøkkelen her. Mange i politiet har selv barn og forakter foreldre som ikke sikrer sine barn i bil. Men, det er ikke slikt de får tatt tak i med det første, i og med at det er en rekke andre ting som også må gjøres. Likevel, si ifra. Får de tid til overs tar de tak i det. Anonymkode: a1ac2...674
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Takk, da ringer jeg og spør Det er forresten 10-15 minutter på motorveien (80 km/t) fra far til barnehagen. Er ikke en 2 minutters svipptur i 30-sonen. ikke greit likevel, men risikerer livet i 80 sonen, ikke nøedvendigvis i 30-sonen Anonymkode: dc3b5...e15
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Dette ville jeg faktisk meldt til barnevernet som en bekymringssak. Det er faktisk ulovlig å kjøre med barna usikret i bil. Farlig er det også. Men, ja, snakk med politiet(også), og meld din bekymring. Be om kontroll. Anonymkode: a8e5e...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå