Gå til innhold

Noen som prøver Barn nr.3 når de andre er skolebarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en på 10 og en på 7 og vurderer om vi skal gå for nr 3 nå selvom de to vi har er skolebarn og det vil bli endel aldersforskjell til en evt 3-mann... noen med erfaringer her?? Bekymringen er at de to første vil ha god kontakt gjennom hele oppveksten og at (den eventuelle)minsten bare vil bli med på lasset om dere skjønner...klarer aldri å legge fra meg tanken om nr 3....

Anonymkode: f1a67...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri klart å legge bort tanken om nr 3. Har mye eldre barn enn deg da, de er 14 og 19, og vi venter nr 3 nå hvert øyeblikk.
Har selvfølgelig ingen erfaring enda, men tenker at dette nok vil bli bra uansett. Det er ingen selvfølge at ungene vil få god kontakt selv om de er nært i alder. Har selv søsken med 3 års mellomrom som nesten ikke har kontakt med hverandre, tross at de bor i samme by (ikke "hjembyen") med kun et steinkast mellom hverandre. Jeg som er noe eldre enn dem har derimot god kontakt med begge, og har egentlig hatt det siden de var over barnestadiet. Hadde yngste broren min boende hos meg en periode i tenårene, da mamma var bare "dritt". Da hadde jeg kontakt med mamma som visste at alt var ok med han, mens han levde i troa på at jeg ikke fortalte mamma at han var hos meg.

Jeg har i flere år tenkt at jeg hadde klart å legge bort tanken om flere barn, selv om jeg aldri har følt meg helt ferdig med barn. Vi har levd det livet vi har vært vant med, og tilpasset oss det. Nå passet det bare med en attpåklatt, og jeg er sikker på at dette barnet vil få mye oppmerksomhet fra sine søsken i begynnelsen, og sikkert også vokse med dem inn i voksenlivet. Tror nok at det blir noe helt annet enn om de hadde vært tettere i alder, men tenker at det uansett blir bra.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg gått for nr 3 nå hvis dere tenker på det, og føler dere klar for det. Det blir ikke så stor aldersforskjell.

Anonymkode: 7733d...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 3 på vei her. Har en på snart 18 og en på 5 år. Så det var nå eller aldri for min del. Her blir det de to minste som tettest i alder. Men tenker det blir bra uansett alder☺️Kjør på om du har ønske om en til👍🏼

Anonymkode: 580a9...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine eldste var 9 og 7 år når nummer 3 kom. Aldri angret en dag :) De forguder minste i flokken som nå har blitt 3 år.

Vi skal prøve på en til nå, bestemte oss i sommer, men har ikke fått startet prøvingen pga. mannen har vært på jobbreise.

Nummer 4 blir siste her,vi har ikke klart å slå fra oss tanken om en til. Vi har romslig hus og god økonomi, så hvorfor ikke? 

Anonymkode: 05f46...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...