Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Snart fjerdeklassing her og hun sier hun drikker maks halvparten av melken på skolen. Får jo hjemme både frokost og kvelds, så tenkte å droppe skolemelk. Hva gjør dere? Her finnes kun lettmelk, ekstra lett og sjokolademelk i tilbudet. Anonymkode: 2dcdf...a3c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Vi har aldri hatt. Det blir nok hjemme og koster alt for mye (enorm literspris), særlig når det ikke blir drukket. Anonymkode: c133b...c93
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Ja synes 1300kr var veldig mye 😅 spesielt nå siden hun går hjem fra skolen 13.15 hver dag og kan like gjerne drikke melk da 😇 sender du med vannflaske? Må skolen har de egne kopper til vann. Anonymkode: 2dcdf...a3c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Jeg sa nei takk til skolemelk. Hun er den eneste i klassen som ikke får. Men jeg gidder ikke bruke tusenvis av kroner på noe vi ikke drikker hjemme engang. Hun klarer seg fint med vannflaska si. Anonymkode: ac3d1...bc3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Ja. Sender med vannflaske. Og så får de melk på SFO til frokost. Men kopp til vann er nok vel så bra som flaske. Og det er helt sikkert flere som ikke har melk. Ev. går det an å ha med kopp og dele med noen? Anonymkode: c133b...c93
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Min drikker bare vann på skolen. Var ikke noe vits i å drikke en halv melk, og barnet hadde ikke innvendinger heller. Blir for dumt å kaste en halv melk hver dag. Det er mange liter melk som blir kastet årlig, hvis man regner på det. Anonymkode: afc5e...37e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Aldri hatt skolemelk her, mine drikker vann til lunsj og middag, melk til frokost og kvelds. Anonymkode: ee72a...af5
Superdolly Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 (endret) Hvis barnet ikke drikker melken er det jo bare dumt at du skal drive å betale for det. Kutt ut skolemelk og send med annet drikke, eventuelt send med kopp og la henne drikke vann fra krana. Edit: Glemte å svare på hva vi gjør. To av mine har vært veldig glad i melk, og de har hatt skolemelk selvfølgelig og jeg tror nok de drakk alt til siste dråpe. En likte ikke melk, og da gadd ikke jeg betale for det. Vi sendte med kopp og hun drakk vann. En sjelden gang fikk hun med juice på flaske eller varm drikke på termos. Endret 9. august 2019 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Mine hadde melk 2-3 ganger i uka i fjor. Og da hadde de gjerne müsli og skje med som niste og helte melka over. Men den kom oftere og oftere uåpnet hjem i sekken. Ingen av dem er særlig glad i å drikke melka «bar». I år prøver vi uten melk. Kan heller sende med yoghurt i nisteboksen et par dager i uka. Anonymkode: f162f...bc0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 Har vært litt forskjellig her, gutten min hadde melk alle de årene det var mulig, var før denne ordningen med alskens typer melk og ting. Han drakk melken, og hadde aldri noen innvendinger mot det. Jenta mi hadde melk de første årene, og drakk den da, men fikk oftere og oftere melka med hjem, ba henne om å heller ta den med hjem, enn å helle den ut på skolen. Husker ikke om vi prøvde med disse andre ulike melketypene når de kom, men det var i tilfelle ikke lenge. Skolefrukt har begge hatt så lenge det var mulig. Anonymkode: 4ddaf...a9a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 Min datter har aldri hatt hverken melk eller skolefrukt. Hun tåler ikke melk så hun får med vannflaske hjemmefra, samt noen ganger termos med te ettersom hun elsker te. Når det kommer til frukt/grønnsaker skjærer jeg opp ett grønt eple og en gulrot i staver som sendes med henne på skolen. Noen ganger får hun også med seg smoothie som jeg har laget, men aldri yoghurt ettersom hun ikke tåler melk. Anonymkode: 233c3...ca9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 19 hours ago, Anonym bruker said: Ja synes 1300kr var veldig mye 😅 spesielt nå siden hun går hjem fra skolen 13.15 hver dag og kan like gjerne drikke melk da 😇 sender du med vannflaske? Må skolen har de egne kopper til vann. Anonymkode: 2dcdf...a3c mye? er ikke mye for et helt år Anonymkode: f9990...691
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 Min er veldig glad i melk, men skolen klarer ikke å levere den kald nok, så i stede for at han skal få helt avsmak så tester vi ut å sende med melk på termos. 1300 pr år er da virkelig ikke dyrt? Det er ca 6 kr dagen. Anonymkode: ea0d3...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå