Gå til innhold

Barnet mitt skal begynne på skolen med en mobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden med mobbingen var grusom, omfattende, vanskelig.. har ikke ord egentlig.. 

Mobberen er 1 år eldre. Barnet skal gå sammen med mobberen på skolen. De slår sammen 1. og 2. klasse, men skolen har FORSIKRET MEG OM at det ikke blir "tid" til mobbing, de skal også følge med. 

Men jeg gruer meg så sjukt, og er livredd for hva som måtte komme. Mobbingen foregikk i barnehagen, skolen (og rektor!) er opplyste om dette. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre? Men flytter barnet til en annen skole om jeg får nyss om mobbing.

Anonymkode: 96f08...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår veldig godt du er redd.

Mobbing kan forårsake veldig mye skade, så støtter deg 100% med å bytte skole hvis du oppdager at mobbingen fremdeles er tilstede.

Har en søster som ble mobbet hele grunnskolen, hun er psykiatrisk pasient som følge av dette.

Har også en sønn som ble mobbet hele barneskolen. Han var en gutt som var tidlig ute med det meste, men etterhvert som mobbingen tiltok hadde han store vansker med å tilegne seg ny kunnskap og ble hengende langt bak faglig. Vi byttet skole ved ungdomstrinnet og fra da hadde han det fint. Han tok igjen de andre elevene faglig. Men mobbingen har satt sine spor. Han er veldig konfliktsky og har lav selvfølelse. 

Mobbing er jo veldig på dagsordenen, men allikevel er det veldig vanskelig å bekjempe..

Håper allikevel han som har mobbet har endret seg og at skolegangen blir god for gutten din.

Anonymkode: c2a5e...81a

Skrevet

Blir ikke tid til mobbing? Interessant påstand. 

Gi de en sjanse. Kanskje de har noen gode tiltak. Hvis ikke, så har du jo mulighet til å skifte skole. 

Anonymkode: 57a94...5bb

Skrevet

Hva med å kontakte guttens foreldre og forsøke å få i stand noen sosiale aktiviteter med begge guttene? Hvis de blir bedre kjent bare de to, er det mindre sjanse for at den andre vil mobbe. Og selv om han var mobber da han var 5-6 er det ikke sikkert han fortsatt er det nå.

Anonymkode: 4f0e2...895

Skrevet
På 8.8.2019 den 23.08, Anonym bruker skrev:

Tiden med mobbingen var grusom, omfattende, vanskelig.. har ikke ord egentlig.. 

Mobberen er 1 år eldre. Barnet skal gå sammen med mobberen på skolen. De slår sammen 1. og 2. klasse, men skolen har FORSIKRET MEG OM at det ikke blir "tid" til mobbing, de skal også følge med. 

Men jeg gruer meg så sjukt, og er livredd for hva som måtte komme. Mobbingen foregikk i barnehagen, skolen (og rektor!) er opplyste om dette. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre? Men flytter barnet til en annen skole om jeg får nyss om mobbing.

Anonymkode: 96f08...aeb

Her MÅ du følge mred fra dag 1. Bytt skole om nødvendig. Vi har vært utsatt for det samme og betaler enda prisen 3 år etter fordi vi ventet for lenge. Har gjort skader på vår sønn som ikke ser ut til å slippe taket. Skolen tok ikke tak i det hele tatt og gjemte seg bak paragrafer. Mobberen har nå fått 4 stk til å slutte på like mange år......og foreldrene tar ikke tak. FY for et mareritt

Skrevet
6 timer siden, Espen10 skrev:

Her MÅ du følge mred fra dag 1. Bytt skole om nødvendig. Vi har vært utsatt for det samme og betaler enda prisen 3 år etter fordi vi ventet for lenge. Har gjort skader på vår sønn som ikke ser ut til å slippe taket. Skolen tok ikke tak i det hele tatt og gjemte seg bak paragrafer. Mobberen har nå fått 4 stk til å slutte på like mange år......og foreldrene tar ikke tak. FY for et mareritt

«Foreldrene tar ikke tak». Tror du foreldre av mobbere bare sitter på rompa og lar det skje? Eller tror du foreldre til mobbere jobber intensivt for å gjøre noe med problemet? Du må jo kjenne foreldrene godt når du kan påstå at du vet alt de gjør eller ikke gjør med mobbingen. 

Anonymkode: df3ca...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...