Gå til innhold

Familie med mine og dine barn. Ferie/tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med mine og dine barn. Samboer har to barn 50/50, og mitt barn har vanlig samvær annenhver helg med pappaen sin. 

Samboer jobber turnus, og i typ høstferie, vinterferie har foreldrene hans lyst til å ha barna som oftest. Foreldrene hans er veldig engasjerte og henter barnebarna ofte på kino, middag, overnatting og slikt. 

Mitt barn har ingen besteforeldre som er tilstede. Jeg har endel ferie til gode, så jeg har lyst til å kanskje reise bort med datteren min i høstferien. Kanskje en storbyferie. 

Samboer jobber nok, så han får ikke noe ferie. Barna hans er oftest noen netter hos hans foreldre. Er det innafor å reise med mitt barn? 

Anonymkode: 26884...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette må være innenfor uansett hvordan bonusbarnas besteforeldre er. Klart både du og samboeren din må kunne ta med egne barn på tur noen ganger.

Vi har to fellesbarn og jeg tar med de på alenetur, særlig eldstebarnet har vært på flere turer kun oss to. Så får yngste lignende når det blir aktuelt.

Skrevet
8 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg tenker at dette må være innenfor uansett hvordan bonusbarnas besteforeldre er. Klart både du og samboeren din må kunne ta med egne barn på tur noen ganger.

Vi har to fellesbarn og jeg tar med de på alenetur, særlig eldstebarnet har vært på flere turer kun oss to. Så får yngste lignende når det blir aktuelt.

Dette er ikke felles barn, men mitt barn fra før. At jeg tar en tur alene med mitt barn. Samboer jobber og barna hans er som oftest hos hans foreldre noen netter i slike ferier. 

Ts

Skrevet

Helt ærlig, syntes jeg besteforeldrene kunne tatt med ditt barn også! 🤷‍♀️

Men selvsagt kan dere dra på tur alene, når alle andre er opptatt.

Anonymkode: a730b...ce6

Skrevet

Synes det er helt innafor at du kan reise bort med ditt barn, uavhengig av hva samboers barn skal gjøre i den perioden.

Anonymkode: 58be2...b38

Skrevet
6 timer siden, sug lut skrev:

Herlighet, må du spørre?

Jeg vil spørre, fordi samboer synes det er urettferdig ovenfor hans barn. Derfor blir jeg usikker....🥴

ts

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil spørre, fordi samboer synes det er urettferdig ovenfor hans barn. Derfor blir jeg usikker....🥴

ts

Du skriver: Foreldrene hans er veldig engasjerte og henter barnebarna ofte på kino, middag, overnatting og slikt. Får ditt barn være med på dette? Hvis ikke, så får du spørre han om ikke dette er mer urettferdig enn at din barn får en tur med moren sin.

Anonymkode: 92c7d...59f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver: Foreldrene hans er veldig engasjerte og henter barnebarna ofte på kino, middag, overnatting og slikt. Får ditt barn være med på dette? Hvis ikke, så får du spørre han om ikke dette er mer urettferdig enn at din barn får en tur med moren sin.

Anonymkode: 92c7d...59f

Mitt barn er ikke med nei. Hun har ingen engasjerte besteforeldre dessverre...

ts

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn er ikke med nei. Hun har ingen engasjerte besteforeldre dessverre...

ts

Da snur du din samboers argumentasjon, og sier til han at det er urettferdig at ditt barn ikke blir inkludert av hans foreldre. 

Og selvfølgelig er det greit at du drar på tur med kun din datter!

Anonymkode: 8f6df...b18

Skrevet

Det er selvfølgelig greit at du tar med din datter på tur, akkurat som det er helt greit at din samboer kun tar med sine barn på tur. Men det at hans foreldre kun tar med sine biologiske barnebarn når alle barna er hos dere, det er ikke ok. Det hadde jeg tatt opp med han. 

Anonymkode: e455c...e30

Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Nå har vi bare fellesbarn, men de får alle flere aleneferier/turer/opplevelser med en av oss eller begge i løpet av barndommen- selv om det ikke er store aldersforskjellen mellom dem. Det jevner seg ut på sikt. 

Anonymkode: ede44...28f

Skrevet

Enig i at du kan reise på ferie med datteren din, men ikke helt enig i at man skal kreve at stebesteforeldre tar med på alt. Man kan ikke kreve at de bruker like mye penger og tid på stebarnebarn, det er deres valg. Om stebesteforeldrene til barna mine skulle tatt med de hver gang også, måtte de hatt med seg 4 barn i stedet for 2. Det er mye å kreve, både økonomisk og ift deres kapasitet. Det er jo ikke dem sin feil at andre besteforeldre ikke stiller opp. 

Anonymkode: a6a5d...90a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at du kan reise på ferie med datteren din, men ikke helt enig i at man skal kreve at stebesteforeldre tar med på alt. Man kan ikke kreve at de bruker like mye penger og tid på stebarnebarn, det er deres valg. Om stebesteforeldrene til barna mine skulle tatt med de hver gang også, måtte de hatt med seg 4 barn i stedet for 2. Det er mye å kreve, både økonomisk og ift deres kapasitet. Det er jo ikke dem sin feil at andre besteforeldre ikke stiller opp. 

Enig i dette, men ville likevel brukt det som argumentasjon når samboer sier det er urettferdig av HI å ta med kun sin datter på tur. At hun mye oftere må sitte å se på at de andre barna får kino, overnatting etc, slik at det på ingen måte er urettferdig at de må stå over en ting. 

Anonymkode: 16704...b7a

Skrevet

Selvfølgelig skal du, uten å nøle, reise på tur med eget barn. 

At din samboer lager et problem av det er jo helt håpløst! I hvert fall når hans barn blir omfavnet så inderlig av besteforeldre, mens dine ikke blir det. 

Nei fader heller, reis på tur! 

Anonymkode: 26967...918

Skrevet

Du tar selvsagt med deg barnet ditt på tur som du selv har lyst til. Når samboer sutrer over urettferdighet, synes jeg du kan spørre ham, iskaldt og rolig, at din barn må sitte og se på at hans barn får overnattinger, kinoturer mm sammen med sine besteforeldre og hvorfor i huleste klager ikke han på urettferdigheten i det? Eller mener han at det er helt greit og rettferdig så lenge hans barn får noe ditt barn ikke får, men hvis ditt barn får noe de ikke får så er det urettferdig med en gang?

Skrevet
10 minutter siden, Superdolly skrev:

Du tar selvsagt med deg barnet ditt på tur som du selv har lyst til. Når samboer sutrer over urettferdighet, synes jeg du kan spørre ham, iskaldt og rolig, at din barn må sitte og se på at hans barn får overnattinger, kinoturer mm sammen med sine besteforeldre og hvorfor i huleste klager ikke han på urettferdigheten i det? Eller mener han at det er helt greit og rettferdig så lenge hans barn får noe ditt barn ikke får, men hvis ditt barn får noe de ikke får så er det urettferdig med en gang?

Jeg vet ikke hvorfor han tenker at det ikke er urettferdig. Blir lei meg at han ikke ser mitt barn, som alltid står igjen. 

Ts

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor han tenker at det ikke er urettferdig. Blir lei meg at han ikke ser mitt barn, som alltid står igjen. 

Ts

Spør ham da vel. Spør ham hvorfor i all verden det er rettferdig og greit at ditt barn skal stå igjen og se på alt hans barn får. Jeg hadde glatt laget et middels jordskjelv i heimen hvis en mann som syntes det var fint og greit at mitt barn skulle stå og se på ting og opplevelser hele tiden, prøvde seg på å si urettferdig den ene gangen mitt barn fikk noe.

(Jeg blir utrolig provosert på dine og ditt barns vegne av dette her.)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke så voldsomt vanskelig eller dyrt å inviterte tre barn på middag i stedet for to. Og de trenger jo ikke ta ekstrabarnet med hver eneste gang, halvparten av tiden er de jo hos mor. I ditt eksempel så er det to barn som blir sittende hjemme mens to er på besøk/kino/tur. Det er litt forskjell fra å ikke invitere det eneste barnet, som da i tillegg ikke har tilstedeværende besteforeldre. 

Anonymkode: e455c...e30

Skrevet
2 timer siden, Superdolly skrev:

Spør ham da vel. Spør ham hvorfor i all verden det er rettferdig og greit at ditt barn skal stå igjen og se på alt hans barn får. Jeg hadde glatt laget et middels jordskjelv i heimen hvis en mann som syntes det var fint og greit at mitt barn skulle stå og se på ting og opplevelser hele tiden, prøvde seg på å si urettferdig den ene gangen mitt barn fikk noe.

(Jeg blir utrolig provosert på dine og ditt barns vegne av dette her.)

Tro meg vi har pratet om dette før, og han mener det er urettferdig ovenfor hans barn om jeg tar med mitt barn på ferie. Fordi han mener at det er annerledes når det er besteforeldre og ikke foreldre selv. 

Ts

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg vi har pratet om dette før, og han mener det er urettferdig ovenfor hans barn om jeg tar med mitt barn på ferie. Fordi han mener at det er annerledes når det er besteforeldre og ikke foreldre selv. 

Ts

Du er ikke forelder til hans barn. Er du sikker på at det er bra for ditt barn å bo sammen med denne mannen? Du er mor først og fremst.

Anonymkode: 7cf16...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...