Gå til innhold

Barnebidrag og synundersøkelse +linser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dekke barnebidrag synundersøkels? Og linser? 

Anonymkode: db762...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du søke særtilskudd da dette ikke anses som månedlige utgifter og ikke en del av bidraget. Da skal bidragspliktige bli med på den utgiften i tillegg. Dette gjelder og tannregulering/konfirmasjon.Dersom far ikke har bidragsevne vil du ikke få innvilget særtilskudd , da det beregnes på samme måte som bidraget.

Anonymkode: 59832...068

Skrevet

Synsundersøkelse er gratis for barn på sykehus da, hvorfor ikke gjøre det der? Og briller ble kun 300 i egenandel sist min fikk nye. For man får dekket en viss sum av infatning, glass er gratis. Så... Ikke nødvendig å be faren om mer penger. 

Anonymkode: d50ef...cec

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synsundersøkelse er gratis for barn på sykehus da, hvorfor ikke gjøre det der? Og briller ble kun 300 i egenandel sist min fikk nye. For man får dekket en viss sum av infatning, glass er gratis. Så... Ikke nødvendig å be faren om mer penger. 

Det er ikke helt sant. Ikke alle får dekt briller, det er noen kriterier man må oppfylle for å få de dekt. 

På sykehuset kan det være mange mnd ventetid 

Anonymkode: 0ac59...3af

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke tid til optiker på sykehuset ved å ringe og bestille selv. I alle fall ikle her jeg bor. Man må henvises av lege og da må det være mistanke om en øyesykdom e.l. det holder ikke at de ser litt dårlig og trenger lesebriller. 

Brillene du har kjøpt må være kjøpt på salg. Jeg har to barn med briller og har aldri betalt mindre enn 600 selv av innfatningen. Nav dekker også bare dersom det er sykdom e.l, ikke uansett. 

Man kan be om særbidrag til briller, ikke til optiker.

Anonymkode: 83a7a...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...