Gå til innhold

Hva har du kjøpt i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt:

Salat og en cola zero i kantina til lunsj

3 krysantemum til å ha på terrassen

Jarlsberg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer til deg med barebuketten.

Jeg har kjøpt ingenting i dag. Men jeg sendte mannen innom butikken for å kjøpe tacosaus og rømme, da jeg sto midt i middagsforberedelsene og oppdaget at vi manglet det. 

Skrevet

Jeg har kjøpt:

Salat

Agurk

Laktosefri melk 

Tortillalefse 

Pitabrød

Mais

Kebabdressing 

Óg en genser til sønnen min 

Anonymkode: 5b25a...a1b

Skrevet

Kondolerer til deg som har mistet svigermor. 

Datteren min flyttet hjemmefra denne uka, så har handlet masse greier til henne i dag. Bokhylle, sengetøy, dyne, skittentøyskurv, lampe, verktøy og verktøykasse. Etterpå spiste vi lunch sammen, som jeg også kjøpte. 

Og så har jeg kjøpt gulrøtter og en pakke saftis til fryseren. 

Skrevet

4 brød

Ny tannkost pluss sånn småbørster til mellomrom mellom tenner

3 truser (Stormberg)

2 poser hamburgerbrød

4-pk Grilstad baconburger

2 pakker Berthas kransekakestenger

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke maten, men drikken. Helt unødvendig å helle ned litervis med melk/juice. 

Anonymkode: ab616...ed0

Ikke litervis, liter i entall. Han drikker ikke alt da, litt går med til havregryn eller frokostblanding. Og jo, han trenger såpass når han er så stor og trener så mye som han gjør. Pga. cøliaki har vi faktisk vært på kostholdsveiledning og der sa de at for å få i seg nok kalium og kalsium bør han få i seg tilsvarende litt over en liter melk for dagen. Han får ikke mer enn en liter melk, resten blir dekket inn av ost.

Anonymkode: c1e54...682

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du kvote for hvor mye melk det er lov å drikke per person i huset?

Anonymkode: 8fe8b...e05

Kumelk er for kalver. Her i huset får ingen drikke melk etter de er ferdig ned morsmelk. 

Anonymkode: cfd27...40f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kumelk er for kalver. Her i huset får ingen drikke melk etter de er ferdig ned morsmelk. 

De får ikke lov til å drikke melk, hvis de har lyst på det?

Anonymkode: 0d712...234

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får ikke lov til å drikke melk, hvis de har lyst på det?

Hva skal de med melk da? 

Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 8f7e7...b0c

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal de med melk da? 

Drikke den

Skrevet

Kjøpt kaffe og Jif. Samt seks vafler.

Anonymkode: 07372...f83

Skrevet

2 kålerabi og to melkefri smør.

Anonymkode: b4011...a2c

Skrevet

Melk er ypperlig for ungdom i vekst. La dem helle innpå 👍

Anonymkode: 39f1c...8f3

Skrevet

En negleklipper og to postkort. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Melk er ypperlig for ungdom i vekst. La dem helle innpå 👍

Anonymkode: 39f1c...8f3

Hvorfor er det så mange med osteoporose i Norge da? Hvis melk er så fantastisk. Melk greier man seg helt fint uten. Er man tørst kan man drikke vann. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

😳 bor det kalver hos dere?

Anonymkode: ab616...ed0

Jeg kjøper 15 liter melk hver lørdag. Som regel må vi fylle på med mer onsdag eller torsdag. Melk går i grøt, pannekaker, til frokostblanding ++ samt at vi drikker melk heller en juice. Så jeg forstår godt handling av så mye melk. 

En venninne har 4 tenåringsgutter. Antall liter melk som går med i det huset holder liv i to middels store gårdsbruk😂

Anonymkode: 2bcd8...f00

Skrevet

Kondolerer til deg som har mistet svigermor.

I går kjøpte jeg en kg bivokspellets.

Så langt i dag - ingenting, men jeg skal treffe en venninne etter jobb, så da blir det kjøpt vin og mat på restaurant.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så mange med osteoporose i Norge da? Hvis melk er så fantastisk. Melk greier man seg helt fint uten. Er man tørst kan man drikke vann. 

Har du noen grunn til å antyde at osteoporose kommer av mye melk? Det kan jo være grunn til å drikke melk annet enn å unngå osteoporose. Mye mat man klarer seg helt fint uten. Man må ikke spise hverken brød, kjøtt, fisk, bønner, frukt osv. Men ALT kan man ikke kutte.

Anonymkode: 2bcd8...f00

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal de med melk da? 

https://www.kk.no/helse/derfor-er-det-viktig-a-drikke-melk-eller-spise-meieriprodukter/67764533

Var mye samme ernæringsfysiologen vi gikk til så. Siden vår hadde så mye vitaminmangel pga cøliakien, ble melk ekstra viktig. Nå er han nesten frisk, men skal få fortsette å drikke likevel. 

Anonymkode: c1e54...682

Skrevet

Vi drikke melk i vårt hushold men ikke som tørstedrikk. Selv med vårt relativt lite forbruk føler jeg fortsatt på at det er unødvendig i forhold til hva det påfører kuene. Mandelmelk, havremelk etc er fantastiske alternativer. Jeg bruker kun mandelmelk selv. 

Anonymkode: 236de...409

Skrevet

Herregud dere hadde fått bakoversveis over det jeg har handlet. Jeg har handlet alt av mat og andre nødvendigheter til et ni dagers opphold på ei hytte mildt sagt litt utenfor allfarvei for 4 stk. Det er en bursdag som også skal feires inni der som det måtte handles litt til. Pluss at jeg bestilte en del på nettet i natt. Blant annet hoodies, halser, sko, pynteting, bommullstoff, bivoks, harpiks, reisesugerør, rumpetaske, toalettmappe, solbriller, fiskesluker, deksel til mobil, bukse og sokker. 

Dette er ikke normalen altså! Å jeg har så og si ikke brukt penger i sommer annet på mat, bensin og opphold på campingplasser.

Anonymkode: 15ec5...e80

Skrevet

I går ingenting. I dag har jeg handlet mat og div såpe ol for ca 2000 kr.

Anonymkode: f7971...fcd

Skrevet
On 8/8/2019 at 6:11 PM, Anonym bruker said:

Jeg har kjøpt

2 6-pack med egg
6 pakker mellombar
2 leverpostei
1 flytende margarin
3 epler
2 pølser i brød
3-pack med ankelsokker

ingenting :) handling ble gjort idag

Anonymkode: 896e1...ce5

Skrevet

Seks 1,5 litere med vann. To pakker hummerstics. To ferdiggrillede kyllinger. To sekspakninger med egg. Seks boller med rosiner. Tre krus og en bamse.

Anonymkode: 1212e...526

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...