Gå til innhold

Noen her som har gått i parterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går man privat eller kan familievernkontoret brukes? Jeg blir fullstendig gal av mannens tafatthet. Det hjelper ikke å snakke med han, han blir bare kjempelei seg, spinner rundt i en time og gjør hele enkle ting, for så å falle tilbake til å være veldig lat og tafatt. Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet, men jeg ønsker å kunne nå inn til han på en annen måte enn nå. Han er tafatt når det gjelder praktiske ting, men like tafatt når det gjelder hans barn. Og siden jeg har mine barn og gjør mest i huset, så har jeg ikke energi til å sysselsette hans barn også (når mine ikke er her). Dermed sitter de bare på hvert sitt rom dag ut og dag inn og spiller Playstation eller lignende. Samboeren min er såååå fornuftig når vi snakker om regler, grenser, verdier etc, men han klarer ikke å gjennomføre noe av det han selv snakker om. 

Anonymkode: 801ab...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, og hovedspm da. Hvordan var parterapi og hjalp det?

Anonymkode: 801ab...897

Skrevet

nei, gikk fra hverandre 3mnd etterpå så her funket det ikke

Anonymkode: a2a3b...696

Skrevet

Har bare sett på parterapi, elsker den serien😂

Anonymkode: 82b9b...664

Skrevet

Har gjort det. Vi fikk gode tips til løsninger og endringer. Og de kunne funke en stund. Men det kostet samboeren min  veldig mye å delta, sånn rent mentalt. Så i etterkant av hver time var han ufin og frekk mot meg. Det var som om han tok «hevn» for at han hadde blitt tvunget til å gjøre noe veldig ubehagelig i en hel time (sitte på en stol og snakke om følelser...) 

Så etter en sånn time var han en gang så grenseoverskridende frekk at jeg bare bestemte meg: dette er forbi. Ringte straks og avbestilte den neste timen, og før det var gått 6 måneder var jeg flyttet. 

Det var rett og slett som om han ikke tålte prosessen.

Anonymkode: 7ffaa...9f0

Skrevet

Fvk kan brukes.

Men om det skal lykkes må begge være innstilt på å jobbe for saken. Ellers går det ikke. Det er en tøff prosess!

Anonymkode: 969bf...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...