Gå til innhold

Fellesgjeld.. boliglån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe min 1 leilighet. Kikket litt på leiligheter men hva betyr fellesgjeld? 

Anonymkode: c28d6...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr gjeld som er til sameiet, og den må du regne med i kjøpesummen

Anonymkode: d8801...18d

Skrevet

Hei.

Fellesgjeld er gjeld som er fordelt på boligene i borettslaget. Når du byr så skal du ikke legge til denne summen. Dette er gjeld som blir nedbetalt gjennom felleskostnadene i hver måned. 

Om man skal ha lån fra bank så tror jeg de tar med fellesgjeld når de regner ut hvor mye lån du kan få og dette må du oppgi. Men for all del ikke legg til fellesgjeld når du skal by på leiligheten. 

Anonymkode: 89fa6...c1a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Fellesgjeld er gjeld som er fordelt på boligene i borettslaget. Når du byr så skal du ikke legge til denne summen. Dette er gjeld som blir nedbetalt gjennom felleskostnadene i hver måned. 

Om man skal ha lån fra bank så tror jeg de tar med fellesgjeld når de regner ut hvor mye lån du kan få og dette må du oppgi. Men for all del ikke legg til fellesgjeld når du skal by på leiligheten. 

Anonymkode: 89fa6...c1a

Bankene regner med flellesgjeld ja

Anonymkode: d8801...18d

Skrevet

Det er viktig å se på denne posten og sjekke hvilken avtale borettslaget har for nedbetaling av denne gjelden.

Er det et nytt borettslag så er ofte denne gjelden avdragsfri de første f.eks. fem årene. Når avdragene begynner å løpe vil dette kunne gjøre at husleien til borettslaget øker betraktelig! Du må derfor sjekke dette, hvis ikke risikerer du å få en svær husleieøkning! Vet flere som har bommet på dette.

Skal du kjøpe gjennom Boligbyggelag, ta kontakt med dem før du begynner å by på leiligheter og be dem forklare deg dette.

Anonymkode: 126a6...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...