Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Rett på sak: min eks fikk "diagnosen" narsissistisk" da vi gikk i terapi for mange år siden, av en psykolog. Han hadde mange gode sider også og det er nok bare jeg som har sett disse sidene/denne oppførselen hos han. Han var nok ikke blant de verste, men vi har hatt noen stygge episoder, dessverre. Siden den gang så har jeg sett samme personlighetstrekk hos flere mennesker jeg har hatt kontakt med, men jeg prøver å ignorere det, tenker at jeg kanskje bare ser sånt pga min erfaring osv. Men siste personen jeg har hatt slike tanker om er min sjef der jeg jobber. Mange observasjoner som har minnet meg om min eks sin oppførsel. Jeg har igjen valgt å ignorere, da jeg prøvde å ta ting opp men fikk bare høre stygge ting om meg og at jeg var negativ. Så traff jeg igjen en tidligere kollega som fortalte meg at hun hadde lignende erfaringer og det var denne kollegaen som kalte henne en narsissist av det verste slaget, dette beteygget meg i at det ikke bare er meg som ser hva hun er. Rett etter at min sjef dro på ferie så kom hun med noen alvorlige anklagelser (via sms) mot meg, som absolutt ikke har hold i seg. Hun er tilbake på jobb neste uke og jeg har begynt å grue meg. Jeg må ta opp anklagelsene men vet at jeg møter et sykt menneske som bare vrir seg unna og får lagt "skylden" over på meg, hever stemmen for å jekke meg ned, skyr ingen midler. Hun er av typen som legger opp til at hun ønsker at folk forteller det om de har av problemer, jobb eller privat, slik at hun kan legge til rette, men når man gjør det så bruker hun det bare mot deg i stedet. Jeg har begynt å se etter andre jobber men det tar nok litt tid før jeg kommer meg bort herfra. Så jeg er litt stuck. Noen råd om hvordan jeg skal hanskes med en slik person? Og hvordan man ikke lar sånt gå innpå én selv? Jeg føler jo at jeg er utsatt, og har lurt på om det er meg det er noe galt med .. Anonymkode: 92896...379
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Ta med deg tillitsvalgt på møte. Anonymkode: 1e5d7...629
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Narsissister elsker drama! De lever av oppmerksomhet og det har ingen betydning om det er negativ eller positiv oppmerksomhet. Les deg opp om dem. Vil anbefale siden Quora.com. Utrolig mange «overlevende» som man kan lære masse av. Det eneste som funker med dem og for at de skal «miste» interessen er NO CONTACT eller grey rock metoden. I ditt tilfelle vil jeg tro NO CONTACT er umulig så da vil jeg anbefale grey rock hvor du blir den mest kjedelige personen som gir absolutt ingen reaksjon eller følelser når du har med narsissisten å gjøre. Bare svar kort uten noe følelser og unngå mest som mulig. Narsissisten vil mest sannsynlig prøve alt for å få reaksjon fra deg, men vær sterk! Ikke gi noe følelser. Ikke vis at hun kan påvirke deg på noen måte. Lykke til! De er forferdelige mennesker og beste er å komme seg langt unna dem. PS. Det er utrolig mange av dem der ute. Mange som ikke er diagnosert, men som har narsissistiske trekk. Har møtt flere narsissister enn normale empatiske mennesker opp igjennom årene. Om folk opplærer seg ang dem så er de lette å oppdage og de fleste ville nok funnet ut at de har ihvertall 1 i nær omgangskrets, men ikke mange som forstår dem eller undersøker hva narsisster er. De er helt avhengig av å beholde «masken» og når du viser du ser hvem de virkelig er bak masken så vær OBS, deres hovedoppgave blir å ødelegge deg og få alle i mot deg. Anonymkode: d7817...d87
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Gjør jobben din. Slutt å analysere folk og godta at sjefen er sjef, hverken mamman din eller bestevenninnen din. Anonymkode: 38c3d...323
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør jobben din. Slutt å analysere folk og godta at sjefen er sjef, hverken mamman din eller bestevenninnen din. Anonymkode: 38c3d...323 Hva konkret legger du i at sjefen er sjef, da? Synes du kan være spesifikk på hva det er du mener HI skal godta. Anonymkode: d450f...688
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva konkret legger du i at sjefen er sjef, da? Synes du kan være spesifikk på hva det er du mener HI skal godta. Anonymkode: d450f...688 For eksempel at sjefen bestemmer hva hi skal gjøre og at hi må tåle tilbakemeldinger på hvordan hun gjør jobben. Sjefen skal også tilrettelegge slik det er best for arbeidsplassen totalt sett. Det kan for eksempel bety å ikke gi det spennende, men arbeidskrevende, prosjektet til hun som har fortalt at hun er sliten. Anonymkode: 38c3d...323
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta med deg tillitsvalgt på møte. Anonymkode: 1e5d7...629 Hi Har ikke noe tillitsvalgt, men jeg kan jo ta med en kollega, det kunne vært lurt. Anonymkode: 92896...379
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Narsissister elsker drama! De lever av oppmerksomhet og det har ingen betydning om det er negativ eller positiv oppmerksomhet. Les deg opp om dem. Vil anbefale siden Quora.com. Utrolig mange «overlevende» som man kan lære masse av. Det eneste som funker med dem og for at de skal «miste» interessen er NO CONTACT eller grey rock metoden. I ditt tilfelle vil jeg tro NO CONTACT er umulig så da vil jeg anbefale grey rock hvor du blir den mest kjedelige personen som gir absolutt ingen reaksjon eller følelser når du har med narsissisten å gjøre. Bare svar kort uten noe følelser og unngå mest som mulig. Narsissisten vil mest sannsynlig prøve alt for å få reaksjon fra deg, men vær sterk! Ikke gi noe følelser. Ikke vis at hun kan påvirke deg på noen måte. Lykke til! De er forferdelige mennesker og beste er å komme seg langt unna dem. PS. Det er utrolig mange av dem der ute. Mange som ikke er diagnosert, men som har narsissistiske trekk. Har møtt flere narsissister enn normale empatiske mennesker opp igjennom årene. Om folk opplærer seg ang dem så er de lette å oppdage og de fleste ville nok funnet ut at de har ihvertall 1 i nær omgangskrets, men ikke mange som forstår dem eller undersøker hva narsisster er. De er helt avhengig av å beholde «masken» og når du viser du ser hvem de virkelig er bak masken så vær OBS, deres hovedoppgave blir å ødelegge deg og få alle i mot deg. Anonymkode: d7817...d87 Hi Takk for veldig konstruktivt svar, jeg vurderer det som en mulig løsning å ta opp, så uaffektert som mulig, at jeg vil ha meg frabedt slike meldinger og anklagelser i fremtiden.... ...eller å ikke si noe og bare drite i det, mens jeg prøver å fine en annen jobb. Anonymkode: 92896...379
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Har ikke noe tillitsvalgt, men jeg kan jo ta med en kollega, det kunne vært lurt. Anonymkode: 92896...379 Da tar du med deg verneombud. Ikke dra en annen inn i din konflikt, vedkommende har ingen makt og kan komme til å bli utsatt for det samme som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå