Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Jeg er så lei fjorten dager lange blødninger. Jeg trenger ikke mensen til noe. Skal ikke ha fler barn, så jeg vil bli kvitt den! Noen tips?? Anonymkode: 1ece1...26d
Førstemann Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Fjerne livmora? Hvis det er plagsomt og du er gammel nok så kan det vel bli godkjent. Jeg har gjort det, og det er helt nydelig å slippe! Har fortsatt eggstokker så har normal hormonproduksjon, merker ingenting annet enn at jeg ikke har mensen.
KellyTaylor Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Dette 🙌 Helt ny verden åpnet seg etter operasjon.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Jeg måtte fjerne eggstokkene pga en svulst, det er ikke å anbefale siden du kommer rett i overgangsalderen. Men snakk med legen din og få evt en henvisning til gynekolog. Er flere ting som kan gjøres, sette inn hormonspiral, skrape ut slimhinnene i livmor, eller i verste fall fjerne livmor helt. Anonymkode: fb0df...6f3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Hva er kriteriene for å fjerne livmora da? Og hvor gammel må man være? Jeg har begynt på p-piller for å redusere blødningene. Som betyr at jeg stapper meg full av hormoner, som igjen er helt unødvendig da jeg for det første har en steril mann og for det andre ikke skal få flere barn. Jeg vil gjerne slippe å tilføre kroppen det bare for å slippe unna 14 dager med blødninger. Tidvis får jeg så store blødninger at det går utover helsa for øvrig. Jeg blir anemisk om jeg ikke passer på å ta jerntabletter. Hadde ferritin på 8 etter 2 uker med så store blødninger at en skulle tro jeg gikk gjennom en spontanabort.... Anonymkode: 1ece1...26d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Med hormonspiral har jeg mistet mensen helt. Anonymkode: fbfc5...cc2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Jeg mistet mensen med hormonspiral. Men jeg har aldri hatt så store blødninger ved menstruasjonen. Anonymkode: 93cf8...b1d
KellyTaylor Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er kriteriene for å fjerne livmora da? Og hvor gammel må man være? Jeg har begynt på p-piller for å redusere blødningene. Som betyr at jeg stapper meg full av hormoner, som igjen er helt unødvendig da jeg for det første har en steril mann og for det andre ikke skal få flere barn. Jeg vil gjerne slippe å tilføre kroppen det bare for å slippe unna 14 dager med blødninger. Tidvis får jeg så store blødninger at det går utover helsa for øvrig. Jeg blir anemisk om jeg ikke passer på å ta jerntabletter. Hadde ferritin på 8 etter 2 uker med så store blødninger at en skulle tro jeg gikk gjennom en spontanabort.... Anonymkode: 1ece1...26d Jeg var 38 år da jeg fikk fjernet livmoren Kriteriene for meg var langvarige blødninger med ditto koagler som kunne sette meg i pinlige situasjoner til tider.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #10 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Pæddan skrev: Jeg var 38 år da jeg fikk fjernet livmoren Kriteriene for meg var langvarige blødninger med ditto koagler som kunne sette meg i pinlige situasjoner til tider. Det var nettopp de koaglene som gjorde utslaget for meg når jeg tenkte at å fjerne livmora var en ide. Jeg var nesten sikker på at jeg sto midt i en abort, så store og klumpete var de. Jeg er "bare" 34, men har fått de ungene jeg skal ha så kanskje jeg skal høre med legen Anonymkode: 1ece1...26d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 Jeg ville prøvd hormonspiral først dersom du ikke har prøvd det. Den gir ut hormoner lokalt i livmoren og det er minimalt med bivirkninger sånn sett. Jeg hadde monsterblødninger før med kronisk jernmangel og hvor største tampong og bind likevel ikke alltid var nok de verste dagene. I tillegg varte den 8-9 dager OG jeg har korte sykluser på ca. 24-25 dager. Da jeg satt inn spiralen var den første mensen etterpå mye mindre enn normalt, den neste enda mindre og etter det har det vært så lite at jeg ikke trenger truseinnlegg en gang, det bare kommer litt på papiret ved toalettbesøk. Jeg fikk miniblødninger i omtrent 6 uker etter at jeg satt inn min, men det var helt greit, var så lite. Anonymkode: 93196...a6c
KellyTaylor Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var nettopp de koaglene som gjorde utslaget for meg når jeg tenkte at å fjerne livmora var en ide. Jeg var nesten sikker på at jeg sto midt i en abort, så store og klumpete var de. Jeg er "bare" 34, men har fått de ungene jeg skal ha så kanskje jeg skal høre med legen Anonymkode: 1ece1...26d Jeg hadde ikke lurt om jeg var deg. Spiral testet jeg vel 3 ganger , men de føk ut like fort som de ble satt inn. Hvis du er 100 % sikker - noen som jeg var med 4 barn, så ber du om en henvisning til gynokolog. Regner med at du også har brukt Cyklocapron under mens? De funket for meg i en periode, så var det som å spise sukkertøy
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, Pæddan skrev: Jeg hadde ikke lurt om jeg var deg. Spiral testet jeg vel 3 ganger , men de føk ut like fort som de ble satt inn. Hvis du er 100 % sikker - noen som jeg var med 4 barn, så ber du om en henvisning til gynokolog. Regner med at du også har brukt Cyklocapron under mens? De funket for meg i en periode, så var det som å spise sukkertøy Nei, jeg har ikke prøvd noe annet enn p-piller, som forsåvit funker "greit nok", men jeg blir så ubrukelig av hormoner. Jeg har ikke tatt det opp med legen sånn nevneverdig (er ikke så fan av å gå til lege). Jeg skal IKKE ha fler barn. Sist graviditet var jeg sengeliggende med ekstreme smerter. Nå er ungen 6 og jeg har fortsatt vondt. Så takk, men nei takk Anonymkode: 1ece1...26d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med hormonspiral har jeg mistet mensen helt. Anonymkode: fbfc5...cc2 Støtter denne. Det har jeg og. Anonymkode: 98242...c7a
Himmel og hav Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Du bør høre med legen om hormonspiral kunne være noe. Jeg fikk lengre og kraftigere blødninger etterhvert som jeg nærmet meg overgangsalderen, mye koagler og plutselige"fosser", tilslutt hadde jeg flere dager med blødning enn jeg hadde pause. Fikk satt inn hormonspiral, blødde smått i 6 uker, men så ga det seg. Jeg har fortsatt "mensen", men det betyr truseinnlegg i 2 dager, litt blod på papiret, og det er det. Ny verden.
KellyTaylor Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 11 minutter siden, sug lut skrev: Kan anbefale overgangsalder. Venter og venter på den..... Skjer ikke med det første i følge blodprøver :O Og ellers ingen tegn.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, sug lut skrev: Kan anbefale overgangsalder. Vel, om jeg skal følge bestemor og mamma skjer ikke det de nærmeste 20 årene Anonymkode: 1ece1...26d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. august 2019 #19 Skrevet 8. august 2019 De kan også brenne slimhinner i livmora. Det er et mye mindre inngrep enn å fjerne den, og tipper at de helst vil prøve det først.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #20 Skrevet 8. august 2019 34 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: De kan også brenne slimhinner i livmora. Det er et mye mindre inngrep enn å fjerne den, og tipper at de helst vil prøve det først. Ja det har jeg og lest er en mulighet Får sjekke litt og høre med legen hva hun kan anbefale! Anonymkode: 1ece1...26d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå