Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 i sølvfolie. Har gjort det før med samme poteter (perle). De var RÅ.. etter 2t. Ovnen virker... Hvorfor?? Anonymkode: d868e...e32
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Fordi du har folie rundt. Folien holder varmen vekke fra poteten... pakk den ut, smør den inn med olje og strø havsalt på. Stek i 1-2t på ca 220 grader. Da blir skallet godt å spise også 😉 Anonymkode: ee244...2c2
Hengebukksvinet Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Jeg gjør det på akkurat samme måte som deg HI, og potetene blir kjempegode hver gang. Hvis ovnen fungerer som den skal, kan jeg ikke skjønne at potetene blir rå. Det har aldri skjedd her og jeg har også folien på🤨
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 16 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg gjør det på akkurat samme måte som deg HI, og potetene blir kjempegode hver gang. Hvis ovnen fungerer som den skal, kan jeg ikke skjønne at potetene blir rå. Det har aldri skjedd her og jeg har også folien på🤨 Jeg brukte også folie før, men fant ut at det var mye bedre uten. Det går raskere og skallet blir godt å spise. Folien trenger en jo egentlig ikke, den har ingen funksjon i stekeovnen den brukes når en baker poteter i grillkull..? Anonymkode: ee244...2c2
Himmel og hav Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 Poteter med folie på blir dampet. Poteter uten folie blir bakt og mer luftige, for der får fuktigheten fordampet. Det største potetene fra matbutikken er egentlig bare store, smakløse beist som krever eviglang tid i ovnen 2,5-3 timer. Kjøp poteter som er mindre, gni de inn med olje og salt og legg de i ovnen. Mye raskere og mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Jeg bakte poteter i dag. To kjempestore poteter. De lå i folie i ovnen i ca 1 time og 40 min. Kunne kanskje trengt 10 min til, men de ble ganske så gode. Bare husk å skjære kryss i dem, eller prikke hull i dem før du putter de inn i ovnen Anonymkode: a9433...3e2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bakte poteter i dag. To kjempestore poteter. De lå i folie i ovnen i ca 1 time og 40 min. Kunne kanskje trengt 10 min til, men de ble ganske så gode. Bare husk å skjære kryss i dem, eller prikke hull i dem før du putter de inn i ovnen Anonymkode: a9433...3e2 Det hjelper jo ikke meg! Anonymkode: d868e...e32
Sånn kan det gå Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 Sier som andre her, dropp folie og ta på olje og salt og pepper. Og bruk vanlige litt store poteter i stedet for "bakepoteter" som er innpakket i folie i butikken. Vanlige mindre poteter er mye bedre og bare en brøkdel av prisen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Når jeg baker i ovnen i folie setter jeg gradene på 250.. rundt den samme tempen det ville vært på en grill. Står i 1 time ca, men størrelsen har jo også noe å si. Anonymkode: ee2d2...e3e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 4 timer siden, Sånn kan det gå skrev: Sier som andre her, dropp folie og ta på olje og salt og pepper. Og bruk vanlige litt store poteter i stedet for "bakepoteter" som er innpakket i folie i butikken. Vanlige mindre poteter er mye bedre og bare en brøkdel av prisen. P.e.r.l.e.p.o.t.e.t.e.r. 😛! De er mindre enn et hønseegg! hi Anonymkode: d868e...e32
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når jeg baker i ovnen i folie setter jeg gradene på 250.. rundt den samme tempen det ville vært på en grill. Står i 1 time ca, men størrelsen har jo også noe å si. Anonymkode: ee2d2...e3e Så jo mindre de er, jo mer tid trenger de på baking? Siden jeg valgte de minste potetene liksom.. på 2t.. Anonymkode: d868e...e32
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 Et råtips ved baking av poteter er å ha et lite metallspyd/spiker i midten. Den leder varmen å poteten blir mye fortere ferdig😉 Anonymkode: dbc17...b23
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: P.e.r.l.e.p.o.t.e.t.e.r. 😛! De er mindre enn et hønseegg! hi Anonymkode: d868e...e32 Da må det være noe galt med ovnen din, for det skal ikke være mulig Anonymkode: 7db1b...2ba
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må det være noe galt med ovnen din, for det skal ikke være mulig Anonymkode: 7db1b...2ba Det er ikke det. Anonymkode: d868e...e32
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #15 Skrevet 9. august 2019 On 8/7/2019 at 10:18 PM, Anonym bruker said: i sølvfolie. Har gjort det før med samme poteter (perle). De var RÅ.. etter 2t. Ovnen virker... Hvorfor?? Anonymkode: d868e...e32 det var rart, gjør alltid det samme selv, aldri opplevd de rå Anonymkode: 5deb7...a36
Anonym bruker Skrevet 9. august 2019 #16 Skrevet 9. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: det var rart, gjør alltid det samme selv, aldri opplevd de rå Anonymkode: 5deb7...a36 Nei, må jo ha noe med folien å gjøre? Noen var delvis bakt... Anonymkode: d868e...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå