Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Hva er overkommelig kombinert med jobb, dreier seg om bhg. Anonymkode: b15e2...918
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Kombinert med full jobb tenker jeg fire år. Deltid skal gå fint med to år. Anonymkode: 609bc...8f6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Hi her. Jeg er nettopp ferdig med bachelor som jeg tok på fulltid (samlingsbasert) ved siden av full jobb i bhg og familie ved siden av. Er master mye mer krevende slik at jeg evt må trappe litt ned i stillling for å klare det på to år? Fire år frister ikke så mye.. Anonymkode: b15e2...918
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 Så flink du har vært Hi! Står respekt av å kombinere full jobb med studier Det spørs hva du skal skrive om...dersom temaet ligger innenfor det du jobber med er det mulig å kombinere full jobb og master, trolig ikke over to, men kanskje 3 år? Master er mer krevende for det et ikke enkeltfagbasert og krever fordypning i emnet på en annen måte en fageksamener. Har du skrevet bacheloroppgave? Master er ca 3-4 ganger mer intensivt. om du skal skrive om noe helt annet tror jeg det er urealistisk å ta master og jobbe fulltid over to år. Du jobber på dagtid? Tenker du å skrive kveld og helg?det tror jeg blir tøft. Enig i at å ta master deltid er ikke tilrådelig. jeg vil råde deg til å gå kraftig ned i stilling , få fullt fokus på oppgaven og ta den over to-2,5 år lykke til Hilsen en som veileder og sensurerer masteroppgaver Anonymkode: 27841...ed4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 Jeg tok 200-nivå deltid ved siden av full jobb og fire barn, og tenkte å ta masteren over fire år. Etter det første året var jeg drittlei studier og ble helt dårlig av å tenke på at det var hele tre år igjen. Det resulterte i at jeg gjorde ferdig hele graden året etter. Veilederen min, vennene mine, familie, ALLE, fortalte meg at det aldri ville gå. Vel, det gikk, med en solid B i snitt til og med. Det var et rent helvete det året, absolutt hver eneste ledige stund gikk med til å lese eller skrive på oppgaven, men så ble jeg ferdig også. Mitt råd er å søke om å ta det deltid, altså over fire år, men se det litt an underveis. Jeg for min del synes det var mye lettere å ta master enn bachelor fordi at på masteren kunne jeg fokusere på ting jeg var ekstra interessert i, mens på bachelornivå må en liksom gjennom alt (overflatisk, men likevel). Anonymkode: c9a1f...466
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Jeg tok over fire år kombinert med full jobb. Hadde ikke klart det på to, men det kommer an på hvor fleksibel jobb du har. Vi hadde oppmøtekrav på samlinger, innlevering av arbeidskrav og semesteroppgaver i tillegg til eksamen. Om jeg hadde tatt det på to år hadde det blitt dobbelt så mye oppmøte og det hadde ikke gått med min jobb. Anonymkode: 00a07...148
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 Tusen takk for gode svar alle sammen😊 Jeg trodde at jeg måtte velge to eller fire år på forhånd, men dersom jeg plutselig kan velge å gjøre det på tre år hadde det vært fint. Mannen min er ufør så vi er helt avhengig av inntekten min ved siden av. Jeg skal søke på OsloMet barnehagekunnskap tenkte jeg. Hi Anonymkode: b15e2...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå